Turkiyemspor heeft de Zondag het Landskampioenschap binnen door met 1-1 gelijk te spelen tegen HSC'21. Natuurlijk niets dan hulde voor de amsterdamse club
Maar ik vindt het wel een b'tje raar, binnen 5 á 6 jaar zijn ze van volgens mij ongeveer 3de klasse opgeklommen naar de 1ste klasse en vervolgens in 1 seizoen gelijk doorgepromoveerd naar de hoofdklasse en daarin ook gewoon kampioen worden. Hoe kan dit?? Ik heb gehoord dat ze 2 á 3 spelers uit Duitsland laten overvliegen (spelen daarzo in de tweede divisie volgens mij) en die ballen dan gewoon mee in het eerste eftal. Ik weet niet of dit waar is maar dat is pas echt competitievervalsing als dat zo was!
Hoe kan een club binnen nó time zo goed presteren! En ik weet niet of er mensen zijn die wel eens op het sportcomplex van Turkiyemspor zijn geweest. Het heeft absoluut niet de allure die een normale hoofdklasser/1-2de klasser etc meestal heeft zoals Huizen, Nijerode, DWV, OFC, AFC etc! Niet dat ik de mensen ergens van beschuldig maar ik vind het gewoon raar. De jeugd speelt trouwens ook niet superhoog. De A1 en B1 spelen allebei Hoofdklasse, daar komen die superspelers dus niet vandaan. Met ex profvoetballers die ze hebben redden ze het enkeld, anders niet! Bij DWV (1ste klasse) speelt de jeugd vanaf de C totaan de A'tje de landelijke divisie's (zelf ook nog deel van uit gemaakt
). Jeugd is het fundament van elke voetbalclub en dat heeft Turkiyemspor gewoon niet tot nauwelijks
Hopelijk zijn er mensen op dit forum aanwezig die een b'tje thuis zijn in het amateur voetbal die hier misschien ook een mening over hebben.
Laatst bewerkt: 2 jun 2003