Turkiyemspor Zon.Amateur Landskampioen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door nycity, 2 jun 2003.

1. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    Turkiyemspor heeft de Zondag het Landskampioenschap binnen door met 1-1 gelijk te spelen tegen HSC'21. Natuurlijk niets dan hulde voor de amsterdamse club _O_

Maar ik vindt het wel een b'tje raar, binnen 5 á 6 jaar zijn ze van volgens mij ongeveer 3de klasse opgeklommen naar de 1ste klasse en vervolgens in 1 seizoen gelijk doorgepromoveerd naar de hoofdklasse en daarin ook gewoon kampioen worden. Hoe kan dit?? Ik heb gehoord dat ze 2 á 3 spelers uit Duitsland laten overvliegen (spelen daarzo in de tweede divisie volgens mij) en die ballen dan gewoon mee in het eerste eftal. Ik weet niet of dit waar is maar dat is pas echt competitievervalsing als dat zo was!

Hoe kan een club binnen nó time zo goed presteren! En ik weet niet of er mensen zijn die wel eens op het sportcomplex van Turkiyemspor zijn geweest. Het heeft absoluut niet de allure die een normale hoofdklasser/1-2de klasser etc meestal heeft zoals Huizen, Nijerode, DWV, OFC, AFC etc! Niet dat ik de mensen ergens van beschuldig maar ik vind het gewoon raar. De jeugd speelt trouwens ook niet superhoog. De A1 en B1 spelen allebei Hoofdklasse, daar komen die superspelers dus niet vandaan. Met ex profvoetballers die ze hebben redden ze het enkeld, anders niet! Bij DWV (1ste klasse) speelt de jeugd vanaf de C totaan de A'tje de landelijke divisie's (zelf ook nog deel van uit gemaakt O-) ). Jeugd is het fundament van elke voetbalclub en dat heeft Turkiyemspor gewoon niet tot nauwelijks

Hopelijk zijn er mensen op dit forum aanwezig die een b'tje thuis zijn in het amateur voetbal die hier misschien ook een mening over hebben.

Laatst bewerkt: 2 jun 2003
  2. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Mwah ik weet niets specifiek over Turkiyemspor, maar ik weet wel dat er best veel geld om gaat in het amateurvoetbal. Er zijn zat voetballers die meer verdienen in de hoofdklasse dan in de Gouden Gids Divisie. Ik schat dus zo dat de selectie bijelkaar gekocht is en dan kan zich natuurlijk een leuke selectie vormen. Zulke clubs drijven meestal op geldschieters. En omdat dit een Turkse club is, en haast een unieke op dit niveau, kan je er van uitgaan dat er genoeg Turkse mensen met een hart voor Turkitemspor geld geven.

Jeugd is een fundamenteel aspect voor amateurclubs, maar voor hoofdklassers gaat het allemaal om geld en dus talent van buitenaf aantrekken.

3. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    offtopic

Stoer hoor, dat jij bij DWV landelijk hebt gespeeld.

Ik heb ook nog een paar wedstrijden in de C1 gespeeld bij mn clubje Stormvogels/Telstar. Ook paar internationale wedstrijden gespeeld(wie niet?).

offtopic

Dat talent van buitenaf aantrekken is wel klote. Dat merk ik ook met stormv/telstar. Nu spelen degenen die er al tijden spelen opeens niet meer in de hoogste teams, omdat het nu om het geld gaat en de mensen van buitenaf aan te trekken.

4. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Hoek (zaterdagamateurs) heeft ook een hele poos ex voetballer onder contract gehad.
    En kijk eens naar een club als spakenburg. Die betaald echt heel veel.

5. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die ik ken voetbalt nu bij Vitesse en Jong Oranje(weet niet welke) en verdient ook heel veel.

6. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Wie? Jaap Davids, Michael Jansen, Stein Schaars?

7. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hij zit nu in de B1.

8. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, its all about the money... Ik heb een tijdje het amateurvoetbal moeten volgen voor mn werk, maar ben niet bij Turkyemspor geweest. wat me wel opvalt zijn de namen van de spelers... Er spelen nauwelijks meer Turken in het eerste, wat natuurlijk wel vreemd is met zon clubnaam...

Je kunt eigenlijk alleen maar zeggen dat er veel geld in die club omgaat... en dat wordt niet gestoken in de accomodatie, maar in dure spelers... Toch vind ik t knap dat ze kampioen zijn geworden.
    Vorig jaar moest ik nog verslag doen van de algehele amateurkampioenschapwedstrijd tussen Huizen en AGOVV, maar ik vond het niveau echt niet hoogstaand... Huizen heeft wel een heel mooi complex.

Ten tweede, OFC allure?? Die miezerige 3 veldjes en een zandhoop als trainingsveld? Ik heb ze dit seizoen persoonlijk met 0-11 zien verliezen van ZTS (Zaanstad Turkspor) en degraderen uit de vierde klasse... Helaas voor mn voormalige teamgenoten (heb gespeeld tot de overstap naar de senioren), maar als ze iets missen is het allure (en kwaliteit, maar dat lijkt me duidelijk ;) )

9. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    OFC is idd nix nee, kweet niet waarom ik hem heb omschreven als een club met allure! Dit is idd niet het geval, vlaag van verstandverbijstering denk ik, neem ik terug!

Ik denk idd dat een club als Turkiyemspor het geld enkeld en alleen gebruikt voor het investeren in voetballers en niet voor de accomodatie. Er zal zeer zeker ergens een Turkse man zitten met een grote zak geld die niet kijkt op een paar euro's meer of minder.

AGOVV speelt trouwens volgend seizoen mee in de gouden gids divisie. Dit jaar 3de geindigt in de competitie. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ik denk dat het een grote blamage wordt. Stanley Menzo zat daar toch als trainer d8 ik?

Verder vindt ik zelf dat er veels te veel geld omgaat in het hogere amateurvoetbal. Tekengelden reizen de pan uit en premie's per wedstrijd idem dito. Zelf heb ik dit seizoen (half seizoen gespeeld) 800,- euro verdiend. Maar om nu te zeggen dat ik daarvoor naar het voetbalveld ga, niet echt! T's leuk meegenomen natuurlijk maar op het niveau waar ik speelde vind ik het belachelijk dat er betaald wordt: 3de klasse knvb. Een vereniging met leden betalen contributie om spelers van het eerste te laten voetballen die geen greintje clubgevoel hebben. Maar jah: misschien draaf ik een b'tje door! ik heb gewoon een zwak voor het spelletje en wil niet dat het naar de donder gaat door Dagobert Duck voetballers.

10. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    idd, zat... hij heeft niet de benodigde papieren om hoofdtrainer te blijven... Hij gaat volgend seizoen naar AFC... ik weet niet meer wie wel de coaching zou gaan doen bij AGOVV, maar ik voorzie weer kansen voor dhr Bosz ;) was die niet ooit het geniale brein achter de opmars van de ploeg uit Apeldoorn? Maar ik denk niet dat ie dat kan maken... Hij vond dat het allemaal te langzaam ging, en vertrok daarom naar de Graafschap... Als het gebeurt is het iig een typisch geval van "hangende pootjes"

Deel Deze Pagina