1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn inmiddels los (en niet met luchtdrukpistool :+). En alles zit erop. Ding ziet er nu nog wel heel erg nieuw uit. Maar staat wel gaaf. Zal zo na eten ff fototje plaatsen.
     
  2. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vet hoor! vind je uitlaat(je) ook vet! Aangezien ik me nogal verveelde ook maar aan wat sjonnytuning gedaan.

    Led-stadslicht gemonteerd
    [​IMG]

    En heb nog een sjonny-bandenwit-stift gekocht, volgende week voor de vakantie komt er een nieuwe voorband op dus kan ik dan letters in kleuren :')

    Had de banden van mijn broertje zijn KTM al gedaan.

    [​IMG]
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat is wel vet! dan kleur je de banden gewoon in?
    (Ik wil ook sjonniespul :))
     
  5. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx. Vind et zelf ook een hele verbetering. Ga misschien ook maar is kijken voor db killers. Rij nu bijna altijd met doppen in me oor, en als ik dan zonder rijd ga ik me tog wel ergeren aan de herrie die der uit komt. Iemand misschien adresje ergens in de buurt. Wil het eigenlijk wel eens horen hoe ze klinken met killers.

    Lampjes van jou zijn ook wel vet. Alleen die staan tog nooit aan, behalve met starten?
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Stadslicht brand altijd zodra de motor op contact wordt gezet, ook tijdens het rijden, Ik wou eerst groen of blauw erin doen maar verkoper bij autorevista zei dat je dan zeker wordt aangehouden door de politie en dit zijn gewone witte ledjes (alhoewel er wel een blauwe gloed in zit zoals je kan zien).

    En tja, ik rij altijd met oordoppen, vind ik wel zo relax, enige keren dat ik zonder oordoppen rij is een keer naar de wasstraat aan de andere kant van de ringweg, zo'n 800meter rijden. Vind het windgeruis ontzettend irrietant en ik heb ook weinig zin in een gehoorbeschadiging.
     
  7. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rijd nu dus ook altijd wel met doppen in. Maar die van mij maken echt een bak herrie. Laatst ook op een filmpje van MFMM. Had iemand gefilmd op de snelweg, en je hoort niemand langskomen behalve mij :lol:, en die andere hadden ook geen stockpijpen en killer erop zitten.
    Als ik me doppen in heb vind ik het wel een lekker geluid, alleen ben ik niet de alleen op de wereld. Zit ook regelmatig om 5 uur 's morgens op de motor, en dat vinden de buren nooit zo leuk.

    Zijn die Db-killers zelf te maken trouwens (niet door mij hoor). Want ik ken nog wel een paar automonteuren, die allemaal een motor hebben, kan ik het daar is aan vragen.
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Toch maar tijd dat ik mijn motor hier ook eens neerzet. Hij is helaas niet zo mooi als alles wat ik hier al heb gezien, maar goed. Dat komt nog wel een keer!

    [​IMG]
    Kawasaki Er-5 uit 2001
    Het gigantische knipperlicht voor is inmiddels gelukkig vervangen door een kleiner model.

    Heb in Januari m'n rijbewijs gehaald, en moet helaas nog tot diezelfde maand in 2013 met een begrensde motor rijden, hoewel ik over een jaar al weer 21 word. Maar goed, ik heb hem gekocht en toen laten begrenzen, van 48 naar 34 pk. Toch nog een redelijk groot verschil, maar ik heb geen zin in gezeur dus ik laat hem ook gewoon begrensd.

    De motor zelf gekocht met wat werk, de koelvloeistof lekte uit het carter. (Hoewel de vorige eigenaar claimde dat het wat anders was) En sinds een aantal weken is het vacuumsysteem van de brandstoftoevoer stuk en werkt de voorrem niet lekker meer. Lekker prutsen dus, maar dat is niet erg. Over een aantal jaar ga ik op zoek naar een motor die wat minder onderhoud vergt. Maar dan zal er eerst geld verdiend moeten worden.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  9. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ziet er nog netjes uit.

    --

    Kan niet slapen dus heb maar ff de OP geupdate. Volgens mij staan alle nieuwkomers er bij en zijn de foto's weer up to date.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gister de bike even gesopt en velgen eens goed schoongemaakt. Niet glimmend, maar een hele verbetering, en hoeft ook weer niet super netjes, gezien de status van de kuipen en ie dagelijks buiten staat. Daarna nog even ketting schoongemaakt en weer ingevet. Eerders ff nieuw bus kettingspray halen. En rimstriping geplakt. Maakt ook gelijk een flink verschil.
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Foto's willen we zien!


    :+
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kan ik vandeweek denk nog wel even schieten. :)
     
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Vandaag ff nieuwe handschoenen gehaald. Nu alleen nog eens kijken voor een broek en dan is mijn outfit compleet!

    [​IMG]

    Zoals voor alles geld ziet het er in het echt natuurlijk een stuk beter uit :p!
     
  14. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben momenteel met een nieuw (motor)project bezig. Ik wil een H-D gaan importeren en later verkopen met winst uiteraard.

    Ik en mijn broer hebben de optie om het BPM vrij te importeren omdat hij in USA woont en terug hierheen komt over een driekwart jaar. We mogen hem dan een jaar niet verkopen en hij mag hem officieel niet uitlenen.

    Ben nu aan het kijken naar:
    [​IMG]

    Zo'n 9.000 euro aankoop, 1000 om hier te krijgen... Laten we nog 1000 extra kosten zeggen komen we op 11.000 euro.

    Die moet hier toch voor minstens dat bedrag wel te verkopen zijn over 1,5 jaar?
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap niet helemaal waarom de motor BPM vrij is omdat je broer in de VS woont. Zodra de motor hier op kenteken komt, zal je BPM moeten betalen...
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat als je meer als een jaar in het buitenland woont en daar minimaal een half jaar een motor/auto hebt gehad en gebruikt, dan mag je deze als onderdeel van je huis en haard meenemen naar Nederland als je weer hierkomt wonen. (wat mijn broer gaat doen) Dan is ie bpm vrij en hoeft alleen aan een apk keuring door te komen (bij motoren alleen verlichting controleren ). Scheelt ook weer een duurdere algemene invoer controle.

    Je mag hem dan wel minimaal 1 jaar niet verkopen.

    Waarom dat mag doet er niet toe, het staat in de wet ;).
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2011
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha nice!! leuk om lekker een zondagje op rond te knappen toch :)
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje rond pruttelen en je king of the road voelen.

    Best wel gaaf. Toch gaat er niets boven de SS motoren :p
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die heb ik ook 3 jaar geleden gekocht, tegenwoordig zien ze er zo uit :x Van het voorjaar maar ff nieuwe scoren.

    [​IMG]
    Ja dat is een gat!

    [​IMG]
     
  20. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Maar je draagt ze dagelijks neem ik aan? Ik heb veel meer gelezen over kapotte SP-2 handschoenen, maar aangezien ik slechts een tiental keer op de motor zit de komende 2 jaar, zal dat gelukkig wel een beetje meevallen.

    Heb dit keer het optische boven de kwaliteit gekozen ^^.
     

Deel Deze Pagina