1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]
    *even een random plaatje uit de vorige thread gesnaaid*

    Ok, dit wordt de meest lege startpost ooit, maar gelukkig spreekt de titel al redelijk voor zich. Ben je van plan een nieuwe bolide aan te schaffen, kun je het hier kwijt.
    Er posten hier redelijk wat members rond met de nodige know-how, dus feel free om wat tips te vragen om je keuze beter te kunnen bepalen.

    Als je een auto op het oog hebt en je wilt een aantal zaken vragen, post dan zoveel mogelijk info van wat je tot dan toe hebt gevonden!

    Continue!

    Vorige deel
     
  2. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enig idee hoe ik mijn gaspedaal soepeler kan laten bewegen?
    Ik heb nu een Colt van 1994 en telkens als hij even heeft stil gestaan moet ik hard op het gas pedaal duwen, dan "klikt" deze los en gaat de motor pas in toeren. Vermoed dat de gaskabel ergens "vastvriest" als hij even stilgestaan heeft. Ook tijdens het rijden mag het pedaal soepeler bewegen, want je moet echt enorm voorzichtig duwen als je rustig wilt koppelen of dergelijke. Dus enige hulp? (JeePee bvb ;))
     
  3. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Iemand tips voor iemand die zijn eerste auto wil gaan kopen?
     
  4. Remco

    Remco Guest

    Let op de kilometerstand. Als het rond de 120k zit, niet kopen en daaronder kun je allicht niet betalen (al weet ik natuurlijk je budget niet). Dus ongeveer vanaf 150k zit je wel goed. :)

    Daarnaast zou ik altijd gaan voor iets Duits of Japans als je een auto koopt van voor de millenniumwisseling. :)
     
  5. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Hehe, is het niet mijn oude Colt? Dat had de mijne toendertijd ook.. Niet zozeer na het stilstaan, maar vooral stug tijdens het rijden. Was erg lastig om een heel klein beetje gas bij te geven of om heel iets het gas los te laten. Wellicht een bekend Colt-kwaaltje? Had zelf een 1.6 GLi..
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Care to explain? 8)
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Moet 220 zijn denk ik?

    Lijkt me eerder je gaskleppenhuis? Dat is het roterende gedeelte bij de gasklep en daar zitten de veertjes e.d. die je gaskabel weer terug trekken. Misschien kan je daar makkelijk bij, dan kan het geen kwaad er een lekkere hoeveelheid remmenreiniger overheen te mikken. Los halen is vaak wel shit, want dan moet je weer nieuwe pakkingen e.d. maar misschien dat je er direct al bij kan...
     
  8. Remco

    Remco Guest

    Dan moet allerlei zooi vervangen worden, zoals de distributieriem. En dat kost nogal wat geld. Als dat al gedaan is, is 't natuurlijk geen probleem. :)
     
  9. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan heel makkelijk bij de kabel en de veer, ma iets roterend heb ik nie gezien. ma komt mss omdat je het moeilijk ziet, gasklep en kabel zitten kort bij het tussenschot. dus remmenreiniger mag ik erop spuiten, maar wd 40 en dergelijke ook? en moet ik ook letten op dingen waar ik zkr niet op mag spuiten, of kan het allemaal geen kwaad? oh, en wou vandaag mijn velgen steken, maar ik krijg mijn huidige velgen gwn NIET los :p
     
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Gasklephuis reinigen ;)
    Door het vuil in de gasklep blijft je klep hangen dus vandaar dat het stroef gaat of zelfs vast blijft zitten.

    Gewoon ff je inlaat buis(vanaf je luchtfilter naar je gasklep) eraf halen.
    Doekje met remmenreiniger of carburateurreiniger je gasklephuis schoon maken.(je hoeft verder niks te demonteren)
    Dan doet hij het weer prima,is een veel voorkomend probleem bij oudere japaners.
     
  11. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat probleem heb ik ook vaak. en hij trekt niet optimaal meer vermoed ik. maar ben vanplan een cold air intake te maken met bypass valve en dan een carterfiltertje op de blok. moet iets helpen, oogt leuk en klinkt normaal wat krachtiger
     
  12. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dit noem ik nog es nuttige posts deze pagina :thumbs:
    Ik ga morgen na het werk es zien of ik ergens remmenreiniger vind en het inlaat systeem demonteren. ik moet het toch doen om de buismaat op te meten voor mijn cold air intake dus dit is enorm handig. nog tips wat ik zelf kan doen aan de motor?
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    No problem ;)
    En nog tips... zoals wat? tuning of onderhoud?
     
  14. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles is welkom ;) Zolang het ma eenvoudig zelf te doen is
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat ligt aan het merk, sommige moeten al bij 90000....sommige pas bij 240....en sommige hebben een ketting :cool:
    Moraal van het verhaal: Als het al gedaan is, is het mooi meegenomen, is het nog niet gedaan probeer dan minimaal 1000 euro van de prijs af te halen.

    @probailer: Neem aan dat je grote beurt wel weet?
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Haha, mijn 1e bak kostte nog niet eens 1000 euro:+
    925 gulden jeweet!

    [​IMG]
    Le Mazda 323 uit '89
     
  17. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil de kenners vragen:

    Mijn ouders willen een nieuw tweede autootje kopen. Hij mag laten we zeggen €8000,- kosten.
    Het moet dus een kleine auto zijn voor erbij.
    Dingen die belangrijk zijn voor mijn ouders:

    - Betrouwbaar
    - Prijs / verbruik etc.

    Dingen die belangrijk zijn voor mij en de andere twee kids:

    - Uiterlijk

    Nu denkt mijn moeder gelijk aan een Toyota Aygo. Wat zijn goede auto's in deze prijsklasse? Ik vind persoonlijk die nieuwe Twingo er veel vetter uit zien naar de in mijn ogen enorm lelijke Aygo. Maar is deze qua prestaties ook even goed? Welke auto's zijn er interessant?
     
  18. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Kia Picanto?

    Me moeder heeft deze laatst nieuw gekocht moet zeggen ook een erg leuk wagentje.
     
  19. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    kleine beurt is normaal 3 weken geleden gebeurd in de garage voor keuring (apk) Grote beurt weet ik niet wnr die het laatst is geweest of wat die inhoud
     
  20. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Twingo is van buiten inderdaad een erg leuk autootje, maar heb je er al eens in gekeken? Ik was er meteen klaar mee...

    Heb zelf een Aygo. Geniaal ding. Comfortabel, vlot (genoeg), zuinig en mooi (maargoed, smaken blijven verschillen). Enige kloterige is de bijgeleverde radio, maargoed, die is te vervangen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vind zelf de Ka en vooral de Fiësta erg leuke autootjes, maar dan zit je alweer een prijsklasse hoger. Voorgenoemde Picanto (nieuwe model) ziet er ook goed uit! Al heb ik laatst in het oude model gereden en dat reed werkelijk voor geen meter.. Blijf ook weg van de kleine Chevrolet modellen, verschrikkelijk. Mijn moeder heeft een Spark en heeft het er nu al over hem in te ruilen. Na 8 maanden.
     

Deel Deze Pagina