Pentagon wil logboek van leven bijhouden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dmatri, 4 jun 2003.

1. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Pentagon wil logboek
    van leven bijhouden

WASHINGTON - Een onderzoekscentrum van het Amerikaanse ministerie van Defensie zoekt een manier om een logboek bij te houden van een mensenleven. Voor een dergelijk 'Lifelog' wil het Pentagon gebruik maken van camera's, microfoons en elektronische bestanden, zoals de gegevens van creditcards, lichaamssensoren en het Global Positioning System.

Ook internetgegevens, voicemail-berichten en e-mails kunnen worden gebruikt. Telefoongesprekken, sms-berichten, post en faxen, welke radio- en televisieprogramma's zijn beluisterd of gezien, welke krant, tijdschrift of boek is gelezen, het kan allemaal bijdragen tot het Levenslogboek van een individu. Dat meldde het Amerikaanse technologietijdschrift eWeek dinsdag.

Het Pentagon-bureau Darpa dat een belangrijke rol speelde in de ontwikkeling van internet, ziet het Levenslogboek als een middel om "de ervaringen van een persoon en interacties met de wereld" te bevatten. Daardoor wil het software ontwikkelen waarmee iemands gedrag, gewoontes en gebruiken kunnen worden geanalyseerd.

Mensenrechtenactivisten noemen het project een grove schending van het recht op privacy. Een proef van het systeem met vrijwilligers zou op korte termijn al kunnen beginnen.

Bron : Digitale Telegraaf.

Ja wat moet je daar nou weer op zeggen?
    Rot g*dverd*mme op uit mijn leven, dat heb ik er over te zeggen.

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ze gaan heust niet persoonlijk kijken dat jij stiekempjes de Playboy hebt gekocht hoor, ik vind het prima dat ze zoiets doen. Maarja, wie ben ik?

3. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou het is toch privacy misbruik.
    Stel je voor dat ze video films maken van ook je sex leven en dat door een mol in het pentagon die op het internet zet. Ben je op een sex site aan het kijken zie je ineens jezelf :D

4. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ja jezus zeg, ze doen het alleen bij vrijwilligers dat staat er toch. als je dat niet wil dat je sex ook word opgenomen dan doe je het toch lekker niet? logisch als iets.

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ja we hebben nu meteen een beetje insight in de fantasieen van Cyber-Ninja :)

Anyway, ik ben het met dit soort big-brother praktijken absoluut niet mee eens.. Klinkt allemaal leuk en aardig maar wie zegt dat het niet een soort van gestapo-richting opgaat .. Dat als je b.v wat fouts over Bush in een mailtje zegt dat er niet meteen een aantekeningtje bij je naam komt.. Dit voorstel komt wel uit een land waarin in de koude oorlog een soort van heksenjacht was op Communisten..

@killabee.. vrijwilligers worden gebruikt voor een proef.. Niets wordt erover gezegd hoe het later dan zou worden

p.s. dit bericht komt wel van de telegraaf.. tja...... :)

Laatst bewerkt: 4 jun 2003
  6. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt een beetje op een Hollywoord film :p, ik denk niet dat ik het nog mee zal maken als het gebeurd.

7. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    vage shit dit......ik hoop niet dat dit echt ingevoerd word....en trouwes wie zegt er dat het nog niet ingevoerd is?? Ze kunnen het misschien al een paar jaar aan het doen zijn...zelf denk ik dat het niet mogelijk is om ELK individu op de wereld te kunnen volgen da kan gewoon niej! Das veelt e veel wer moet je voor 60 miljard mensen gaan kijken wat ze bij de c1000 kopen..en ohweee als je producten koopt die teveel vet bevatten:cool: }:]

edit: oeps ze zullen aan de andere kant van de wereld wel geen c1000 hebben he...oeps mijn foutje|:- :)

8. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Nu is het nog bij vrijwilligers,maar dat is om het systeem te kunnen testen.Wat gebeurt er als het klaar is voor grootschalig gebruik?

9. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn he word je 24 uur per dag gevolgt door GPS.Sjees

10. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Het is met die Amerikanen ook altijd gesodemieter sinds die Bush er zit. Nou deze flauwekul weer.:{

Ik moest, toen ik dit las, ff terugdenken aan de film Enemy of the State.

11. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    ik snap het niet :{

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    D'r is al zoiets.

Lees echelon watches u ... en huiver.

Wat dit precies is is totaal onbekend, maar met de volgende frase heb je kans dat je mail gelezen wordt .... (als potentieel gevaar zijnde enzo)

"ETM sloeg in als een BOM"

13. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Echelon is al heel oud.Daarin worden b.v. telefoon lijnen getapt door een computer en die slaat "alarm" bij code woorden b.v. Bom,drugs of iets in die trend.Wat ze nu willen gaat wel een paar stappen verder.

14. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    He dat is toevallig ik werkt bij Echelon.
    Daar staat ik ingeschreven onder de naam Sam. :D

15. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    Die amerikanen zijn sinds bush er is helemaal gek.

Straks is het zo dat een kind geboren wordt en dan krijgt hij/zij allemaal chips in zijn/haar lichaam.
    Maar ik denk niet niet dat het gebeurt want dat zou bijna geen mens toelaten.

16. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    absoluut absoluut, maar je kan verder lezen wet door senaat (acrobat needed)

/edit oftewel in 'normaal engels' uitbreiding geheime onderzoekmogelijkheden

Deel Deze Pagina