1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe doe je dat dan als je geen spotter hebt? ik bedoel, je kan zelf toch ook wel een beetje inschatten dat je bij benadering op 100% zit?

    Ik doe nu sinds een tijdje 1x in de week aan kickboks. Het is nog een vrij beginnersklasje zeg maar (niet dat we niet kapot gaan, maar kan me voorstellen dat bij de wat meer 'serieuze' sportscholen er wat harder aan toegaat). Het is inloop, dus is het ook nog redelijk toegangelijk. Maar in ieder geval merk ik nu wel dat ik de dag erna beter niet kan fitnessen en de dag ervoor beter niet schouders kan doen (dekking hoog houden).
    Maar vind het verder goed te combineren, plus erg leuk om te doen. Bovendien houdt het er een beetje afwisseling in. Ben al die gewichten na een tijdje ook wel zat:+
     
  2. nickh90

    nickh90 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik volg nou sinds 2 maanden ongeveer een schema waarbij ik 4x in de week train onder 2 Groepen: A&B. A= de schouders, de borst en de triceps, B=Biceps, Rug en benen. Maandag doe ik A, Dinsdag B, Donderdag A, Vrijdag B.

    Nou las ik op meerdere sites dat je om de x aantal weken je schema om moet gooien om te zorgen dat je lichaam niet went aan de belasting.

    Moet ik dit al doen? Ik verhoog nu nog elke keer de dumbells dus er is nog zat ruimte voor verbetering. Heeft iemand hier tips/adviezen over?

    Grt Nick
     
  3. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Schema omgooien om je lichaam niet te laten wennen slaat helemaal nergens op, alsof als je tegen je spieren fluistert dat je vandaag je borst gaat trainen en dan stiekem je benen gaat doen ze zich dan helemaal doodschrikken :+

    Zolang je nog gewoon progressie maakt zou ik dus niet wisselen van schema.
     
  4. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Wat zijn complexe koolhydraten?

    En eiwitten, waar haal ik die op gezonde wijze een hoop uit?

    Edit://

    Qua beweging ga ik nu gewoon iedere dag een beetje hardlopen in een parkje hier, gewoon tot ik kapot ren ik mee op het tempo van de m'n muziek (die lekker asociaal zonder headset luister, want oortjes en headsets zijn echt kut bij het rennen :9), maar ik heb het idee dat ik op efficiëntere wijze moet kunnen hardlopen. Hoe haal ik de hoogste vetverbranding uit zoiets simpels?
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  5. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Even googlen op HIIT cardio.
     
  6. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet mezelf er nu op betrappen dat ik niet meer precies weet wat complexe koolhydraten zijn, terwijl ik een maand geleden BFFM gelezen heb:+. Volgens mij was het zoiets dat deze energie over een langere periode leveren en niet ineens een boost energie als bij simpele koolhydraten.

    Eitwitten haal je uit zuivel (liefst mager ofcourse), tonijn, zalm (nog wel meer vis volgens mij, koolvis ook bv.), gevogelte en rood vlees dacht ik. Dit kun je ook allemaal wel op internet vinden hoor. Ik raad je aan om Burn the fat, feed the muscle van Tom Venutto te gaan lezen. Staat veel handige informatie in.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    complexe KH zitten bijvoorbeeld in Aardappelen.
    Simpele KH zijn bijvoorbeeld de fruitsuikers (banaan, appel etc.)

    Zuivel liever niet i.v.m. de lactose. ;)
     
  8. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo geen lactose? Drink zelf namelijk liter melk per dag + 500gr kwark :+
     
  9. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Stond vandaag wel artikel in de krant (Brabants Dagblad) dat je er mogelijk sneller prostaatkanker van kan krijgen en dat de aanbevolen hoeveelheden die overal staan te ruim zijn. Kwam voort uit onderzoek. Heb het onderzoek zelf nog niet gelezen though.

    Wel beetje mee oppassen dus ;)

    Edit: Ik heb het over melk
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  10. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles is slecht voor je. De media is er geoefend in de resultaten van onderzoeken consequent verkeerd te publiceren, dus maak je niet druk.
     
  11. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Telefoon in je broekzak mag je dan ook niet meer doen.
     
  12. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar masturbatie is juist weer goed tegen prostaat kanker dus dat trekt (haha) elkaar wel weer gelijk. :+

    Heb nu wel gevonden dat je er meer vocht van vasthoud kan houden, maar het wordt toch weer winter dus hoef toch niet zonder shirt te lopen.
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Dit dus.
    Water in overmaat is ook niet goed voor je, net als lactose, noten, bier, zuurstof en rattengif.
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Nee, veel lactose innemen kan er voor zorgen dat je lactose intolerant wordt, wat vrij irritant is (Kevf, ben jij dat niet?)

    Daarnaast houdt lactose bij sommige mensen echt een enorme hoeveelheid vocht vast....

    Ik zeg niet dat melk slecht is, maar drink het met mate...:)
     
  15. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    GOMAD!
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    fak Gomad! :9

    ik kan nog maar heel beperkt tegen lactose, niet echt tof.
     
  17. nickh90

    nickh90 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb nog een vraagje omtrent voeding:
    Ik probeer nu 2 eieren per dag te eten en een bakje kwark (500 Gram, 50 gram Eiwitten)

    Mijn vraag: Hoe kan ik dit het best verdelen over de dag? En moet ik die kwark alleen op trainingsdagen eten? (train 4x pw)

    Grt Nick
     
  18. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    's ochtends ei, 's avonds kwark gewoon omdat ei lekkerder is als ontbijt. Doe ik meestal. Ook al eet ik nooit kwark.


    En nee, je spieren bouw je op tijdens non-trainingsdagen, dus die eiwitten heb je juist op die dagen hard nodig. Gewoon elke dag eten. Maar let wel op dat je niet te veel cholesterol van het eigeel binnen krijgt. Als je verder weinig vet eet kan je het prima hebben, anders alleen het eiwit bakken en de dooier(?) eruit halen.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    2 eieren en een bakje kwark schiet niet echt op ofzo....
    Kan je net zogoed laten omdat je zo heel snel ei zat bent..
     
  20. nickh90

    nickh90 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    thx voor de beide reacties.

    Oké dat van die dooier had ik inderdaad ook al ergens gelezen, maar 2 eieren inclusief dooiers zul je toch wel niet aan bezwijken? :p

    En @ Flix, Wat raad je me dan aan? ik zocht naar wat extra eiwitbronnen en kwam uit bij kwark en eieren. Als ik nu ongeveer 4x in de week kwark eet dan krijg ik toch al flink wat extra eiwitten binnen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina