1. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit al een lange tijd te denken om op tennis te gaan maar kunnen jullie (of teminste degene die op tennis zitten) vertellen of je ook toernooien houd e.d. want een vriend van mij zij dat als je het al even tennis speelt het saai begint te worden.

2. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    je kan gewoon clubkampioenschappen spelen en competitie
    Ga je gewoon elke week ergens met een team wat wedstrijdjes spelen.

Is wel leuk trouwens tennis. Volgens mij wordt het alleen maar leuker namate je er langer op zit

3. Deazer

Deazer Espionage

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf 5 jaar op tennis gezeten en toen vond ik het heel leuk, vooral de toernooien en wedstrijden. Maar toen ik steeds minder tijd kreeg en andere intereses kreeg ging ik er vanaf. Maar ik vond het wel leuk.

4. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb iets van 6 of 7 jaar op tennis gezeten en hier en daar wat gewonnen, maar op een gegeven moment werd me de competitie(lees tegenstand) een beetje teveel en tegoed en werd ik ook minder fanatiek. Dus ben ik (samen met de rest van mijn tennisgreop zo'n beetje) gekapt.
    Toernooien zijn wel leuk, competitie vond ik altijd leuker.

5. Bitchslap

Leuk Bevonden:
    0
    thnx everybody

p.s. Kunnen jullie ook misschien vertellen wat deze termen beteken want was gister die wedstrijd van Verkerk aan het kijken en ze zijden hij een een geweldige fore-hand en back-hand

Laatst bewerkt: 4 jun 2003
  6. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Fore-hand is als je naast je lichaam slaat(normaal dus)
    en back-hand als je met je arm voor je lichaam langs gaat en dan slaat.
    Beetje raar uitgelegd

7. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Backhand

Forehand

8. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Volgende bewegingen als je rechts bent (racket/slaghout in je rechterhand :D ).

opslag/serves = lijkt me duidelijk (kijk tv en je snapt het)
    forehand = met slaan vd bal gaat racket van rechts naar links
    backhand = met slaan vd bal gaat racket van links naar rechts
    retourneren = terugslaan
    ace = opslag is direkt punt zonder dat de tegenst. de bal raakt
    winner = slag die niet kan worden teruggeslagen/geretourneerd
    uit = zie opslag
    unforced error/slagfout = zonder dwang bal fout/uit slaan
    tiebreak = setbeslisser (Nederlands plakt toch lekker :+

score
    De score kan per wedstrijd verschillen maar gaat in de regel als volgt.

Er wordt een oneven aantal sets gespeeld, met een minimum van 1. Degene die het eerst het afgesproken aantal sets wint, wint de wedstrijd (bij beste van drie degene met twee gewonnen sets, bij beste van vijf degene met drie gewonnen sets).

Een set kan je winnen door zes games in deze set te winnen. Wel moet je een verschil hebben van twee games (dus 6-4 of 6-3 of 3-6 of 4-6 enz.). Mocht het tot 5-5 in een set komen dan gaat het iets anders.

Een game is opgebouwd uit punten in een bepaalde telling (typisch Engels, geen logica in te ontdekken maar vrij eenvoudig *) ). Degene die opslaat staat vooraan vermeld en degene die de opslag ontvangt als tweede, voorbeeld 30-0). Dit zijn de mogelijkheden, waarbij je altijd minimaal vier punten in een game moet winnen met twee verschil.
    15-30-40-deuce-voordeel/nadeel

Bij deuce is deze eerder genoemde twee niet gelukt en ben je op 40-40 geeindigd. Dan moet je alsnog twee punten scoren waarbij de termen voordeel/nadeel veel worden gebruikt.

Deze twee gaat ook op voor de games. Dus, zoals eerder vermeld werkt het bij een setstand van 5-5 ook anders. Het kan alsnog 7-5 worden (of 5-7 wat hetzelfde is). Ook kan het 6-6 worden, dan wordt een tiebreak gespeeld. Een mini-set waarbij elk punt een score is. En wederom tot de 6 voor de winnaar met twee punten verschil. Wordt het wederom 5-5???

Damn u nu doorspelen tot twee punten verschil voor de winnar van de set (tot 22-20 of 15-13 of 9-11 enz.)

ciao

/edit

forehand :9

mooie DC spelletjes mogen wat mij aangaat worden uitgebracht op Xbox

Laatst bewerkt: 4 jun 2003
  9. Bitchslap

Leuk Bevonden:
    0
    de luie hond en Cole Trickle bedankt he :D

10. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Tennis is zeker een toffe sport. Het ligt er alleen aan waar je les hebt, want waar ik nu les heb, is geen competitie en haast geen toernooien. Maar nu kan ik goed trainen voor als ik wel naar die vereniging ga.

Het is wel zo dat hoe langen je speelt hoe leuker je het gaat vinden (althans bij mij is dat zo), want je merkt echt dat je beter word, en er zijn zo veel dingen waar je jezelf beter in kan maken! Neem een paar (proef)lessen en kijk hoe je het vind!

11. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    ik zit ook op tennis en ik moet zeggen dat het vooral heel erg leuk is als je wat vaste tennismaatjes hebt waarmee je dan doordeweeks mee kan oefenen.

ik les niet meer, ik speel geen competitie meer, maar ik tennis op z'n minst 3x in de week en dan meestal per keer zo'n 1,5 uur. als je iemand hebt van je eigen sterkte is het zeker erg gaaf. ook veel partijtjes doen werpt z'n vruchten af, en dat merk je gauw als je al aardig wat wedstrijdjes achter de rug hebt.

en meestal lopen er ook wel leuke dames op een vereniging;) (hoewel dat bij ons wel tegenvalt :p)

12. Bitchslap

Leuk Bevonden:
    0
    maar eind 2001 had ik bij Centerparks getennist maar ik kon er geen k*t van kwas al blij toen ik 6 x had overgeslagen maar ja

13. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Je moet gewoon de techniek onder controle krijgen en daarna veel partijtjes spelen. Probeer competitie enzo te spelen. Ik heb er 5 jaar opgezeten, maar ben er afgegaan vanwege de club. Het was altijd wel gezellig, maar ik vond het niet lekker georganiseerd. In het ene jaar zat je bij een trainer te trainen die erg goed was en je zat met goede spelers, het jaar daarop zat je weer met veel slechteres. Ik zou nu wel weer willen gaan tennisen, maar les heb ik geen zin meer in en ik heb niet echt iemand op mee te tennissen behalve mijn pa O-) .

14. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ga tennissen Bitchslap. Leuke sport.

Wel wil ik uitdrukkelijk adviseren om een paar lessen te nemen.

Bij een goede tenisclub krijg je dan een klasje met mensen die ongeveer evengoed zijn, wat later handig is als je zelf een potje wil gaan spelen. Maar meer nog om deze genoemde techniek.

Een tennisarmpje is zo bij elkaar getennist :'-(

Deel Deze Pagina