Moslimvrouw moet hoofddoek afdoen voor foto

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 7 jun 2003.

1. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Moslimvrouw moet hoofddoek afdoen voor foto

Uitgegeven: 6 juni 2003 23:03

MIAMI - Een rechter in de Amerikaanse staat Florida oordeelde vrijdag dat een islamitische vrouw niet gesluierd op de foto voor haar rijbewijs mag. Volgens de rechter wordt haar vrijheid van geloof niet aangetast als zij een ogenblik haar sluier optilt om een foto te laten nemen.

De Amerikaanse justitie is ook van mening dat een rijbewijs ook dient als een legitimatiebewijs, en noodzakelijk is om het publiek te beschermen tegen criminaliteit en andere aantastingen van de openbare veiligheid.

Ogen

De 35-jarige Sultaana Freeman had de zaak eerder deze maand aangespannen, nadat de autoriteiten haar rijbewijs hadden ingetrokken. Zij stond gesluierd op de pasfoto van het document, waardoor alleen haar ogen waren te zien. Drie maanden na de bloedige aanslagen van 11 september 2001 kreeg ze het verzoek de gewraakte foto te vervangen door een andere waar ze ongesluierd opstaat. Toen zij dat niet deed, werd het rijbewijs ingetrokken.

De advocaat van Freeman zegt in hoger beroep te zullen gaan. Volgens hem is de zaak uitsluitend het gevolg van de aanslagen in de VS in september 2001.

Laatst bewerkt: 7 jun 2003
  2. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    WTF is met die sluier ik vind dat maar dikke schijtshit staat niet eens in de koran dat je dat moet dragen sjezus.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Mevrouw heeft kennelijk niet door dat ze in Amerika woont, en dat ze daar zonder hoeden etc op de foto gaan.

Als ze gesluierd op haar rijbewijs wil moet ze maar in een islamtisch land gaan wonen waar ze wordt gestenigd voor overspel..

4. Sneaker

Sneaker Aspirantgamer

Leuk Bevonden:
    0
    mja, typisch de moslims. associal tot en met. de echte die hard moslims denken zelfs dat ze iets beters zijn dan de westerlingen.
    zoiets maakt me misselijk. srr ze maar dit is wel een feit. wij gedragen ons ook niet zo in hun land. in tegendeel. daar wordt je al arresteerd als je nauwe of schaarse (???) kleding draagt.

5. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp het niet.......is er wat gebeurt dan? Zou iemand mij uit willen leggen waar dit over gaat ?

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ging over een islamitische vrouw die met een hoofdboek.. naja zo'n hele kap op, op de foto was gegaan voor haar rijbewijs. Rijbewijs werd in beslag genomen toen ze geen andere foto wilde laten maken.

7. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Das toch logisch...ik bedoel met zo'n kap op is zo'n vrouw net 300 in een dozijn.Dat rijbewijs kon net zogoed van 1 van haar 50 zussen zijn (met die kap op .dan he!!)

Gewoon je muts aflaten en verders niet zeiken.

8. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Of ben ik nu dom uit me kop aan het lullen en heb ik nog steeds geen idee waar dit over gaat ?

9. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Flamingo heeft z'n orginele post gewist :{

10. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou hé, 'k geef 'm groot gelijk..

11. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Ik word misselijk van jou. Ten eerste;
    Dit getuigt meteen al niet van een hoog IQ, je weet duidelijk niet waar je het over hebt als je denkt dat alle moslims associaal zijn. LPF gestemd? Of mag je nog niet stemmen? En wat heeft associaalheid te maken met niet op de foto willen? Het is haar keuze, voor haar is het een norm om met hoofddoek overal naar toe te gaan. Jij vind het toch normaal om met een zwembroek naar het zwembad te gaan? Stel je voor dat ze je dwingen je zwembroek uit te doen. Ik probeer haar keuze niet recht te zetten, het is natuurlijk onhandig dat ze met zonder een hoofddoek niet op de foto wilt, omdat je zo niet kan zien wie het is. Maar associaal is het niet.

Ten tweede;
    En jij vind jezelf niet beter dan moslims? Jij vind dat jij en moslims op dezelfde hoogte leven? In iedere levenstijl vind je mensen die zichzelf beter vinden dan andere, al is het in kleur, sport of wat ze drinken. De die-hard katholieken vind zichzelf beter dan moslims, en andersom. Dit kan je geen punt van kritiek noemen.

Ten derde;
    Ben jij wel eens buiten Nederland geweest? Als je in 'hun' (ik vraag me af of je weet welke landen dat zijn) land bent maakt het ze geen ruk uit wat je aan hebt, mannetjes zoals jij gaan toch naar de toeristische plekken, en daar kijken zelfs de 'natives' raar aan tegen hoofddoeken.

Voor een paar reply's, ik ben geen moslim, ook geen katholiek etc. Ik wil niemand beledigen, ik wil alleen dit onderwerp discussierbaar maken.

12. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    The Messenjah
    Anti-Bush
    ^^
    Ik denk dat je wel uit het buitenland komt , anders als je objectief bent typ je zoiets ook niet

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar ff terug naar de hoofddoeken voor we elkaar de kop inslaan.
    Wat mij irriteert is dat op veel schoolen , ook bij mij op school, meisjes zo`n hoofddoek dragen.

Nu vraag ik aan een turkse klasgenootje wat hij er nou van vind en hoe het speelt in zijn geboorteland.

hij reageerd eigenlijk heel simpel, hij zei tegen mij dat ze in turkije eigenlijk geen hoofddoek op 'mogen' sommige doen het wel maar de meeste niet. en iig het staat niet in de Koran dus waarom zou je het moeten doen? En als iemand vraagt om zo`n hoofddoekje af te doen dan doe je dat punt.

edit: Hier wil ik ff op terug komen:
    Het mag dan wel HAAR keuze zijn. maar ze leefd in een land (bv Amerika/Nederland) waar andere regels gelden en een geheel andere cultuur is. In Nederland moet dit allemaal maar kunnen maar eigenlijk zou deze vrouw zich moeten aanpassen aan de (Amerikaase) Nederlandse cultuur. ze hoeft natuurlijk geen klompen aan ofozw hoor....

14. masterape

masterape Guest

Ik geef je grootgelijk.

15. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    idd_O_

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gaat iedereen die gast nou allemaal gelijk geven.
    kom op met die argumenten tegen of voor de moslim vrouw ofzow.
    kappen met slow chat!

17. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Dat ik dat typte was ik in een beetje vage bui, net naar een album van NOFX geluisterd, die nogal tegen bush zijn. Ik heb niks tegen amerika, maar bush mag van mij oprotten, maar dat heeft hier niks mee te maken. Nogmaals, ik kom niet uit het buitenland, ben hier geboren, mijn ouders zijn hier geboren, de ouder van mijn ouders zijn hier geboren en de ouders van de ouders van mijn ouders zijn hier ook geboren. Trouwens, moet je uit het buitenland komen om tegen bush te zijn?

edit: speciaal voor jou heb ik het veranderd, met het eerste waaraan ik dacht.

Nou nee, een hoofddoek omdoen is nogmaals diegene zijn keuze, nederland is een democratie, waar je zelf mag weten hoe je je kleedt. Ik vind misschien 'gothic' kleding niet mooi, maar ik kan er niks tegen doen, het is die mensen hun recht om zich te kleden zoals ze willen. Ik weet niet waarom die mensen hoofddoekjes omdoen, reinheid ofzo? Maar het heeft dus blijkbaar waarde voor ze, ik vind dus niet dat je ze zomaar kunt vragen om ze af te doen.

Amerika is ook een democratie (zeggen ze). Zie jij regels in amerika en nederland die mensen ervan weerhouden om hoofddoekjes om te doen? Dacht het niet. Natuurlijk moeten mensen die emigreren zich aanpassen, maar als ze een hoofddoekje willen dragen mogen ze dat zelf weten. Toch vind ik het een andere zaak als het om een paspoort/rijbewijs gaat. Ik zou niet weten hoe ze in islamitische landen daarmee omgaan, om nou alle vrouwen met hoofddoekjes op fotos te hebben.

Maar wat ik graag wil weten is hoe je je kan irriteren aan hoofddoekjes, jij hoeft ze niet op.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet dat ik ze niet op hoef. ik vind het alleen niet fijn als iemand zo`n ding op heeft. ik zal 2 voorbeelden geven zoals het bij mij op school gebeurt:

voorbeeld 1:
    meisje heeft zo`n hoofdoek op , als je haar bv recht in d`r ogen wil kijken , kan dat dus wel, maar je kunt niet alles van haar zien. beetje iritant. nja oke, dit gaat dan nog wel

voorbeeld 2:
    Meisje heeft hoofddoek op, jongen heeft pet op.
    Docent zegt tegen jongen dat ie z`n pet af moet doen...
    Jongen zegt: ''en dat meisje dan?''
    Docent: '' ja dat is voor geloof...''
    Hier klopt iets niet... zo`n hoofddoekje is NIET voor het geloof.
    het staat niet eens in de (echte oude) Koran.

We moeten gewoon een grens ergens trekken. straks loopt iedereen volledig gesluierd rond....

Overgens, in Afganistan was in 2001 (voor de oorlog) volledige sluier verplicht. na de oorlog (nu ongeveer) durven vrouwen weer zonder (is speciale naam voor...) zo`n ding om hun lijf rond.

Ik denk dat veel meisjes/vrouwen helemaal zo`n ding niet op willen. maar dat de mannen dit gewoon verplichten.
    En nogmaals, in Turkijye is dit zowat verboden!!
    (op vele scholen, daar mag het niet eens.) En in Turkijye is zowat iedereen gelovig voor de Islam.

---
    Misschien is dit we hard voor de meisjes/vrouwen die zo`n ding op willen. maar het is gewoon een feit.

Overgens, Als jij een winkel hebt, en je kunt kiezen tussen een
    meisje uit een islamitische wereld ZONDER hoofddoek.
    en een meisje uit de Islamitische wereld MET hoofdoek.
    dan weet ik 90% zeker dat jij degene kiest zonder hoofdoek.

Het is gewoon waar dat een hoofdoek NIET verkoopt in een winkel. misschien is dit discrimintie? ik denk het niet...
    het is gewoon de realiteit hier.

overgens, voor ik helemaal gebombadeerd word met stenen door de ruiten:
    Ik ben niet gelovig....

19. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Haha, wees maar niet bang voor stenen, we voeren gewoon een discussie, dat kan alleen maar goed zijn. Ik denk dat ik het meisje zou kiezen die de meeste ervaring heeft, of die er het leukst uit ziet natuurlijk, en dat is moeilijk te zien met een hoofddoek op. Dus daar vind ik wel dat je gelijk in hebt, maar een grens trekken... tja, dat iedereen over een tijdje gesluierd rondloopt is onzin, want de grote meerderheid van nederland is altijd nog katholiek of christelijk of atheist of wat ze dan ook mogen zijn. En ik denk dat hoe langer deze mensen in nederland blijven hoe meer ze zullen begrijpen dat ze geen hoofdoekjes ophoeven. Als de generatie die nu hun kinderen verplicht om hoofddoekjes om te doen weg is, zal het vast wel minder worden.

Damn, ik weet niet meer wat ik wilde zeggen, volgensmij is alles wel gezegd, nu maar wachten op een nieuwe mening van bijvoorbeeld sneaker...

20. Tycho

Tycho Guest

/Mod Ik ben een triest figuur |:-

Deel Deze Pagina