Ik weet dat ik ze niet op hoef. ik vind het alleen niet fijn als iemand zo`n ding op heeft. ik zal 2 voorbeelden geven zoals het bij mij op school gebeurt:
voorbeeld 1:
meisje heeft zo`n hoofdoek op , als je haar bv recht in d`r ogen wil kijken , kan dat dus wel, maar je kunt niet alles van haar zien. beetje iritant. nja oke, dit gaat dan nog wel
voorbeeld 2:
Meisje heeft hoofddoek op, jongen heeft pet op.
Docent zegt tegen jongen dat ie z`n pet af moet doen...
Jongen zegt: ''en dat meisje dan?''
Docent: '' ja dat is voor geloof...''
Hier klopt iets niet... zo`n hoofddoekje is NIET voor het geloof.
het staat niet eens in de (echte oude) Koran.
We moeten gewoon een grens ergens trekken. straks loopt iedereen volledig gesluierd rond....
Overgens, in Afganistan was in 2001 (voor de oorlog) volledige sluier verplicht. na de oorlog (nu ongeveer) durven vrouwen weer zonder (is speciale naam voor...) zo`n ding om hun lijf rond.
Ik denk dat veel meisjes/vrouwen helemaal zo`n ding niet op willen. maar dat de mannen dit gewoon verplichten.
En nogmaals, in Turkijye is dit zowat verboden!!
(op vele scholen, daar mag het niet eens.) En in Turkijye is zowat iedereen gelovig voor de Islam.
---
Misschien is dit we hard voor de meisjes/vrouwen die zo`n ding op willen. maar het is gewoon een feit.
Overgens, Als jij een winkel hebt, en je kunt kiezen tussen een
meisje uit een islamitische wereld ZONDER hoofddoek.
en een meisje uit de Islamitische wereld MET hoofdoek.
dan weet ik 90% zeker dat jij degene kiest zonder hoofdoek.
Het is gewoon waar dat een hoofdoek NIET verkoopt in een winkel. misschien is dit discrimintie? ik denk het niet...
het is gewoon de realiteit hier.
overgens, voor ik helemaal gebombadeerd word met stenen door de ruiten:
Ik ben niet gelovig....
Laatst bewerkt: 7 jun 2003