1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

  1. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat klopt inderdaad.

    Ik ben deze week veel bezig geweest met HDR. Gewoon puur om te kijken wat er allemaal mogelijk was. Tijdens het nabewerken zag ik dat er een hoop foto's bij zaten waar een HDR eigenlijk niet noodzakelijk was. Heb me dus voorgenomen om het de komende tijd iets rustiger aan te doen wat betreft HDR:p
     
  2. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Zo. Ik ga mooi van 17 t/m 25 feb kiekjes maken in Tokyo, yeaaaah!
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Tip: Tokyo Tower is lame. Even verderop heb je de Mori Tower waar je tot 19.30 het dak op mag. Ongeblokkeerd zicht over heel Tokyo bij zondsondergang. Zonder glas. ;)
     
  4. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Thanks man! Ga ik doen :)
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Zeg, ik wil eigenlijk kijken naar een nieuwe lens. Ik maak dan wel vaak foto's sinds ik mijn 450D heb maar ik heb nog steeds geen ene verstand van al die objectieven. Dus geen idee waar ik naar moet kijken, ik wil gewoon simpel meer bereik met mijn camera dan wat ik nu heb met mijn kitlens. Ik heb nog steeds eigenlijk genoeg aan mijn kitlens, alleen het bereik vind ik toch wat minder. Ik wil gewoon meer in zoomen, groothoek maakt me in principe niet zoveel uit. Wat is de goedkoopste en beste optie daarvoor?
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    De goedkoopste optie is waarschijnlijk 150 euro en de beste optie gaat richting de 2000 ;) Your choice.

    Vandaag verjaardagcadeautje gehad:

    [​IMG]

    Dat wordt flink even uitvogelen! Leip ding :)
     
  7. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Whoei! gaat er ge-strobist worden?
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Later wellicht. Heb nog geen afstandsbediening.
    Eerst maar eens party-pics en nacht-rally :)
     
  9. Remco

    Remco Guest

    Gewoon dezelfde kopen als Merijn en ik, die kun je wel voor een tientje van marktplaats plukken 8)
     
  10. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, ieder zijn ding, maar ik vind de kwaliteit 9/10x om te janken :+

    Ik wil hem eerst nog eens op de fullframe testen voordat ik hem ga verkopen.
    Misschien is later dan een 70-200 nog wel lekker voor de FF.

    Het gaat nu over de 75-300 van Canon.

    Als je niets gewent bent qua zoom is het wel leuk o mee te spelen. Maar na een tijdje ga je je wel ergeren aan de kwaliteit (vooral tussen de 200 en 300 mm.)
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2011
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Oh leip, heb geen afstandsbediening nodig! De ingebouwde flitser kan hem ook activeren. Nu kan ik ook strobisten Tom :+
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Lekkere pics bonnie!
    En waarom had ik die van Remco op de vorige pagina bovenaan nog niet gezien van JeePee, ik vind hem best vet!

    Ik ben nog steeds niet geheel tevreden over een aantal foto's die ik toen heb gemaakt in Tsjernobyl.
    Met name de nabewerking van een aantal platen vond ik slecht en van een paar platen die nog niet online stonden was de compo best gaaf, maar gewoon nooit iets mee gedaan omdat ik hem niet goed kreeg.
    Dus heb gisteren even nog een keer naar mijn serie gekeken en er een paar bij gewerkt.
    Zie hier het resultaat:

    Kiev
    [​IMG]

    A!m3d
    [​IMG]

    Sporthal
    [​IMG]

    Reuzenrad
    [​IMG]

    Van onder
    [​IMG]

    Taal barriere
    [​IMG]

    En wat voor en na foto's:

    Voor
    [​IMG]
    Na
    [​IMG]

    Voor
    [​IMG]
    Na
    [​IMG]

    Voor
    [​IMG]
    Na
    [​IMG]
     
  13. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Luukie, ik vind de tweede erg fijn :)
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    @BB: leuke beelden, maar de bewerking verneuken ze wat mij betreft echt flink. Het contrast is veel te hoog, ik weet niet meer waar ik naar moet kijken zo.

    @Scarluuk: kan wel zien waarom je deze wat later hebt bewerkt. Zitten wat slordigheden in qua compositie die ik niet van je gewend ben. Kleuren van 't tweede beeld zijn inderdaad erg fijn.

    Wederom slechts een snapshot van tussendoor;

    [​IMG]
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dagje Burgers Zoo gedaan vandaag en heb zo'n 450 foto's genomen. Morgen ff kijken welke leuk zijn en dan een paar hier posten.

    Dag zelf was in ieder geval erg leuk :)
     
  16. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Welke lens? ben benieuwd naar je gebruikte apparatuur man :)
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb alleen mijn 70-300 VR gebruikt. Kwam vaak wel wat lichtsterkte tekort, maar door mijn ISO op te schroeven kon ik het meestal wel redden. Alleen in het aquarium zijn ze allemaal ruk, maarja... Ook het vele glas was best lastig, maar hier kan je wel 'doorheen focussen'. Net als met gaas zegmaar :)

    Zal morgen wat foto's bewerken en posten. Nu moet en futloos op de bank. Moest ook mijn oma van 90 nog duwen de hele dag :9.

    Tijdje niet gepost hier maar man: wat maken jullie hier toch allemaal ongelofelijk gave foto's zeg. Ik ben jaloers!!!

    Mochten jullie ooit een tripje naar ergens over de Duitse grens plannen (cq: het oosten van ons land), dan ga ik graag met jullie mee :)
     
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    @Tom en Henrive,
    True, maar vond ze nog wel leuk genoeg om toch te delen :)

    Henrive, die plaat vind ik wel gaaf! mooie blik van de kat!

    Oh, even een update, dit is wat er nu nog over is van HH3 8)
    [​IMG]
    p.s. niet mijn foto!
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Lichtsterkte tekort? Zat je alleen binnen?
     
  20. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat mij ook eens mee doen jongens:

    [​IMG]


    Foto'tje van vakantie. Ben nu overigens ff kwijt hoe ik hem groter kan posten... helaas.
     

Deel Deze Pagina