1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaat helemaal goed, werk ook, BMW helemaal perfect. Nu 14k op de teller, eerste nieuwe achterband is er zaterdag opgegaan. Geen klachten dus. Voor wat betreft de routes, die heb ik van Frankrijk niet meer, inmiddels aan de laptop en heb nooit data overgezet.

    Ik kan je wel het volgende aanraden: www.hoteldaremo.it. Is een hotel/appartementen van een Nederlandse eigenaresse. Ik ben daar deze zomer geweest en de hele ervaring van het hotel en de routes die je daar kan rijden waren echt te gek. Ik vond het vele malen leuker dan de route door Frankrijk van het jaar ervoor (de route die jij bedoelt). De routes die te rijden zijn staan daar op de site. Dus als je niet volledig gefixeerd bent op Frankrijk, kan ik dat echt van harte aanbevelen. Ik ga komend seizoen ook weer die kant op in elk geval.
     
  2. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Goed om te horen man, opleiding heb je al lang een breed afgerond nu neem ik aan? 14K met een achterband is best netjes. Jammer van die route maar dan gaan we zelf gewoon even wat uitstippelen.
    Thx voor de suggestie, zal het in de groep gooien. Misschien leuk om een paar dagen te bivakkeren.
     
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Beste allemaal,
    Ik ben druk bezig met mijn motorrijlessen en heb op 16 november het examen AVB.
    Nu gaat dit best lekker en heb niet veel moeite met de oefeningen. Behalve met de 8 en het bochtje rechtsom. Op de een of andere manier heb ik het 'gevoel' niet om de bocht rechtsaf te maken. Linksom gaat i prima maar zodra ik rechtsaf moet of een achtje maak, begin ik te falen.
    Ik zat me te bedenken dat ik met meerdere dingen faal(de) als ik een scherpe bocht naar rechts moe(s)t draaien. Zoals met fietsen, skateboarden en snowboarden.

    Iemand een tip??
     
  4. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    probeer eens motor-forum.nl . Daar zijn wel wat rijlestopics.
    Of natuurlijk gewoon je instructeur! Die is er om je iets te leren toch? ;)
    Een andere instructeur proberen kan ook nog wel eens helpen. Had zelf moeite met halve draai, tot een keer een andere instructeur inviel voor de mijne. Die had wel wat goede tips waarna het probleemloos ging.
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Bekend probleem, ik had precies hetzelfde (zelfs nu een kneedown met rechts lukt me ook bijna niet haha).
    Wat bij mij hielp was dat ik een keer achterop bij de instructeur ging zitten de bochtjes ging maken wellicht een goed idee?
    En ook gewoon doen.. het voelt wat onnatuurlijk maar gooi die fiets gewoon lekker naar rechts.
     
  6. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Gewoon kijken waar je heen wil. Niet voor je wiel kijken. Ik had er ook in het begin problemen mee en heb het soms wel is vaker dat ik voor me motor kijk in plaats van waar ik heen wil.. Kijk naar de pion waar je heen wil en je stuurt er bijna automatisch heen. Dat is mijn grootste tip en blijf kijken!!
     
  7. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heeft mij ook geholpen, zo gauw ik alleen maar aan die pionnen dacht ging het goed. Wees ook niet bang om te vallen met zoiets, je zal je verbazen hoe plat je hem nog kan leggen als je je lichaam recht houd.
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is alweer een tijdje stil hier, maar ik heb slecht nieuws voor mijn motorbroeders hier op het forum. Ik ga mijn GS alweer verkopen!

    Heb net een huis gekocht waar een hoop bij komt kijken en ik merk dat ik op dit moment, en vooral in deze periode, meer noodzaak bij een auto heb. Kortom, de GS mag weg en zodra die verkocht is, komt er een auto.

    Maar een troost, de bedoeling is wel dat er deze zomer weer een leuke sportieve fiets erbij komt, kan natuurlijk niet te lang zonder twee wielen! Voordeel is dat ik dan niet meer gebonden ben aan een motor waar ik dag in dag uit op moet kunnen rijden. Wordt een leuke fiets dus.

    Anyway, ik houd de thread altijd in de gaten en mocht er iemand zijn hier die interesse heeft in de BMW, laat me het weten.
     
  9. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Gratz met je huis. Maar wel zonde vanje gs. Je heb em net een jaartje tog?

    Ik bedenk me trouwens dat ik nog helemaal niet gemeld hoe de slipcursus was. Maar dat was echt kikke. En het is ook goed om een keer te ervaren hoe het is als je voorwiel blokkeert, en hoeveel die eigenlijk kan hebben voor ie blokkeert. Zal vanmiddag is kijken of ik nog wat foto,s kan vinden.

    Het begint trouwens echt koud te worden nu. Dinsdagochtend nog met de bike naar school [pijnacker>Adam] gegaan, maar dat was geen pretje. Halverwege maar ff gestopt om een bakkie koffie te drinken, want me handen zaten zon beetje vast. Dus vanaf nu maar de met de trein, helaas.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wordt inderdaad koud. Ga in het weekend met de bike naar werk en is zien hoe lang ik dat nog vol ga houden. Wordt de laatste weken ineens rap flink kouder.
    M'n rechter remklauw blijft niet je-van-het. Cilinders trekken niet (altijd) meer volledig in, waardoor die met een remblok beetje uit blijven steken (linkerzijde rechter voorklauw). Das is het niet zo gek dat remkracht de laatste tijd weer afnam en steeds meer sponsig aanvoelde. 't Is dat de bouten laatst dusdanig vast zaten, dat remklauw niet volledig te demonteren was om de cilinders eruit te kunnen halen en schoon te maken. Misschien eens een tweedehands remklauw op zetten als ik die voor weinig kan vinden. Bike is nagenoeg niets meer waard, en wil er ook niet te veel geld in blijven pompen.
    Als ik klaar ben met mijn studie, vaste baan en inkomsten heb, kijk ik wel weer eens voor een nieuwe, fatsoenlijke bike. Tot die tijd doe ik het hier mee.
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    @Pimmy: al wel een beetje aan het fantaseren wat het erbij fietsje gaat worden? :) Supersportje? ;)

    edit:
    Hebben jullie de Ducati 1199 Panigale gezien al gezien:
    Volgens mij wordt dit weer een pareltje :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2011
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonde man Pimmy! Al is het wel heel begrijpelijk.

    Er komt een koude winter zeggen ze, dus je zal hem niet al te veel missen. In de zomer een speelfietsje kopen en alles komt goed :)
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De GS is wel perfect voor in de winter, zelfs nu nog kan ik gewoon met zomerhandschoenen en leren kleding rijden. Handvatverwarming, handkappen, windscherm = heerlijk.

    De GS is inderdaad net een jaar oud. Flinke afschrijving daardoor maar goed, kan nu even niet alles hebben. Wat betreft het speelfietsje, ja een supersport of een supermotard zal het op neerkomen. Maar kzal me wel is gaan verdiepen in het aanbod tegen die tijd. Eerst is het ook nog een kunst van een auto vinden.
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nog ff spammen.. zag hem ook in Motor Magazine staan:

    [​IMG]

    Zucht.. hoe kom je nu snel aan 20K?
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Voor zover ik kan zien, ziet ie er wel gelikt uit. Ducati's zijn voorlopig toch ver boven m'n budget en volgende bike wordt denk een 600 cc oid. Hoop cc's gebruik ik nu toch niet.
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nieuwe helm gekocht vandaag Shark Smoke:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zijn jullie een winterslaap aan het houden met jullie moto's? ;)

    Nieuwe ghostrider dvd is te bestellen op de nieuwe site http://www.ghostridermovie.net
    Ns kijken welke gekke fratsen hij nu weer heeft.
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn motor brulde gister nog als een alfa-leeuw ;)
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Rijd nog steeds woon-werk verkeer in het weekend. Laatste periode paar keer goed mistig en gister lekker buitje over me heen gehad.
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga die van mij denk ik dit weekend wel, of misschien volgend weekend te ruste wensen ;)
     

Deel Deze Pagina