1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

  1. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Lekker Bonnie!

    Zelf ben ik ook aan het twijfelen. Ik wil de 5D mark II halen, omdat er nu een cashback actie is tot januari. Dus dan gaat er ook nog BTW af, dat is wel nice, en dan volgend jaar de mark III, die ik dan 'inwissel' (door de BTW-aftrek kan ik hem tweedehands nog gunstig verkopen).
     
  2. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe weet je dat die cashback actie de BTW er af neemt? Waar zie je dat staan? Gaat er dan 19% af? Ik vind die actie sowieso wazig. Het lijkt erop alsof je een accessoire erbij MOET kopen wil je korting krijgen.

    Dan zou een body dus 1368 euro kosten. Dan koop ik hem nu direct als dat was.
     
  3. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Het zal vast aan mij liggen, maar ik kan nergens vinden hoeveel die cashback actie nou precies is. Gewoon 19% van het aankoopbedrag?
     
  4. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is het ook niet zo. Je krijgt korting op die accessoires als je een spiegelreflex koopt, volgens mij is dat het, niet meer.
     
  5. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Nein, nein. Die cashback actie is random, dus je weet niet hoeveel je terugkrijgt. Bij objectieven weet je dat wel. Die 19% BTW vraag ik natuurlijk via mijn bedrijfje terug. :)
     
  6. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    En bovendien is het natuurlijk ook 15,97% wat eraf zou gaan als je de BTW terugkrijgt, niet 19%. ;)

    Heb een tijdje terug trouwens eens een cheap-ass polarisatiefilter van Kenko gekocht, gewoon om eens uit te proberen en te kijken of ik het werken ermee wat vind voordat ik veel geld aan een filter uitgeef. Enige punt is dat hij echt muurvast aan de lens komt te zitten en ik er lang mee bezig ben om hem eraf te krijgen. Typisch geval van goedkoop is duurkoop? Of is dat bij de duurdere en betere merken ook zo? Best vervelend namelijk als je in donkere ruimtes komt en je bent letterlijk een half uur bezig om dat ding eraf te krijgen. 8)
     
  7. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week paar daagjes Rome.

    [​IMG]
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Terug van een weekendje Hengelo. Was helaas niet echt fotografie weer. Vooral grauwe luchten zonder detail. En met de Franse landschappen nog in 't achterhoofd natuurlijk niet echt tevreden met de foto's, maar ach:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Die laatste! Like a bowsssss!
     
  10. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Vind ze toch nog heel tof JP :) Je houdt goed de snelheid in de foto's en de scherpte blijft gewoon goed.
     
  11. Remco

    Remco Guest

    Die 3e is gaaf, man! Mooie compo, heerlijk snelheidsgevoel. 't is bijna een gifje! Heel goed!
     
  12. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Wat Remco zegt, echt nice die derde!

    Zo zie je wel, dat een onderwerp niet altijd de foto 'in' moet kijken/rijden, volgens de richtlijnen.

    EDIT:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2011
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Richtlijnen zijn een beperking van de creativiteit.
     
  14. Remco

    Remco Guest

    Je gaat me niet vertellen dat die hele muur scheef is, toch? :cool:

    Mooie scherptediepte man! Ik vind tekst in een foto ietwat cheesy, though.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Jawel, heel Eindhoven is scheef :cool:

    Nee, mooie foto. Scherptediepte is perfect en ze staat er tof op, alleen bij die tekst moest ik gelijk aan die meme denken :+
     
  16. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Die tekst kan inderdaad echt niet Tom, sorry.
     
  17. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja man, die tekst linksonder is veel te hip.

    Morgen heb ik de 24-70 al!
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Het beeld spreekt voor zich, tekst weg! ^^
     
  19. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    [​IMG]

    :+
     
  20. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ah guys, thanks. Voor mij de eerste keer met zo'n tekstje, beetje afgekeken van Flickr. Vind het voor een keertje wel grappig, maar denk niet dat ik het vaker doe. En chrizzle, graag mijn foto niet verneuken :p

    En richtlijnen zijn geen 'vasthoudlijnen', ze kunnen natuurlijk naar wens gebruikt worden, of niet.
     

Deel Deze Pagina