1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ze hebben her en der alweer lopen strooien dus ik durf de weg niet meer op ;)
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hier gelukkig nog geen last van. Pas als het glad of echt koud wordt (zal januari/februari en wellicht media december wel weer ellende worden), zal ik meer moeite moeten doen om op/van werk te komen. Dan wordt het de nacht bij mn ouders overnachten en met auto naar werk.
     
  3. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel ja? Het heeft haast nog niet gevroren 8)
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Preventief strooien, echt walgelijk ;)
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    preventief waarvoor :+

    Als het over 2 weken gaat vriezen? :p
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Iemand subs (ENG of NL) voor Closer to the edge?
    Met dat accent volg ik er niets van. :+
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Hoi ben al een tijdje hier niet meer geweest, ondertussen weer een projectje erbij gehaald. Nieuwe fietsen boeien mij niet zo meer (alhoewel de nieuwe 675cc 3cilinder MV agusta brutale wel heel vet is) aangezien ze steeds duurder worden (duc panigale, r1 etc) dus ben ik back to basic gegaan waar mijn laatste aanwinst onder valt. En het is geworden een GPZ turbo! ja 1 van de 4 productie turbo motorfietsen en de snelste van deze 4. Komt uit 1984 en destijds al 113pk en een hele berg koppel. Er rijd zelfs 1 rond met 255pk op het achterwiel! zelf wil ik er 150 tot 170 veilige pk's uit halen.

    Afgelopen vrijdag de eerste lange rit gedaan samen met een vriend die een cbr600 heeft en de GPZ is bij het doortrekken zelfs sneller! Ook zijn er genoeg opvoermogelijkheden aangezien je heel makkelijk de turbodruk kan verhogen.

    Filmpje van de eerste start, turbo spoelt zeer goed op!: http://www.youtube.com/watch?v=MM-0frxXLaI

    Natuurlijk ga ik het rijwielgedeelte ook aanpakken zodat het oude beeste niet veel onderdoet kwa handeling aan een moderne fiets.

    Inspiratie foto

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2011
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel vet project naamgenoot!

    Zit ook wel gaaf geluidje in. Heb je met turbo-motors eigenlijk ook last van turbo gaten? Of pakt de turbo al heel snel op. Een turbo gat op een motor lijkt mij vrij gevaarlijk, als je ziet dat men de oude 911's al niet op de weg kon houden.

    Ik heb totaal geen ervaring met turbomotoren, altijd al afgevraagd. Vet project, of had ik dat al gezegd :)

    Edit: Iemand hier toevallig nog naar de eenmalige vertoning van Faster in pathe's geweest een tijdje terug? Was best vet, bios zaal vol motorrijders. Best leuk verfilmd ook :)
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2011
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Turbo klapt er wel aardig in ja, niet echt handig tijdens een kneedown ofzo maar je krijgt wel een ontzettend dikke smile op je gezicht elke keer wanneer de boostmeter het einde berijkt :p

    Ondertussen begonnen met het vervangen van de achterbrug en achterwiel, past nu een 180 wiel in ipv de standaard 140 :')



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Woohoo, vandaag (lees: donderdag) fiets weggebracht om de begrenzer eruit te halen en morgen weer ophalen. Kunnen we eindelijk echt gassen \o/

    Even een vraagje die inmiddels ook 25kw af zijn en ook op dezelfde motor zijn blijven rijden (Pimmy dacht ik) en ook aan de andere. Merk je echt veel verschil en is het wennen met rijden? Ik trek nu vaak vol weg bij stoplichten, maar als ik dat straks doe, gaat ie dan niet in een keer op ze achterwiel? Of zal dat wel meevallen? Misschien beetje domme vraag, maar liever dat, dan dat ik dalijk om me plaat gaat. :p
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zelf geen ervaring met 25kw en een 4cilinder maar aangezien ik ook een Z750 heb (wel nieuwste type) kan ik er misschien wat over zeggen. Ik heb een kleiner voortandwiel (dus meer trekkracht en een lagere topsnelheid) en wanneer ik in de eerste versnelling volgas geef gaat hij pas de laatste paar duizend toeren in de ketting klimmen. Powerwheelie is dus mogelijk maar dit is dus met kleiner voortandwiel.

    Maarre ik zou het met dit weer niet uitproberen ivm uitbrekend achterwiel ;p

    Denk dat je het vermogen wel duidelijk merkt, 25kw komt neer op zo'n 35pk en aangezien een 4cilinder het vermogen pas in de hogere toeren krijgt zal je wel een heel andere fiets terug krijgen.
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet sjorrit!

    Ik weet uit mijn hoofd niet waar je op rijdt beumah (750 toch?). Maar doe gewoon ff rustig aan in her begin zou ik zeggen. Zeker met nat wegdek. Binnen een uur wen je er aan, let alleen ff op bij stoplicht racejes en volgas in bochten. Congrads trouwens! Het moet goed handelbaar blijven!
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2011
  13. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de reacties. In het begin dus maar even rustig aan doen. Kan hem trouwens pas morgen ophalen. Hij moet ook meteen voor een grote beurt en de ketting is nogal versleten, dus die moet bestelt worden. Word een duur grapje zo bij elkaar.
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Blijft een dure hobby, maar je gaat er vet veel plezier aan beleven straks met de volle paardenstal aan het werk :)!!

    @Sjorrit, gaaf project weer! is toch wel ff wat anders als mijn GPZ van vroegah ;):
    [​IMG]
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Leuk project. Je was toch ook nog met een ander project bezig?
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Met mijn 696 had ik na een krappe maand de 25kw begrenzing verwijderd. Het was de eerste paar keer even van 'wow dit gaat ineens heel hard', maar dat went heel snel. Het is ook meer omdat 25kw gewoon traag is en een vol vermogen fiets 'normaal'. Denk dat ik pas op een S1000RR weer een nieuwe grens van snelheid zou ervaren haha. Overigens kan je met de meeste fietsen die ook op 25kw kunnen, maximaal gas geven zonder hele rare dingen. De 696 ging echt niet op zijn achterwiel op puur het gas.

    Mijn GS staat trouwens nog steeds te koop, nu voor 16.500 euro wat echt een koopje is.
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Moet je eens op een street triple of R6 rijden, die gaan zo makkelijk op het achterwiel in de 1 ;p
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    http://www.superdagdeal.nl/motorslipcursus-482.html
    49,-

    Specificaties

    * Slipcursus op de motor.
    * Voel je veilig en zelfverzekerd.
    * Leg de perfecte basis voor het motorrijden.
    * Neem deel met vrienden, familie en andere motor fanaten.

    Voorwaarden

    * Boekingen zijn op basis van beschikbaarheid op de vastgestelde activiteiten dagen.
    * Activiteiten vinden plaats op basis van roulatie.
    * De weergegeven prijs is per persoon.
    * Locaties: Gouda, Eindhoven, Rijssen en Weert.
    * Na je boeking ontvang je per e-mail een voucher van SuperDagDeal.
    * Verzilver je voucher op www.trafficcontrol.nl/superdagdeal
    * Je voucher is tot 6 maanden geldig na aankoop.
    * Beschikbaarheid: Maandag t/m Zaterdag.
    * Tijdsduur motorslipcursus: 2 uur.
    * Rijbewijs A verplicht.
    * Exclusief motorpak, deze dien je zelf mee te nemen.


    Inwisselen bij

    * Na afloop van je boeking ontvang je een voucher per e-mail
    * Verzilver je voucher op www.trafficcontrol.nl/superdagdeal
    * Je voucher is tot 6 maanden geldig na aankoop.
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Lijkt me vet om een keer te doen!
     
  20. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Is zeker leuk om te doen. Moet nog steeds een keer die foto's opzoeken.

    En wat een feest is het zonder de begrenser zeg. Ik had niet gedacht dat er zoveel verschil tussen zou zitten. Alleen op de snelweg dacht ik dat ik verschil zou merken, maar damn wat een power in een keer zeg. Hoop niet dat het te snel went, want zit nu(met dit weer wat minder) steeds met een grijns op de motor :).
     

Deel Deze Pagina