[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Geen BPM betalen = nu nog een nieuwe auto kopen als je het je nu kan veroorloven.
    Zo makkelijk is het toch? Of betaal je liever 2000 euro extra?

Of denk ik nu te simpel.

2. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Aygo? Dat is net een rugzak :+.

3. JeePee

JeePee Guest

Maar dan wel een rugzak met alles erop en eraan! Dubbele rits, laptopvak, verstelbare schouderbanden, leren bekleding. En limited edition uiteraard.

4. sneaky snake eye

sneaky snake eye SneakySnake Eye

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje niet helemaal het goede topiq. Ik heb net mn remklauw uit elkaar gehaald omdat de rem aanliep. Ook maakte hij tijdens het remmen een raar geluid net alsof hij ijzer op ijzer remde. Nou blijken dus mijn 2 remblokjes compleet versleten te zijn terwijl ik deze 7 maanden geleden ook al heb vervangen. Zou dat mogelijk zijn omdat ik toendertijd maar een kant heb vervangen of zou er nog iets meer aan de hand kunnen zijn?

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat ik voor 26 juni een nieuwe auto heb. Het liefst met airco en iphone / bluetooth aansluiting. En met een hoger plafond. Dit wordt niets meer zo.

6. JeePee

JeePee Guest

Waarom heb je toen maar één kant vervangen? Ze slijten altijd gelijk dus dan had je 7 maanden geleden al een probleem?
    Kan zijn dat je remschijf verkeerd is ingesleten en dat 'ie elk nieuw remblokje daardoor snel kapot maakt.

Trekt 'ie nog naar een kant als je remt?

7. sneaky snake eye

sneaky snake eye SneakySnake Eye

Leuk Bevonden:
    0
    Had het vanmiddag nog even nagezocht maar had me vergist. Ik had toendertijd wel de remklauw uit elkaar gehaald, maar niet de remblokken vervangen. Vanmiddag even uit elkaar gehaald en de remblokken zijn inderdaad helemaal kort aan de linkse voorkant. Dus dat word nu wel vervangen. Echter die grote zuiger die na het remmen eigenlijk terug moet gaan gaat niet terug waardoor de rem tijdens het rijden eigenlijk nog op de remschijf drukt. Is hier iets aan te doen of ook gewoon een nieuwe klauw erop zetten? (beetje lastig te beschrijven maar hoop dat je weet wat ik bedoel)

Hij trekt trouwens niet naar een kant...

Laatst bewerkt: 26 feb 2012
  8. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Goed, ik ben dus een enorme noob wat auto's betreft. Altijd mazzel gehad dat we een 'auto van de zaak' hadden (VW golf) maar door banenwissel zoek ik nu zelf een auto om sowieso 4x per week van Arnhem naar Deventer te gaan en af en toe naar de schoonfamilie in duitsland.

De vraag is: heeft iemand tips voor modellen waar ik naar kan zoeken?
    - tweedehandsje, tot ongeveer 7000 EUR
    - bij voorkeur niet té oud (denk < 5 a 6 jaar)
    - 3-deurs is prima
    - relatief zuinig zou fijn zijn; 1:16 a 1:17?
    - geen al te kleine 'stadsauto', we moeten er ook de snelweg mee op
    Is dat haalbaar qua budget? Ik vind op zich wel auto's in deze prijscategorie maar ik heb totaal geen zicht op hoe de prijs zich verhoudt tot de kwaliteit :confused:

Er wordt ons van alle kanten afgeraden om voor een zgn stadsauto te gaan (Citroën C1, Ford Ka, Toyota Aygo etc) omdat daar blijkbaar op de snelweg weinig van over blijft..? Dus we zijn net die ene klasse hoger aan het kijken maar van merken en modellen heb ik dus geen kaas gegeten. Wat ik een beetje tegen ben gekomen waarvan ik denk dat het past bij wat ik zoek: Citroën C2, Peugeot 206, Ford Fiesta, Opel Corsa. Heeft iemand ervaring met deze auto's?

9. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Waarom niet gewoon bij de Golf blijven? Seat Ibiza is ook een optie. Zijn beide te vinden binnen jouw eisenpakket en zijn goedkoop in onderhoud. :)

10. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Lukt het nog wel om de zuiger met de hand ( of voorzichtig met de waterpomptang) terug te duwen?
    Nieuwe klauw kosten klauwen met geld,het wordt zowieso een gekut met remolie vullen/ontluchten dus ik zou eerder die zuiger er uit trekken en m schoonmaken met scotch brite oid.
    Check nu wel je remschijf of er geen al te diepe groeven in zitten, staal op staal is nooit goed

11. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Ik dacht dat een golf wel duurder zou zijn..? Ik zal eens kijken, want ja je bent er inderdaad aan gewend en hij reed prima! Seat zet ik ook op mn lijstje, thanks :)

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Komt ie weer met zijn Renault.....maar een Clio phase 3 valt binnen je budget, daar zijn nagenoeg alle kinderziektes uit en het 1.5 dci blok is zowel zuinig als betrouwbaar.

(Ja JeePee, ik noemde in 1 zin Renault en betrouwbaar ja! :+)

13. Remco

Remco Guest

Zou ik eerder een 206 halen. :)

14. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Rij er zelf 1, op lpg, en ben er behoorlijk tevreden over. Aanrader dus al zou ik nooit zelf een franse auto kopen 8)

15. JeePee

JeePee Guest

Ik ben zelf aan het gluren naar een Clio mk2 RS hoor :p

16. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien maar de Clio werd me wel rechts en links afgeraden ;)

Na een avondje autotrack.nl neigen we nu naar:
    Opel Corsa
    Ford Fiesta
    Kia Rio
    Mitsubishi Colt
    Seat Ibiza

Iemand toevallig ervaring met deze modellen?

17. JeePee

JeePee Guest

Mark aanduiding zou fijn zijn! Er zijn ondertussen honderdduizend type Fiesta's en Corsa's op de markt.

Morgen ochtend kijken (en heel misschien proefrijden) in een Corsa OPC. Ouders zijn opzoek naar een nieuwe voiture :cool:

18. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Zo'n noob ben ik nou; heb geen idee wat een Mark aanduiding is :x

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    206 is uitgefaseerd, de 206+, die vorig jaar nog nieuw verkocht werd, is niet veel beter dan de 206 uit 2002 waar mijn vriendin in reed.
    Lees: De mindpunten als versnellingsbak, draagarmen, zwakke homokineten en de schijven die bij het minste of geringste krom trekken, zijn niet verholpen heb ik mij laten vertellen.
    Zonde, want afgezien van die minpunten is de 206 wel erg leuk om in te rijden. Die schijven hebben wij nooit gehad hoor, dat kreeg ik te horen bij de dealer, die standaard bij de remblokken tegen coulance tarief een andere set schijven kon monteren. Was 125 euro voor blokjes en schijven, wat niet duur is.
    De Clio 2 phase 3 of zelfs Clio 3 is uitontwikkeld, maar de zwakke punten van de Clio 1 zijn verholpen. Mijn Clio had een kutairco systeem met leidingen die al begonnen te lekken als je er naar keek. Ook ophanging is verbeterd (weer die homokineten) en de lagers zijn van een betere kwaliteit.
    Bij de diesels ligt er een andere bak in, aangezien de bak van de Clio 2 Phase 2 van oorsprong uit de Renault 19 kwam.
    Qua Electronica hebben ze met de introductie van de Clio 3 enorme stappen gemaakt, Valeo wissermotoren zijn aan de kant gezet, zekeringen en relais zijn van betere kwaliteit en overall gezien zijn er bij de Clio 3 of Clio 2 Phase 3 maar weinig zwakke punten. Op een maandag morgen modelletje na....:)

Ook de 1.5 Dci motoren zijn doorontwikkeld, maar daar hebben mensen weinig tot geen problemen mee. De dieselblokken die Renault samen met Nissan heeft ontwikkeld zijn op de Fiat JTD blokken na de betrouwbaarste diesels van de afgelopen 10 jaar begreep ik. Al heeft die laatste uitspraak een WC-eend tintje, aangezien 1 van de 2 mensen een Nissan monteur was waar ik de info vandaan heb :)

Zie hierboven, waarom als ik vragen mag? :)

Corsa rijdt niet fijn vind ik, voor de Fiesta moet je echt mazzel hebben. (de oudere modellen zijn roestkanonnen. Het model voor het huidige model ziet er niet uit i.m.o.)

De Rio zal misschien net in de 7 jaar garantie regeling vallen, dat is een groot pluspunt. De Colt ken ik niet en de Ibiza heeft ook zijn mankementen alhoewel de 1.9 TDI het lang uit kan houden :)

20. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    klopt het dat er op een VW polo bluemotion (14%) amper opties te bestellen zijn?
    zat ff op de vw site te kijken en je kon alleen kleur, kleur stof en wat radio/telefoon dingen kiezen als opties.

Deel Deze Pagina