[Enquête] Onderzoek naar online beoordelingen, maak kans op 50 euro.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door soadrulezzz, 4 mrt 2012.

1. soadrulezzz

soadrulezzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste XBW'ers,

Momenteel ben ik bezig met het afronden van mijn Master scriptie en mijn studie business studies aan de Universiteit van Amsterdam. Ik ben daarvoor echter dringend op zoek naar respondenten voor mijn enquête.

De enquête zal gaan over het schrijven van online beoordelingen door consumenten en zal ongeveer 10-20 minuten in beslag nemen.

Omdat ik zo dringen opzoek ben naar respondenten, zal onder de respondenten een bedrag van 50 euro worden verloot. Je maakt hier kans op door middel van het achterlaten van je e-mailadres aan het einde van de enquête.

http://www.thesistools.com/web/?id=250979

Alvast heel erg bedankt

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ingevuld,

Maar ik vragen wat nou het doel is? Ik vond het een vervelende lijst om in te vullen. De vragen zijn steeds wat anders en telkens ben ik aan het kijken wat nou de strekking is van het voorbeeld. Mijn ogen schieten alle kanten op om maar te zien wat fijn en vervelend is in die afbeelding. Het had veel compacter en duidelijker gekund met een matrix-structuur: Een vraag stellen en dan onder elkaar alle categoriën, dus email, hard-copy brief, banner, forum etc. En er blijven maar voorbeelden komen met kleine nuance-verschillen, waardoor je al snel minder geconcentreerd aan het klikken bent.

Succes met je onderzoek.

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Done.

4. soadrulezzz

Leuk Bevonden:
    0
    Het doel van het onderzoek is om uiteindelijk iets te kunnen zeggen over wat bedrijven kunnen doen om consumenten zover te krijgen om beoordelingen te schrijven op hun site. Uit meerdere onderzoeken is naar voren gekomen dat deze beoordelingen veel waarde hebben voor bedrijven (het leidt onder andere tot verhoogde conversie en als unieke content levert het een hogere ranking op in de zoekresultaten).

5. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.961
    Done en succes!

6. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.052
    Klaar. :)

7. soadrulezzz

Leuk Bevonden:
    0
    Dankjulliewel voor de moeite!

8. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.052
    Kick.

9. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klaar! Suc-6 er mee!

Ik wilde wel nog even aanvullen dat de grootste reden waarom ik nooit meer reviews op sites zoals bol.com maak is omdat de negatieve reviews nooit geplaatst worden.

En dan bedoel ik geen reviews als: "het is gewoon een kut product". Nee, echt onderbouwen wat de negatieve punten zijn en uitleggen waarom je beter af bent met een ander product (kan ook een ander product zijn van dezelfde site).

Als je ziet dat je positieve reviews wel geplaatst worden en de negatieve niet dan heb je geen vertrouwen meer in het review systeem. En het is dan ook niet zinvol meer om er ooit nog 1 in te vullen.

10. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De enquete is niet langer online :?

Deel Deze Pagina