1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het oude model SV650 een optie? Die zie je vaak voor rond de 2000 voorbij komen en zijn makkelijk op 25kw te krijgen.

    Van de week een stuk lekdijk gereden met mn pa, heerlijk alleen nog iets te koud voor een echt perfect dagje rijden!
    (en ik verlies gevoel in mn vingers door t leunen op mn clipons, miss toch maar SBK stuurtje)
     
  2. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    net ook eerhet jaaste flinke rit van het jaar gemaakt. zo'n 100km snelweg. was toch echt nog ff te koud. Of ik heb slechte handschoenen. Al geeft de KNMI een gevoelstemperatuur van -2,7 dus het was gewoon echt koud...
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    In mijn ervaring maakt het niet uit hoe goed je handschoenen zijn, op een gegeven moment krijg je toch wel koude handen. Als het niet door de wind komt, dan wel door slechte doorbloeding door het stilzitten.(Snelweg) Heb zelf een aftermarket handvatverwarming setje erop zitten, is al te krijgen rond de 60 euro en werkt perfect om je handen lekker warm te houden. In koud weer en regen is het sowieso prettig om die verwarming aan te hebben.
     
  4. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben zelf 1.85 en ben op een ZXR400 begonnen. Heb er vaak lange dagen op gemaakt en nooit ergens last van gehad. Kan me voorstellen dat het bij 2 meter lastig gaat worden maar boven de 1.80 te klein is een beetje overdreven.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, toch wel een gat in m'n uitlaat, nog voor overgang naar demper. Dat stuk is ook flink verroest. Valt het te maken of kan het kwaad?
     
  6. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt over t algemeen wel te lassen maar t is zulk flinterdun staal. Zeker als de rest ook zo erg verroest is, is t denk makkelijker (en mooier) een nieuwe midpipe te kopen.

    Vandaag heerlijk 4 uur gereden :) Vriendin achterop en vaders erbij. Het leek wel alsof iedereen die motor rijdt vandaag naar zeeland was gekomen, bleef maar zwaaien!
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zit nog wel wat prijsverschil tussen een Ferrari en een Duc van 27k ;p

    Besteed die 150 eu liever aan een circuitdag of 8 rondjes op de Nurburgring, of gooi er 50 eu bij en je hebt een lang weekend Eifel incl. benzine :thumbs:
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, ff kijken of een kennis dat eerders een keertje kan lassen. Bike is het niet waard om veel geld in te steken, kuipschade etc. Rijdt verder nog best en nog keertje remklauw vervangen en dan kan ie nog ff mee voor woon-werk verkeer in het weekend. Als ik later klaar ben met mijn studie en goede baan hebt komt er wel een vervanger voor.
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoe groot is het gat? anders zou je het nog met uitlaatreparatie kit kunnen proberen:

    http://shop.conrad.nl/gereedschap/i...ijmen/opvulmateriaal-plamuurmassa/889281.html
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Denk dat er geen potlood inpast. Zie net op een foto dat er ook een scheur aan zit.
    Wellicht dat reparatiekitje kan, al weet ik niet of die goed te plaatsen is, zo vlak langs die beugel / houder.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Mijn nieuwe aanwinst sinds zaterdag:
    Suzuki GSX650F (2008 )
    [​IMG]
    Nu nog me examen halen xD
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    :thumbs: Verstandige keuze voor een eerste motor.
     
  13. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh Nice! een 650 als eerste motor zal je zeker niet teleurstellen!

    Succes dan maar met je examen hea, nu wordt t alleen nog maar moeilijker om te wachten ;)
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Als je het gaat proberen dan zou ik die beugel er eerst afhalen.. dan de boel proberen te repareren en weer terug hangen.
    Anders kan zo'n uitlaatlek ook niet heel veel kwaad als je het niet merkt in je vermogen..
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22

    Die is goed rot, als je het wilt laten lassen halen ze al het rotte metaal weg en zo te zien is dat nogal een stuk :{
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, nog eens horen of een kennis het kan/wil fixen. Is niet even snel een gaatje dicht lassen. Als ik er niets aan doe, heb ik iets meer geluid, maar vooral de kans dat gat/scheur op den duur helemaal flink groot is. Dan zou ik er een 2de hands bochtenset op moeten gaan zetten, wat volgens mij ook nog wel een prijzig grapje is, zeker aangezien ik er zo min mogelijk in wil investeren, gezien de waarde.
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Van het weekend de tank maar eens gedemonteerd om te kijken waarom mijn motor soms stottert en afslaat op hogere snelheden. De 2 liter benzine die uit de tank kwam was helder, geen troep o.i.d. De vlotterbak zat helaas wel vol met zwart poeder, en ook het benzinefilter zat vol met dezelfde zwarte troep. De tank er maar af gehaald, toen ik hem eraf haalde schoof er van alles heen en weer door de tank. Roest dus :{

    Dus een stel aquarium stenen in de tank gegooid en zoveel mogelijk roest eruit gehaald door de stenen heen en weer te laten schuiven. Vandaag of morgen nog even een sealmiddel halen en de tank vetvrij maken voor het seal, dan kan ik er hopelijk weer een jaar tegenaan totdat ik hem verkoop.
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Vet hoor! Een zeer nette bike en ook nog vrij jong! Super als eerste motor lijkt me, zit je nog aan de 25kw regeling 'vast'?
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    [​IMG]

    Vandaag opgehaald! :)
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja de motor is uit 2008 en er staat nu 7035 km op de teller.
    Zit nog aan de 25 kw regel vast. Motor staat op kenteken ook op 25 kw maar is het niet. Ik wil hem wel afknijpen (liever niet ofc) maar dan moet hoorde ik heel de computer EDU/ECU oid vervangen worden en dat schijnt duur te zijn?
     

Deel Deze Pagina