1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  2. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo over de top dat het weer leuk is. I like!
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Binnenkort maar eens de schone wereld van de ND filter gaan benutten met een B&W ND110 :)
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  6. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Thanks, deze zijn zonder filter. Het zijn ND filters zonder kleur he, niet dat de GND de kleur zelf bepaald.

    Ik ben het deels wel eens, dat hij inderdaad duidelijk geflitst is. Ik vind dit persoonlijk mooier. Ik heb ook foto´s waarbij de flits duidelijk zachter is, daar vind ik de witbalans van de huid al snel niet kloppen. Met lightroom 4 is dat echt heel fijn en plaatselijk op te lossen, dat wel, maar ik vind het effect niet heel tof dat het model dan een wordt met de achtergrond. Het model moet juist wat meer opvallen imo. Deze is wel iets te duidelijk inderdaad.

    Cool, die filter is nog goedkoop vergeleken met de mijne 8) Ik wil ook een 10 stops filter hebben, maar die van Lee zijn echt extreem slecht leverbaar. De vraag is te groot voor filters die met de hand gemaakt worden. Wel erg leuk, ik twijfelde ook om toch de B+W verzie te halen, maar ik ga straks toch voor de Lee. Betere kwaliteit, en die shit heb ik nu toch.
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Klopt. Heb ook gekeken naar die van Lee, maar de prijs van de basis set plus die big stopper werd me te veel. En die big stopper is gewoon pas over 3 maanden leverbaar ofzo. Ik wil er in Kreta ook gebruik van maken dus dit is een prima oplossing :)
     
  8. Remco

    Remco Guest

    Vreselijk, echt vreselijk! Nee, sorry, ik vind het niet kunnen.
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat hoeft ook niet:+ Weet zelf ook niet of ik het nu mooi vind of to much
     
  10. Remco

    Remco Guest

    Ook de vrachtwagen staat er niet helemaal op, dus afgezien van het sausje, is de compo ook niet echt geslaagd.
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Had een Duits kenteken, that's why ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind 'm ook niet goed.
    Qua compo heb ik geen idee waar ik naar moet kijken. Het Volvo logo is te hoog/te donker en valt niet echt op, terwijl die met dit fish eye effect gewoon 'bam in your face' had moeten zijn. Qua HDR: Grundge is altijd kut. Je kunt best de kleuren van een HDR tot de max boosten, maar pak dan een andere preset die je in Lightroom verder uitwerkt. Je plaat zit nu vol met halo's, rare vlekken en ruis waar ISO12800 nog U tegen zegt. Grundge is altijd een no-go, hoe verleidelijk dat schilderij effectje ook is.
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Vroeg enkel of het effect to much was ;)

    Dat van die ruis ben ik het niet mee eens, is gewoon de nasleep van het effect.

    Maar ach
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  14. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allen,

    Ik ben opzoek naar advies,ik heb nu een nikon D40met een Nikkor VRII 18-200mm lens en ga een 8-16mmsigma lens kopen. Van mij D40 vindt ik het aflezen van de instellingen lastig (diafragma,sluitertijd e.d.).

    Ik wil dus een nieuwe nikon. Maar twijfel tussen de D5100 (eur 500) en de D90 (eur 600). Wat is het verschil in deze twee lenzen? En de nieuwe D3200(eur 600)is dit een mooie camera? Welke camera adviseren jullie mij?

    Alvast bedankt!
    Siebe
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Net heel ff gespeeld met mn ND filter, wat een kleuren krijg je dan! Zoveel detail. Was ff snel een testje van de vijver bij ons in de tuin, maar dat geld natuurlijk voor elke locatie
     
  17. Remco

    Remco Guest

  18. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Fixed :+
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

Deel Deze Pagina