Tijden waren inderdaad top. Als ik toen de 10km had gelopen was ik 18e geworden, best gaaf
Lullig van je trainen, maar ook even 20 minuutjes lopen is een leuke training. Het zorgt er in ieder geval voor dat je gewrichten de klappen nog kennen en je spieren nog weten wat hardlopen is
Ik gebruik de App 'Runkeeper' op m'n iPhone (is er ook voor Android natuurlijk).
Even omrekenen hoe hard je wil lopen (het ding telt minuten/km) en zorg ervoor dat het vrouwtje elke minuut in je oor kwaakt hoe hard je die minuut gelopen hebt. Je krijgt er enkel gevoel voor door veel te lopen. Voor mij is het een beetje een sport om te zorgen dat ik precies op mijn vooraf voorgenomen tijd loop, waar ik nu meestal direct goed erop zit.
Trainen doe je enkel door op te bouwen, veel doen en vooral rustig beginnen. Ook al kun je makkelijk 20 minuten rennen, begin lekker met 10. Ik zal straks even een aantal websites zoeken met mooie informatie en wat leuke schema's die ik zelf ook gebruikt heb. Zelf kon ik 500m rennen voordat alles pijn deed, dus ook voor mij was het vooral zaak om niet te snel te beginnen en het rustig op te bouwen om overbelasting te voorkomen. Je lichaam heeft nu eenmaal tijd nodig om zich aan te passen.
Edit: Ik ben verre van een expert trouwens. Heb een moeder als fysiotherapeute die me hielp en heb vroeger zeer veel gesport (30+ uur per week). Wellicht dat het daarom zo makkelijk ging.
Klik om te vergroten...