1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier met lessen!

    Ik heb eerst op een 10 jaar oude cb500 gelest, toen gewisseld na een gloed nieuwe, dat was ook een wereld van verschil vond ik :)

    haha en daarna eerste keer op je eigen motor. Zo vet was dat :)

    Veel plezier met de lessen en je rijbewijs!
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Afgelopen vrijdag met een maatje een HD V-Rod en een Fat Bob meegehad.
    Damn die Vrod is wel een vet masjien :cool:
    Alleen het bochtenwerk is echt dramatisch.. bijna terug naar de 1 om een bochtje te nemen anders.. Schraaaaaaap.
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier beneden mijn woning is een motor reparatie/tuning shop met testbank etc., waar een HD Nightrod compleet verbouwd is daar nu o.a. een zieke compressor in hangt. 8) Wedstrijdje bij stoplicht hoef je nooit te doen.
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha idd goeie stoplichtsprinters ;) en dan haal je ze in de bocht weer in :p
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Zelf heb ik voor €80 een setje z.g.a.n. A* SMX-R laarzen gekocht via marktplaats, voor iets van €150 een nieuwe A* RC1 leren jas (jammer genoeg met speedbump) via het motorforum, een leuke helm & handschoenen kun je zelf wel een goede deal vinden.

    Ik mis eigenlijk alleen nog een goede motorbroek, maar heb zelf de komende 2 jaar nog geen motor.

    Er zijn dus zeker genoeg leuke deals te slaan op de '2de hands markt', juist als je opzoek bent naar (zgan) merkkleding. En ik ga er vanuit dat deze jas en laarzen gewoon een 10-tal jaar mee gaan als je af en toe een stukje rijdt.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Vette jas, misschien dat ik ook maar eens een keer ga kijken naar een setje leer voor in de zomer :)
    Probleem met 2ehands is natuurlijk wel de pasvorm, moet je net geluk mee hebben.
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Holycrap

     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Holycrap indeed:

    [yt]5pC4P2wxq70&feature=fvwrel[/yt]
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Jezus 8) ! heel vet, meteen zin om een muscle bike te kopen haha (waarom moet ik nu een nieuwe keuken bah!)
     
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zei het toch, haha! Voor mij is het geen pretje als die op de testbank staat....
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet spul! Wil ik later ook wel, maar dan wel voor 'erbij'. Bochten maken zal niet zijn specialiteit zijn.

    Maar toch super vet. Geluid, kracht, lomp, me like :)

    Wat een kut motorweer is trouwens de laatste tijd zeg... Hoop volgend weekend beter, ik ga van woensdag tot maandag naar de Vogezen :D
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2012
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja idd ook het liefst "erbij" ;)

    Volgend weekend ga ik leren wheelien bij zo'n dude van RWP.. maar met dit weer gaat het denk ik niet door.
     
  13. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Op je eigen motor ? Lekker voor de balhoofdlagers ! :9
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vooral voor een stijf afgeveerde supersport :lol: Vriend van me kwam een keer veel te hard neer met zijn gsxr600 en de ophanging van zijn voorkuip was afgebroken. Grapje van 600 eu.
     
  15. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedenavond motormuizen,
    Ik heb een klein vraagje; ik ben bezig met mijn rijbewijs met een leeftijd van 19 jaar.
    Nu moet ik echter 2 jaar rijden met het welbekende 25kw kenteken.
    Echter ben ik helemaal verliefd op een soes gsxr600-750, Is dit normaal op 25 kw te krijgen? of lever je dan een hoop rijplezier in.
    Ik hoor graag jullie ervaringen m.b.t 25 kw kenteken.
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Voer eens GSX 600R 25KW in op google, de 1e hit geeft je je antwoord al meteen.

    Rijd zelf ook 25KW op een Kawa ER-5, maar staat niet begrensd op kenteken. Heb er een goedkeuring van de Tüv bij en is ingebouwd bij Motoport. Ze hebben een deal gesloten met een verzekeraraar die dat accepteren en je dus gewoon willen verzekeren als rijdend op een begrensde motor. (Ik geloof dat het Enra was)
    Alleen voor de politie is dat officieel gezien dus niet goed genoeg, maar ik ben tot nu toe nog niet aangehouden dus geen problemen mee gehad.

    Tüv goedkeuring was geloof ik 90 euro en opnieuw keuren was een euro of 250, en dan moet je hem ook weer opnieuw keuren mocht je de begrenzer eraf halen.. Dus dan loop ik liever het risico om 1 of 2x in die 2 jaar dat ik begrensd moet rijden een boete te krijgen. (Nog maar 7 maanden te gaan!)
     
  17. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inderdaad in de tussentijd al even wat zitten speuren, een 750 kan al niet legaal op 25km.
    Echter een 600 is wel mogelijk vanaf bouwjaar 2002 geloof ik.
    Dan moet ik de tijd volmaken op een geknepen 600, ik kijk er in ieder geval erg naar uit.

    Echter wel al wat moois aangeschaft : [​IMG]
     
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nice pak man! :)

    @Jorrit en R-Y: Klopt helemaal wat jullie zeggen! maar zeg nou zelf het is toch leuk om te kunnen :)
    Ik vind het een leuk stuk motorbeheersing welke ik nu niet onder de knie heb en op een goede manier zou willen leren.
    Ik ga ook wel eens het circuit op met mijn SS kan ook een boel schade opleveren maar dan houd ik em net zo lief in de schuur of als object in de woonkamer.. schade blijft kut maar je mag toch ook een beetje lol maken? :)
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vandaag de les gehad en het was echt supertof!
    Hele aardige gasten en je leerde goed beheerst wheelies maken:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Tja afknijpen blijft kut, die GSXR houd van zijn 110pk (2002) model maar 30 over als je die terug zet naar 25kw. Ook stoplicht sprintjes tegen golf GTI'tjes kan je wel vergeten. Maargoed gewoon 2 jaartjes op volmaken en dan eruit halen die meuk.

    Mijn broertje was vorige week aan de kant gezet voor het rijden zonder geldig rijbewijs, heeft ook 25kw en had mijn (volvermogen) motor mee. 300 eu boet


    Die laatste is nice! zodra je voorvork horizontaal staat zit je wel ongeveer op het balanspunt ;) Maar volgens mij moet je dan langs je kuip gaan kijken want al dat plastic zit voor je gezichtsveld :p
     

Deel Deze Pagina