1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik snap dat het geen constraining graadmeter is, maar spierpijn kan toch wel degelijk opgevat worden als een indicatie van progressie?

    Spierpijn heb ik vooral als ik de voorafgaande training mezelf tot het uiterste heb gedreven en meer of andere dingen van mn lichaam heb gevraagd dan waar het aan gewend is. Ik heb dan ook het idee dat dit de trainingen zijn die me telkens naar een nieuw niveau tillen.

    Hoe zie jij het verband tussen spierpijn en efficetiviteit?
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    weet ik niet meer precies. Typisch gevalletje van teveel dingen gelezen en soms alleen nog de conclusie weten :+

    Ik heb overigens nooit meer spierpijn, alleen wat spierstijfheid.
     
  3. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze het hebben over 2-3g eiwit per kilogram, bedoelen ze dan alle eiwiten of alleen die uit whey, kip, tonijn etc?
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    2-3 g eiwit per kilogram lichaamsgewicht bedoel?

    Gaat om alle eiwitten die je binnen krijgt, of dat via kip,tonijn of whey is, of via een bak vanille vla is. :)
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Jep. Alleen volgens Kevf heeft het geen nut om de eiwitten uit brood mee te tellen vanwege iets.

    Je moet trouwens je macro's op vetvrije massa berekenen he, niet op je totale massa. Vet verbruikt niets dus heeft ook niets nodig.
     
  6. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daarom vroeg ik me ook af of het nu 2-3g of of maar 1-1,5g eiwit per kilo lichaamsgewicht. Omdat als ik via excel mijn voedingsschema maakt, neemt die natuurlijk alle eiwit-waarden mee. En de een zegt dus 2-3g en de ander 1-1,5g. Ik vroeg me dus af of het lag aan het feit dat de een alle eiwitwaarden meenam en de ander slechts de (hoogwaardige?) eiwitwaarden.

    Ik heb mijn vp nooit laten meten, dus ik heb eigenlijk ook geen idee wat mijn vvm is. Heb gewoon de formule van het dbb forum gebruikt.
     
  7. jepzel

    jepzel YEAH BUDDY!

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Is niet waar, ten eerste moet je het meesleuren en ten tweede laatst gelezen iets ingewikkelds stofwisseling gedoe enzo maar komt er op neer dat het wel degelijk energie kost.
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Volgens Katch-McArdle moet je je macro's op je vvm baseren iig. Misschien was mijn uitleg erbij niet helemaal correct maar he principe is juist.

    Het gaat trouwens de goede kant op met m'n vetpercentage:

    23 mei: 12,5% bij 76,6kg

    Bicep: 4mm
    Tricep: 11mm
    Achterkant: 7mm
    Heup: 7mm

    1,6% eraf sinds de vorige keer. Ook geen VVM verloren. Zelfs een heel klein beetje erbij. :)
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb wel een exceldingetje om je kcal uit te rekenen. Overigens gaat die idd uit van je vvm al zit daar idd wat discrepantie in omdat je je vet idd moet meesleuren. Dit kan je aanpassen door je activiteitsopslag te verhogen

    eiwitten uitrekenen is echter wel echt alleen op basis van vvm :)

    Aan de andere kant: het zijn maar vuistregels. Iemand een goede plek voor het sheetje?

    interessant stuk over supersets

    http://ergogenics.org/haal-meer-uit-je-supersets.html

    zelf doe ik vanwege tijdgebrek de laatste tijd bijna altijd superset :)
     
  10. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb ooit een geniaal filmpje over bench press techniek gezien van een bodybuilder/strongman gast.. beetje underground achtig niet zo'n fitness instruction video. Kan 'm helaas niet terug vinden, kleine kans dat jullie weten welke ik bedoel.. iemand anders een goede bench press instructional vid? Vooral ivm ontlasting schouder wil ik de beste techniek zien/beheersen.

    Edit: o, al gevonden.. voor geïnteresseerden;
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_QnwAoesJvQ#!
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2012
  11. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan je redelijke dumbells kopen, welke sites raden jullie aan? Wil weer een beetje sporten (A)
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Perry Sport..
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Marktplaats. Volgens mij geeft 90% van de mensen die zich voornemen thuis te gaan trainen het binnen een half jaar op. Daarna komt al het spul op MP terecht :)
     
  14. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Jezus wat een geslack voor 2 weken, huis verbouwen en examens helemaal geen tijd gehad, ziek veel aangekomen en zieke buik gekregen, wtf
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    In 2 weken..? 8)
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Endomorph: Mensen met dit type lichaamsbouw worden omschreven als iets dikker, omdat ze er zacht en rond uitzien. Ze hebben vaak grote buikspieren, en korte maar vlezige armen en benen. Deze personen hebben meest problemen om hun spieren droog te leggen en actief te blijven. Endomorphen hebben ook een traag metabolisme en zullen van nature vlugger vet opslaan. Niet iedereen is tevreden over zijn lichaamsbouw.
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Daar hoef je niet eens endomorph voor te zijn hoor. Als je 2 weken uitsluitend slecht voedsel eet, in overmaat, dan kom je echt wel aan. Zeker als je op een laag vetpercentage stond, dan zal je al helemaal snel verschil zien.
     
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou heeft het lichaam per persoon er wel mee te maken uiteraard.. Als ik in 2 weken écht zichtbaar aan zou willlen komen zou ik echt gruwelijk ongezond moeten eten, maar dat zou ik toch niet trekken.

    Overigens, als ik 2 weken druk ben val ik juist af omdat ik geen tijd heb om veel te eten... :+
     
  19. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Komt door de stress ouwe!
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Door de stress zou je juist afvallen, omdat je dan vergeet te eten. Tijdens een verbouwing verbruik je dan toch best wel wat energie.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina