1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamen, ik hoef geen computer samen te stellen maar gewoon een nieuwe processor, goede videokaart en misschien een nieuw AM3 moederbord

    Budget rond de 310 euro.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het is wel handig als je even een lijstje opstelt met je huidige systeem.
    Moederbord, processor, geheugen, videokaart en voeding.
     
  3. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Videokaart: Nvidia Geforce 210

    Moederbord: ASUS M2V-MX SE (am2 moederbord)

    Processor: AMD Athlon X2 4400+

    Voeding: 300 Watt (gister nieuwe besteld van 550W)

    Geheugen: 2GB DDR2
     
  4. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er over na te denken om een nieuwe laptop te kopen met de actie van Bol. Je krijgt dan €100 terug als je je oude laptop inlevert en zelfs €150 als je bij Bol een HP laptop koopt. De laptop die ik dan wil gaan halen is de HP Pavilion g7-1390ed. Hier zijn de specs:

    Processor: Intel i5-2450M 2.5 GHz
    Werkgeheugen: 6GB DDR3 RAM
    Videokaart: AMD Radeon HD 7450M 1GB

    Ik vroeg me af of ik games als GTA IV, Crysis en Skyrim op goede kwaliteit kan spelen. Daarmee bedoel ik dus mooiere graphics dan de Xbox 360. Het hoeft niet zo mooi te zijn als Crysis (2) op de allerhoogste settings, als het maar mooier is dan console graphics.

    Ik heb op YouTube gezocht naar test video's van de AMD Radeon HD 7450M, maar ik krijg alleen maar resultaten van video's van andere videokaarten van AMD. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel. :)
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
  6. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor €410 kan je dit nemen

    En anders wordt het bezuinigen op de GPU = Radeon HD 6870 ±140
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    300 eu is wel heel krap, ik denk dat je dan volgend jaar weer kunt gaan upgraden om een beetje mee te kunnen komen met games die dan uitkomen.


    Nieuwe moederborden zijn DDR3 dus je zit ook al vast aan nieuw werkgeheugen, wat dus inhoud dat je zowat een nieuwe pc koopt/samenstelt aangezien alleen de behuizing nog te herbruiken is.



    Zou ik zelf ook doen als minimale oplossing :)
     
  8. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb besloten om de HP Pavilion g7-1390ed toch maar niet te kopen, daarom heb ik dus de bestelling dus geannuleerd. Ik heb al veel op Google gezocht, maar toch vraag ik het maar hier:

    Kan ik beter een desktop of een laptop kopen om te gamen? Het maakt mij niet uit. Zelf hoor ik vaak dat het goedkoper is om een desktop te kopen/bouwen als je 'm voor gaming gaat gebruiken. Wat ik graag wil is een goede computer waarop games als GTA IV, Battlefield 3, Skyrim en Crysis heel erg mooi zijn, alleen heb ik weinig verstand van computers als het gaat over gaming.

    En is zelf bouwen (als dat niet te moeilijk is?) goedkoper dan een kant en klare desktop?

    Mijn budget ligt rond de €800. Eventueel wil ik wat langer wachten aangezien ik de komende drie maanden heel erg veel ga werken dus misschien dat ik dan mijn budget wat kan verhogen. :)

    Tot nu toe is dit een plan waarvan ik nog niet weet of er ik er mee doorga aangezien het veel geld kost. Ik droom al jaren van een goede game PC, maar vaak denk ik dan weer "Ach, waarom? Ik heb een Xbox 360 en mijn laptop doet het toch nog?". Ik game al jaren op consoles, maar de gedachte aan een heerlijke game PC met sublieme graphics en vooral mods in games lijkt me ook een geweldige game ervaring!
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Denk dat iemand hier wel een heel leuk systeem voor je kan samenstellen voor 800eu! is voor mij alweer een half jaar geleden dat ik mijn eigen samen stelde en ben niet echt meer op de hoogte van wat er allemaal is :p
     
  10. Ferry86

    Ferry86 Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je echt goed wilt gamen dan zou ik zeker voor een desktop gaan. Ook als je later wilt upgraden dan is een desktop zeker een aanrader.

    Zelf bouwen is helemaal niet zo moeilijk, en het kan goedkoper uitvallen idd.:)

    Ik heb zelf ook jaren op de console gespeeld, en sinds 2 jaar weer op de pc. Het is zeker leuk hoor, maar wel een dure hobby als je steeds wil upgraden. Maar tegenwoordig zijn veel pc games console ports, waardoor je ook weer niet een super monster pc hoeft te hebben.:p

    Ik ga zelf weer naar de Xbox 360 toe, omdat ik het gewoon fijner vind om op de bank te gamen. En het is gewoon hup dvd erin en gamen maar.:thumbs:
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik speel sinds kort weer op de PC, veel beter beeld en geen low res textures (zoals in crysis 2) + DLC is gratis.
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Een Desktop.
    Desktops hebben een véél betere prijs/kwaliteits verhouding, oa doordat je er een zelf kunt samenstellen, er veer meer keus is uit onderdelen, omdat er veel meer ruimte voor onderdelen is en doordat er meer ruimte is kunnen er onderdelen in die meer hitte produceren doordat ze beter zijn.
    De hotspot voor een dektop voor gamen ligt rond de 800,-, terwijl je voor een fatsoenlijke gaming laptop al gauw rond de 1200,- zit, en dan heb je nog steeds niet de ervaring die je op een pc hebt oa omdat je geen onderdelen kunt vervangen en het scherm vaak veel kleiner is.

    Zelf bouwen is niet heel erg moeilijk, gewoon even de tijd voor nemen.
    Het scheelt je toch gauw een paar honderd euro tov een kant en klare pc, en het is ook nog eens een leuk en leerzaam klusje.


    Ik zat zelf ook te twijfelen om wat meer geld uit te geven voor een fatsoenlijke dektop pc, maar ik heb m nu al 5 jaar en heb er nog geen moment spijt van gehad.
    Ik heb er ook veel van geleerd omdat ik nu ook muziek produce, programmeer en gewoon veel ervan heb geleerd.

    Ik heb even een mooie pc voor je samengesteld, zonder monitor, speakers/headset, muis en toestenbord.

    http://tweakers.net/gallery/412988?inv_id=282131#tab:inventaris

    Ik kom wel iets boven je 800,- uit, maar ik wil ook wel een systeem voor je bouwen voor onder de 800,-. (alhoewel ik voor deze zou gaan).
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
  13. Ferry86

    Ferry86 Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er nog niet helemaal uit ben.

    Want ik speel wel veel Skyrim, en dat is op de pc toch wel echt super met al die mods.

    Maar ik wil ook Tony Hawk Pro Skater HD en Trials Evolution spelen. Maar die zijn alleen voor consoles beschikbaar. |:-
    En om nou alleen een Xbox 360 te halen voor die 2 games, dat is ook weer een beetje zonde. Als die nou op de pc kwamen dan bleef ik zeker op pc ja.

    Hoe bedoel je DLC is gratis?
     
  14. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Als eerste hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie, maar ik ga van mijn iets nieuwere pc bij me pa (die ik niet gebruik internet kaduk) moederbord uithalen in mijn doen, en me budget verhogen naar 400 euro met moeite. Maarja kan ikwel verder mee, ik ben geen Gamer die alles ultra wil, normaal high is genoeg voor me :+
     
  15. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou m'n Xbox 360 natuurlijk. Ik heb zulke geweldige herinneringen en ervaringen aan dat apparaat. Ik speel er nog dagelijks op, voornamelijk FIFA en Forza Motorsport 4 (games die op de PC niet geweldig spelen en Forza is Xbox 360 only).

    @ Ferry

    Bedankt voor je hulp! En met de PC die jij hebt gemaakt bij Tweakers kan je me garanderen dat games mooi genoeg zijn en goed spelen? Daarmee bedoel ik dat de graphics dus beter zijn dan console graphics? Ik hoef geen ultra supersonisch high graphics, gewoon high is al voldoende. Dit pakket is wel te doen qua prijs! Het kost wat, maar ik heb het er echt voor over! :)

    En speakers, headset en een muis heb ik al. Ik denk niet dat ik een gaming muis nodig heb. Monitor en toetsenbord moet ik dan nog aanschaffen.

    EDIT: hoe zit het met de behuizing? Kan je elke behuizing gebruiken om je eigen pc te bouwen of moet je daar ook naar kijken?

    EDIT 2: hoe kom ik dan aan een legale versie van Windows 7? Want nu gebruik ik een gedownloade versie, maar ik kan dan bijna niks updaten met Windows Update... En om nou Windows 7 te gaan kopen vind ik echt te duur. Goedkoopste versie van Windows 7 is al meer dan €100...

    EDIT 3 (:+): ik kan op mijn kamer alleen maar verbinden met draadloos internet. Jammer genoeg heb ik niet de mogelijkheid om een ethernetkabel van de router naar mijn kamer te laten lopen. Hoe zit het dan met desktops en draadloze verbindingen?
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
  16. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je legale Windows 7 wilt moet je voor de OEM versie gaan. Wel opletten dat je de goede versie hebt. Bedoel dan 32 of 64 bit, neem wel aan dat je 64 nodig hebt. :+
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je kan in principe elke behuizing gebruiken die je wilt, in dit geval zal je erop moeten letten dat er een ATX moederbord in past. Daarnaast zou ik niet een al te kleine kast nemen, hoe groter hij is hoe makkelijker het inbouwen en het wegwerken van de kabels is.

    Je kan voor een duurder moederbord gaan met een ingebouwde wi-fi mogelijkheid, of een losse wi-fi kaart/usb dongel kopen. Dat is aan jou, maar een moederbord met Wi-Fi zal je vaak meer kosten.

    Ik heb zelf een vergelijkbare PC en ik kan op het moment alles gewoon op de hoogste settings spelen, hoewel ik games als Crysis niet geprobeerd heb, maar dat zijn gewoon slecht gebouwde engines. Wel zou ik voor de 3570K processor ipv 2500K gaan, die eerste is een nieuwere en iets snellere, en het kost je ~15 euro meer.

    Voor je Windows 7 probleem heb ik wel een oplossing, als je hulp nodig hebt moet je maar even PM'en.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2012
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Je kunt ook gewoon de Windows 8 Release Preview downloaden, het is even wennen maar een stuk sneller dan Windows 7.

    Crysis 1 en 2 kan ik op zn allerhoogst spelen en ik heb een veel zwakkere pc, dus dat moet lukken.
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het lijkt me niet zo slim om beta software te gaan draaien op een PC voor dagelijks gebruik, dat kan je mensen ook niet aanraden. Je moet echt weten waar je aan begint voor je dat doet.
    Dat jij er verder geen problemen mee hebt zegt verder niks, het kan maar zo zijn dat op andere hardware het gigantisch veel problemen veroorzaakt, en juist daarom is het beta software.
     
  20. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook niet beginnen aan Windows 8. Sowieso is Windows 8 nog niet uit en ik vind Windows 7 gewoon erg fijn. Ik denk dat ik heel lang Windows 7 zal gebruiken en pas over ga naar Windows 8 als die echt goed werkt zonder fouten etc.

    Mijn desktop ziet er nu zo uit:

    http://tweakers.net/gallery/461085?wish_id=282178#tab:wenslijst

    Kosten zijn dus €945. Ik spaar nog even door. Ik denk dat ik 'm over een maand ga kopen. :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina