1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 8 jan 2012.

  1. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Nogmaals: als je zo vaak als dat soort situaties zich voordoen precies op de juiste plek rijdt om daarvan maximaal te profiteren is dat echt geen geluk meer hoor. Pfff....
     
  2. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt vaak goeie punten maar die onderwaardering van Alonso begrijp ik echt niet van je. Je hebt het wel over geluk en de mazzel die Alonso heeft, maar daar heeft Alonso zelf geen invloed op. Als je nou puur kijkt naar hoe Alonso het zelf doet en niet naar wie er voor hem uitvalt, dan zie je gewoon dat hij waarschijnlijk de beste rijder op de grid is. Misschien is Vettel beter, misschien ook niet, maar Alonso doet gewoon dingen die hem echt tot één van de besten ooit maakt. F1zone (goeie site trouwens) beschreef het ook mooi van de afgelopen race:

    Sebastian Vettel | Retired | 10/10

    There’s little more that Vettel could have done given his performance throughout the weekend. Sublime in qualifying and even better in the race. This was the Vettel of 2011, but then the car broke down. Justifiably angry.


    Fernando Alonso | 1st | 10/10

    The Spaniard just keeps getting better and better. His start was brave; some of his moves exquisitely judged and his race management was magnificent. If he doesn’t win a third title, it’ll be a travesty, for he is one of the greatest ever to have lived.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Dat is ook zo'n onzin hè. Als je uit loopt op Hamilton in een Mclaren en Mark Webber in een Red Bull, dan heb je géén draak van een auto. En dat is het ook nooit geweest. Het enige wat Ferrari en Alonso doen, is voor en na elke race roepen hoe slecht dat ding zogenaamd wel niet is. Ook na Valencia weer. Ze doen (zeker als het wat kouder is) absoluut niet onder voor Lotus, maar omdat hun wel gewoon positief zijn en roepen 'we hebben de snelheid om races te winnen, maar dan moeten we net wat minder pech hebben' lijkt het keer op keer weer alsof Alonso alles uit een zogenaamde truck haalt. Want ja, hij zegt zelf dat de Ferrari niet snel genoeg is. En geloof mij, dat ding ligt ramvast op de weg (wat ik voor me zag in Canada). Veel strakker dan Hamilton.

    En Kimi naar Mclaren. Dat zou ziek zijn :D


    Lees je wel eens andere forums? Vettel is volgens velen nog steeds iemand die zich nog moet bewijzen in een mindere auto en alleen maar kan winnen als hij van pole vertrekt, want inhalen kan hij niet.
    Daarom hoop ik zó hard dat hij en Alonso ooit teammaten worden. Volgens mij de enige manier voor Vettel om het aanzien te krijgen wat hij verdient. Want ik weet vrij zeker dat het voor onze Spanjaard een groter fiasco wordt dan tegen rookie Hamilton in 2007.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    In het begin was het wel een draak van een auto. Vanaf Barcelona en naar de test is die beter geworden maar hij is nog steeds niet de snelste. Maar ja blijkbaar is je haat richting Alonso zo groot dat je het gewoon niet leuk vind dat die eerste staat. Kan je ook gewoon zeggen. Ben blij dat ik persoonlijk lekker objectief kan F1 kan kijken sinds Hakkinen gestopt is.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat doen andere fora er toe, of welk forum dan ook eigenlijk? Wat jij op andere fora leest aan meningen over Vettel doen er toch helemaal niet toe?

    Als de pers en de hele sport Vettel nou niet het krediet zouden geven dat hij verdient, dan zou ik dat ook onterecht vinden. Maar Vettel wordt echt als een wonderkind behandelt hoor.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind het prima dat 'ie eerste staat. Hij wordt toch geen kampioen. Maar je doet net alsof het slecht is om fan van iemand te zijn? Dat maakt het in mijn ogen juist leuk. Nu Kimi meedoet heb ik weer veel meer zin in de races dan tijdens die 2 jaar afwezigheid.
    En hoezo ben ik nou weer niet objectief? Omdat ik Alonso niet als racing-god bestempel? Ik ben juist realistisch en bijvoorbeeld ook totaal niet blij met de 2de plek van Kimi. Want zonder gekkigheid was dat gewoon een 5de plaats geweest op meer dan een halve minuut achterstand. Resultaat zegt niet alles. Gewoon op eigen kracht van 11 naar 2 rijden in Bahrein gaf 1000x meer voldoening dan het moeten hebben van uitvallers en safety cars.

    Vooral Newey wordt als een wonderkind bestempeld (ook terecht overigens). Veel meer dan Byrne tijdens de Schumi-saga bijvoorbeeld. Vettel krijgt lang niet zoveel respect als Alonso (op Hamilton tot voor kort ook niet, maar die is 'ie wel voorbij onderhand). Daarvoor zullen we moeten wachten tot 2014 denk ik :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2012
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaat mij erom dat je steeds zegt dat het helemaal niet zo bijzonder is dat die eerste staat en dat die mazzel heeft. Ik heb je niet gehoord toen Grosjean en Perez mazzel hadden in Canada door slechte keuzes van RB en Ferrari. Iedere rijder heeft mazzel nodig (zie Vettel vorig jaar in Monaco met die Safety Car en dat die de banden mocht wisselen op de grid) Maar zoals ik al eerder zei je moet daar dan wel zijn om die mazzel te hebben. Heeft niks met god dit of god dat te maken. Dus ik heb het gevoel dat deze discussie is gestart alleen omdat je Alonso niet mag en daarom er dus niet objectief naar kijkt.
    En met voldoening koop je niks. Punten gaat het om.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup je leest het goed McLaren. :+

     
  9. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat op pure snelheid Vettel en Hamilton sneller zijn dan Alonso, maar Alonso overall de betere is. Maar het blijft altijd weer een interessante discussie. :)

    Oh en McLaren.. :emo:
     
  10. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, Sam Michael kan tevreden zijn :F:.
     
  11. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik las dat hij daar de eindverantwoordelijke voor is. Voordat hij naar McLaren gingen al de grappen dat hij daar kwam om de koffie te mogen zetten maar nu begin je inderdaad wat te twijfelen aan zijn kwaliteiten. :{

    En meer Italiaanse bronnen die het hebben over Vettel:
    "Television channel Italia 1 claims that Sebastian Vettel has signed a three year deal worth €45m to drive for Ferrari from 2014."
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, natuurlijk niet. Je zegt het zelf al: keuze. Uitvallen op een onderdeel wat in de afgelopen 20 nog nooit stuk gegaan is, is geen keuze. Een strategie wel.

    Vettel in Monaco was ook jammer. Maar hij ging wel van 1 naar 1 en iedereen mocht nieuwe banden. Heb die race niet gezien, maar ik geloof dat ook Lewis toen zelfs een nieuwe/gerepareerde achtervleugel kreeg. Stomme regel helaas, en idd geluk van Vettel, maar wat ik al zei: een keertje is niet erg. Alleen Alonso heeft het keer op keer.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat maakt dat nou uit. Beide gevallen heeft iemand geluk.
    Geluk is niet gerelateerd aan iets mechanish ofzo.
    Maar het is een beetje nutteloos deze discussie. Je hebt duidelijk iets tegen Alonso.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2012
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Dat maakt heel veel uit. Helemaal omdat Alonso, Grosjean en Perez ook nog eens dezelfde strategie hadden. Plus dat een slechte strategie natuurlijk door het team komt. Een onderdeel dat deel uit maakt van een verkeerde batch die noch door het team, noch door de leverancier geproduceerd wordt, kun je een team niet aanrekenen.

    Singapore 2008, dat was een mooi voorbeeld van onafhankelijk zijn van geluk ;)
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach gaan we nu oude koeien uit de sloot halen..
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Daar houd ik wel van ja.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Oei, schijnt een serieus ongeluk gebeurd te zijn tijdens een rechtelijn test met Maria de Villota in een Marussia. Zeg maar, serieus-serieus :mad:
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd ja.

     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh met het hoofd precies op die hoogte..

    [​IMG]
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, waarschijnlijk niet. Ze is tegen de truck aan gereden en toen is de laadvloer naar beneden gekomen. Maar ze is bij bewustzijn en kan haar ledematen bewegen gelukkig :)
     

Deel Deze Pagina