1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het wel een beetje 'leuk' beschreven? Ik heb bijvoorbeeld De Laatste Slag gelezen van Ryan, maar die is echt zo langdradig en vervelend geschreven. (wel een goed boek overigens ;))
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, Band of Brothers is wel leuk geschreven, maar wel in een soortgelijke stijl als De Laatste Slag. Dat jij die gelezen hebt vind ik echt. :thumbs:

    BOB is vooral persoonlijk, daar waar de boeken van Ryan dat wat minder zijn. Ik zou trouwens ook eens zoeken naar wat info over De Weg naar Berlijn van James Megellas. Ook een persoonlijk verslag, maar daar komt soms echt de haat richting de vijand naar boven en laat staan de humor die ze hadden met de Arabieren in Noord Afrika. :+
     
  3. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las echt heel veel boeken als kind maar de laatste paar jaar echt nooit meer.
    Dit is ongeveer wat in me opkomt (van de afgelopen paar jaar).
    Heb nu enorm veel vrije tijd nu ik toch niet op vakantie ga, dikke boeken zijn geen probleem ik ben een snelle lezer.

    Band of Brothers (Stephen E. Ambrose)
    Sons of the Conquerors (Hugh Pope)
    Those Crazy Turks (T. Ozakman)
    De Vliegeraar
    Duizend Schitterende Zonnen
    Da Vinci Code

    Als kind heel veel boeken gelezen maar m'n favoriet bleef de Darren Shan saga.

    Hebben jullie nog wat tips voor mij? Ik hou meer van boeken voor volwassenen (ipv het fantasie-genre. World War Z lijkt me opzich wel cool. En heeft iemand de millenium trilogie gelezen? Want vond de film gruwelijk dus ga die ook even checken denk ik. En ik lees het liefst boeken in het Engels eigenlijk.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    wtf 8) Fantasy is net zo goed voor volwassenen als ieder ander boek/genre.
     
  5. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan natuurlijk maar ikzelf heb bv nu niet echt zin om boeken als Eragon te lezen he :+ Heb nu liever meer ''realistische'' boeken.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok, dat kan best. Een voorkeur qua genre heeft iedereen. Maar nu zat je daar gelijk het hele genre te degraderen tot kinderboeken. :'-(
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het oorlogsgenre altijd wel interessant, maar een boek moet me wel blijven boeien. De Laatste Slag was wel tof, maar er werden ook zoveel details (data, plaatsen, namen etc.) beschreven dat het soms lastig doorheen te komen was. BOB lijkt me al een tijdje heel tof, ben ook helemaal 'gek' op die serie. Zag ook The Pacific in de bibliotheek staan, heb je die al gelezen?

    Ik zag dat je de Vliegeraar/1000 Schitterende zonnen hebt gelezen, dus misschien zijn de boeken van Kader Abdolah iets? (Huis van de Moskee, De Koning) Ongeveer hetzelfde genre. (wel NL natuurlijk)
    Of bijvoorbeeld Schaduw van de Wind (Ruiz Zafon).
    Voor thrillers heb ik niet echt tips, de Millenium trilogie staat wel heel hoog aangeschreven, maar heb hem zelf ook nog niet gelezen, dus kan er niks over zeggen. ;)


    edit: Oh, en jeeh, ik zie op de site van ECI dat De Warlock en Erfenis begin oktober worden verwacht. (de paperbackversie), kan ik eindelijk mijn collectie compleet maken. :)
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Carlos Ruiz Zafon, Murakami. De standaard aanraders.

    Behalve voor Dulle, want die leest graag kinderboeken (volgens anderen) :cool:
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee Dulle, hoe weet je wanneer je iets bij ECI moet kopen? Eerst stond op die site hoeveel je al had gekocht, maar nu niet meer. Krijg je nog een melding als het kwartaal bijna is afgelopen, of zie je vanzelf zo'n bon in de bus vallen? Geen idee wanneer dit kwartaal afloopt, binnenkort anders maar even wat kopen ofzo. :+
     
  10. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    En welk boek van Murakami raad je dan aan? En waarom?
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @ Lizza11: The Pacific heb ik nog niet gelezen en ga ik niet doen ook denk ik. Mijn interesse ligt hem voornamelijk op het Europese front, maar daarmee zeg ik niet dat ik niets van het Aziatische front weet. In ieder geval kun je BOB gerust gaan lezen, omdat dat echt de soldaten zelf volgt en er wel minder over details geschreven staat. Dit heeft De Weg naar Berlijn ook, omdat het voornamelijk door de soldaten zelf geschreven is. BOB en De Weg naar Berlijn zijn dus meer persoonlijke verslagen dan een uitgebreid verslag over de tactieken, wapens etc etc.
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Kafka op het Strand, Opwindvogelkronieken, 1Q84 serie. Elk boek is geweldig, mede door de schrijfstijl van Murakami. Zijn verhalen zijn altijd mysterieus, spannend, leuk en heerlijk leesbaar. :)

    Opwindvogelkronieken:
    Kafka op het Strand:
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
  13. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het aziatisch front juist interessanter misschien wel door de lessen van afgelopen jaar en toch dingen die je met eigen ogen ziet, of omdat het bizar is hoeveel d'r gebeurde terwijl we in Nederland bijna alleen maar over ons deel leren.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    De Opwindvogelkronieken zou ik aanraden, maar die wordt naar jouw maatstaven iets te dik, net als Kafka en 1Q84 die Lizza al noemt. Dus dan gaan we voor de wat dunnere De Jacht Op Het Verloren Schaap. Waarom?

    Daarom.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    oh god, staat het er niet meer? :+ Geen idee hoe je het dan moet weten. Ik bedoel, volgens mij sturen ze je gewoon ongevraagd zo een bon. Maar zo ver is het nog nooit gekomen.
    Ik zat volgens mij op 3, maar dat is dus blijkbaar niet meer te controleren. Ook maar even wat bestellen.
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Jacht op het Verloren Schaap is wel minder goed dan die andere 3. Ik vond het trouwens wel meevallen hoe dik de boeken waren. Ze zijn natuurlijk wel dik, maar als je eenmaal leest merk je er niks meer van en heb je het boek binnen no-time uit.

    @ Modder, Heb jij eigenlijk Hard Boiled Wonderland al gelezen?

    Haha nee volgens mij niet, of ik heb er overheen gekeken. ;)
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik vond hem zeker wel op het niveau 1Q84, maar deze is gewoon wat dunner dan de boeken die jij noemt en daarom wel een leuke intro.

    Ik heb hem liggen, maar nog niet gelezen. Ik ga deze zomer een inhaalslag doen, dus daar kan dit boek best eens bij gaan zitten. ;)
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    En die andere Murakami dan? :cool:
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Klaar met De Avonden. Meteen een review getikt, dus het kan zijn dat hij wat rommelig is:
    http://www.goodreads.com/review/show/152054764

    Ben ik echt de enige die dit overigens merkt bij Nederlandse literatuur? Of ben ik blijkbaar qua denkpatroon totaal geen Nederlander? 8)
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je?
    Ik zag trouwens net dat ik geen review van De Avonden heb op GR, vreemd. 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina