1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Is dat ergens niet zo dan?
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Natuurlijk is dat overal, maar het gaat meer over de gradatie ervan.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik denk niet dat er een verschil is in de mate waarmee indoctrinatie plaatsheeft. Het gaat je volgens mij meer om de inhoud ervan.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Die zijn toch enigszins inherent aan elkaar? Het is denk ik ook maar hoe je het opvat, maar idd is gradatie misschien een verkeerde woordkeuze. Ik denk dat we iig hetzelfde denken / bedoelen.
     
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag Euro.


     
  6. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    http://www.nu.nl/film/2865779/warner-bros-aangeklaagd-bioscoopmoorden.html

    "URORA - De advocaat van een jongen die vrijdag ontsnapte aan de dood tijdens de schietpartij in de bioscoop in Aurora heeft een aanklacht ingediend tegen Warner Bros.

    Foto: AFP
    Torrence Brown Jr, die een vriend verloor bij de tragedie, vindt dat de filmmaatschappij medeverantwoordelijk is voor het bloedbad omdat Dark Knight Rises een zeer gewelddadige film is."

    Ik dacht dat we dit stadium van "film en games zetten aan tot geweld" eindelijk voorbij waren..
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Dan moet hij het wel goed doen, aangezien Rises toen nog in premiere moest gaan.
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    De wetten in amerika zijn zo belachelijk, kan ie net zo goed een aanklacht indienen bij de wapenmaker, stelletje dombo's daar..... of bij de bioscoop omdat ze adequate beveiliging hebben ingehuurd.

    Ben blij dat ik daar weg ben....
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dus omdat iemand een aanklacht indient zijn de wetten belachelijk?

    Je doet net alsof hij de zaak al gewonnen heeft.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    In Amerika is het wettelijk gezien een stuk aanlokkelijker om een rechtszaak aan te spannen dan in veel andere landen, dat lijkt me toch een feit. Krijg er maar eens een ongeluk, de advocaten vallen over je heen om je te "helpen". De moeder van een vriendin woont daar al 20 jaar en het land is wat dat betreft niet helemaal lekker. De cultuur daar is nou eenmaal zo, aanklagen is daar heel normaal. Zoals wij ons graag oververzekeren, zo klagen ze daar graag snel iemand aan. Het is niet zozeer de wet, het is de cultuur. Aangezien het daar mogelijk is om miljoenen aan vergoedingen te ontvangen is het financieel natuurlijk aantrekkelijk om het eens te "proberen". Voor die fooi die je hier krijgt komen mensen hun bed niet eens uit. Ik denk dat als je hier plots miljoenen kunt vangen na een aanklacht zal het hier niet veel anders zijn en zijn er plots veel meer letselschade advocaten. Ik ga dan ook mijn rechtenstudie weer oppakken.

    Verder is die knakker natuurlijk zwaar kansloos, ook in Amerika. De film is geweldadig, net zoals miljoenen andere films. Hij had ook kunnen vermoeden dat de film geweldadig zou zijn en koos ervoor om er toch heen te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2012
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat is een feit, maar staat volgens mij nog buiten deze discussie.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Daar heb je zeker gelijk in. Het is ook niet de wet, het is de cultuur en de mogelijkheid om miljoenen te ontvangen voor een claim. Dat kan hier niet, en zodra dat hier ook zo zou zijn, gebeurt hier precies hetzelfde.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Het is niet helemaal waar dat dat hier niet kan. Alleen in de VS hoor je zo vaak van die verhalen, omdat daar veel meer van die (letsel-)schade advocaten zijn.

    Uiteraard belachelijk, maar af en toe zie je dat soort claims ook in Nederland verschijnen.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zoals die dame die tegen je glazen deur van de Apple store was aangelopen :+

    Gelukkig krijgen dat soort types in Nederland zelden een schadevergoeding toegekend
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De verhouding tussen het uitbetaalde bedrag aan vergoeding en de (letsel)schade komt in Nederland veel meer overeen dan wat er in Amerika wordt geclaimed en ook weleens uitbetaald. De schade en het geclaimde bedrag staan daar vaak totaal niet in verhouding tot wat normaal is, tenministe voor onze begrippen.

    Hier kan je je bek niet verbranden aan te hete koffie en vervolgens tonnen vergoeding eisen en krijgen voor je geleden schade. Dat is meer wat ik bedoel.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Da's waar!
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is de wet wat maakt dat deze en vele andere schade claims ingediend mogen worden :+

    En heb je wel is doorgenomen wat voor wetten sommige staten wel niet hebben? Te belachelijk voor woorden!
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2012
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Mooi tijd dat we er iets aan gaan doen...
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

Deel Deze Pagina