1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    relatief veel voor borst imo en veel isolatie (2 oefeningen)

    Ik ben terug van 4 weken backpacken in Turkije. Ik ben vegetarisch en had geen shakes of wat ook bij me en vaak hele dagen op stap, lekker een beetje rondsjokken door de prachtige natuur of aan het zwemmen etc.

    Omdat ik ook geen vlees eet heb ik dus 4 weken bijna geen eiwitten binnen gekregen en daarnaast 4 weken sowieso nauwelijks gegeten. Dat icm de hele dag bewegen heeft er voor gezorgd dat ik 5kg kwijt ben :eek:.

    'Lullige' is dat mijn vriendin, ouders, collega's etc allemaal unaniem zeggen dat ik er zo veel beter uit zie. 'Niet zo opgepompt', 'veel natuurlijker' etc en van mijn vriendin 'veel sexier'

    Normaal niet zoveel last van peer pressure, maar deze keer is het wel erg extreem. |:-

    En ik wilde juist net helemaal los gaan :+
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ach, einde v/d dag komt het er opneer waar jij je het prettigst bij voelt en wat jij zelf wilt!

    Gister middagje staan cleanen op techniek. Kon het altijd wel alleen nu ik technisch sterker ben, zal ik daar veel meer profeit van krijgen hoop ik.
    Zelfs zonder gewichten, eerst een barbell van 2kg, daarna een olympic bar en ik heb gewoon een beetje spierpijn in m'n traps vandaag terwijl deze ook aardig sterk zijn8)

    Daarna compititie gedaan met de train jongens.
    ieder kreeg één minuut om zoveel mogelijk zijn eigen gewicht te deadliften.

    De lichtste, en tevens sterkste van ons had 70kg 40x in één minuut.
    Tweede was 85kg, hij had 18 reps.
    Derde was 90 kg had 20 reps.
    Ik had de 100kg(ben eigenlijk 95 ondertussen) maar wist er wel 26 reps uit te persen halen.

    Had wel meer kunnen zijn alleen ik had problemen met m'n grip.
    Heb tijdens met straps moeten trainen omdat de grip in m'n handen weg is vanwege de gescheurde pees in m'n linker ringvinger.
    Nu ben ik mezelf weer aan het aanwennen om de romanian grip te gaan gebruiken.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Net m'n deadlift PR verbeterd, dus dat kan mooi aangepast worden in de startpost. Het is nu 5x130kg. Ik ga nu voor de 150kg.
     
  4. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het goed om gewoon met een simpel schemaatje als 's ochtends joggen en wat krachttrainingen te doen? Ik weet dat er eventuele blessures aan kunnen komen maar goed. Qua voeding dacht ik aan de basics als water, fruit, yoghurt en suikers.
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand bekend en/of ervaring met het Keto dieet?

    Na weer best wat in kracht en massa toegenomen te zijn word het weer tijd klaar te stomen voor het seizoen.
    Eigenlijk een maandje telang door gegaan met bulken maargoed.

    Zit te kijken of ik nu het Keto dieet ga doen icm. HITT trainingen(wat ik al beetje doe)

    Vandaag een nieuwe maximaal kracht training gedaan.

    beginnen met opwarmen. Vervolgens pak je een 2x 5 reps, 1x 4, 1x3, 1x2, 1x, 1x, 1x, 1x
    Vervolgens how many can you do met
    -70% 1RM 1 minuut
    -50% 1RM 1 minuut

    1RM was vandaag 135kg.

    Heb daarna met 80kg, 31 reps gedaan in een minuut
    Daarna met 65kg kreeg ik er 29 reps in een minuut.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2012
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat het niet echt onder fitness valt, maar er is geen "hardloop-thread" dus vandaar .

    Ik wil volgende week hardloopschoenen kopen en ik neem waarschijnlijk eerst een scan en laat dan de zool "op maat maken" zeg maar. Ik heb nogal moeilijke voeten als het op rennen en sporten aankomt.

    De bedoeling is dat ik 's avonds 3 x per week begin met hardlopen. Ik wil dit eigenlijk meteen uit het werk doen. Maar, dan heb ik een lege maag. En mis ik energie etc.. Wat kan ik het beste eten om goed te presteren tijdens het hardlopen?

    Ik wil het per sé voor het avondeten doen, omdat ik anders echt te vol zit. En als ik eenmaal heb gegeten en ga zitten, denk ik dat ik niet meer omhoog kom...

    Wat zijn echte energie boosters, goede repen, goed fruit (banaan sowieso wel denk ik) om te eten? Iets wat je geen vol gevoel geeft, maar wel energie geeft.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Waar komen al die overbodige Kcal dan vandaan? Als je zo'n big american pizza van de AH eet, dan krijg je er ongeveer 960 binnen.

    Hoe kan dat zoveel verschillen met zo'n footlong broodje van Subway? Wtf stoppen ze daar allemaal in?
     
  9. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je de mogelijkheid hebt: 's middags warm lunchen met rijst of pasta. Verder zal 100 bananen voor het lopen niecht effect hebben denk ik. Zorg er voor dat je over de hele dag genomen gewoon goed eet.
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    100 bananen gaan zeker wel effect hebben; Je zult 4dagen niet schijten.
     
  11. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    40+ uur werken per week omdat ik geld nodig had voor rijbewijs en werk in een pannenkoekenhuis, elke dag frituur gegeten ( kan geen echte maaltijd maken ) dus dik 5/6 kilo aangekomen denk ik zo.
    Eerst maar is een beetje terug cutten en eenmaal als HBO begint eens gaan bulken voor de winter want nu gaan bulken zal geen nut hebben ; Voor en na in spoiler

    28-06
    [​IMG]

    03-08
    [​IMG]

    Chille box om in te slapen O-)
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2012
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    En waarom heeft nu gaan bulken geen nut?

    Doe ook maar lekker wat je zelf wilt. Hebben je hier vaak zat tips en hulp gegeven maar als je het maar niet wilt accepteren en niets mee doet zoek je het maar uit ook.
     
  13. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Bulken op 18/19%? Qua gevoel zelf geeft me dat niet bepaald een goed beeld. Zoals je ziet zag ik er sowieso heel anders uit toen jullie ( voornamelijk jij ) mij advies gaven, nu zit ik alles behalve lekker in me vel en om nu nog extra erbij aan te gaan komen ( op de goede manier ) spreek me tegen, enigszins begrijpelijk?

    Waardeer jullie hulp heel erg en was er ook mee begonnen ( voedingswijs, trainingprogramma ben ik nog naar opzoek ) alleen leven is eenmaal anders gelopen dan verwacht.

    Edit ; oh en check je pm box eens
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2012
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou gewoon ff een maandje, of misschien 2 dik gaan cutten. 100g carbs per dag ofzo, max. Geen half werk. Dan kun je daarna altijd weer gaan bulken. Anders kom je gewoon op een te hoog vetpercentage uit en dan wordt het daarna veel te moeilijk om te cutten.
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ga cleanbulken ;)
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dan kom je ook vet aan. Ik zou persoonlijk op 18 a 19 procent echt niet gaan bulken.
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je staart je blind op cijfers.
    Kijk dan naar die foto's.
    Persoonlijk denk ik dat ie op 14-15% zit.

    Het lijkt wat veel, maar dat komt omdat je gewoon nauwelijks spiermassa hebt waardoor je zelf misschien denkt dat je er wat dik(?) uitziet.
    Dit is overigens achterlijk want het valt reuze mee.

    Zoals je al 30 keer eerder aangeraden is, ga eerst wat spiermassa gainen.
    Met je huidige vet% zul je hier al een een stuk groter lijken. Borst, armen, rug en ook abs zullen er wel doorheen te zien zijn.
    Dan een zou je een cut kunnen doen zodat je op de 10-12% komt te staan waardoor je er gewoon goed athletisch uitziet.

    Andersom heeft weinig nut omdat je anders een zak botten gaat worden.

    Anyhow,
    Vandaag teamgenoten weer gezien op een BBQ. Meeste al goede 5 weken niet gezien ivm zomer stop. Van meerdere complimenten gekregen dat ik weer flink gegroeid ben.
    "jezus man, wat ben jij groot geworden" heb ik meerdere malen gehoord.
    Natuurlijk altijd wel fijn als maanden hard werken effect heeft gehad en ook andere dit opmerken en zulke complimenten geven.
    Is weer een goede motivator om weer flink aan de bak te gaan.

    Ondertussen weer 99.5kg met ~19%
    Dus ongeveer 2% verloren en weer 4 kg zwaarder.
    Next up, naar de 14%

    Morgen de tijd om me eens flink te verdiepen in het Keto dieet.
    Met m'n train partner over gehad en die vind het ook wel een top dieet voor mij.
    Ik ga het echter wel iets aanpassen.
    Keto is dat je dus 5.5 dag helemaal geen koolhydraten binnen krijgt en dan 1.5 dag gaat carb loaden.
    Ik ga elke dag wel een klein beetje suikers naar binnen werken en dan niet die carb load dag ga doen. Dit omdat ik natuurlijk wel m'n kracht en energie nodig ga blijven hebben ivm. veel spiermassa en football training.

    Hier en daar gelezen dat hierdoor het Keto effect weg zal vallen maar volgens m'n maatje zal dit wel meevallen en heeft het zo aangeraden voor mij.

    Volgende week maandag mee beginnen.
    Kijken of het gaat bevallen.

    Doelstelling is dus om 5% te zakken. Als het bevalt en beetje opschiet en ik wel m'n massa kan behouden dan doorschieten naar de 12%
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2012
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Inderdaad gewoon nu gaan bulken, als alles groter wordt valt dat buikje ook niet zo op.
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vandaag maar eens pull ups gedaan, was positief verrast ; 10-8-6.

    Is sterk verbeterd in korte tijd. Sowieso gaat m'n rug erg hard.
     
  20. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ben 7 weken in China geweest. Heb daar eigenlijk voor het grootste deel ontbijt gemist, en dat heeft toch behoorlijk aangetikt. Ben 4 kilo kwijt op 72 kg.

    Bovendien al een lange tijd (3 maanden ongeveer) niet meer naar de sportschool geweest omdat ik mijn arm had gebroken. Had toen ook geen zin om puur voor mijn bovenbenen te gaan, wat dus weer heeft geleid tot krachtverlies en balans verlies (wat ik nodig heb om voor mijn kruisband te compenseren).

    Hoog tijd dus om weer te gaan beginnen, al ga ik eerst wat balans oefeningen doen voor mijn knie en hardlopen om mijn conditie weer een beetje op te bouwen.

    Komend jaar ook boksen, omdat ik fitness toch behoorlijk saai vind. Dan kan ik het iig met een doel gaan doen (naast het op peil houden van mijn benen). Moet kijken wat een goed schema is. Ga ook wat meer op mijn eten letten straks. Zorgen dat ik mezelf dwing wat meer te eten, want ik zit denk ik niet aan genoeg als ik intenser ga trainen (wil ook af en toe gaan zwemmen wellicht, en nog regelmatig hardlopen).

    Ideale doel is niet perse bulken, maar gewoon topfit worden op conditioneel. Moet echter uiteraard wel wat kracht bij voor het boksen en wil dus ook wel wat gaan bulken. Is dat moeilijk te combineren?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina