1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Sorry las het eigenlijk precies andersom 8) Nu ik het een tweede keer lees klopt het idd.

    Zouden ze ook daadwerkelijk tourzeges gaan geven aan de 1e persoon die niet gepakt als ze die van Armstrong afnemen?
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Geen idee, er kan van alles gebeuren.
    Sowieso moet ASO nog overnemen, er kunnen nog wel eens veel rechtzaken aankomen!
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Pff wat een soap zeg...

    En dan? Geven we persoon 8 de titel en dan zeggen we over een paar jaar dat hij ook positief was...
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Blanco titel is ook een optie.
     
  5. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja, ik blijf Armstrong altijd een held vinden, hetzelfde met Merckx, al is bij Merckx bewezen dat hij gebruikt heeft en bij Armstrong zijn de testen altijd negatief gebleven. Vreemd dat Merx zijn tourzeges dan wel mag houden.

    Anyway, mooi dat Froome beetje tijd moest inleveren. Ik kon mijn glimlach na het vertrekken van Contador toch niet inhouden toen plots Rodriguez en Valverde een sprint met elkaar aan het fietsen waren en Conta gewoon still leek te staan. Zou Valverde of Rodriguez de zege wel gunnen, al zullen ze als hun winnen hun titel 7 jaar na dato toch wel moet afstaan....
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Om even met iets heel anders tussendoor te komen. Hebben mensen hier enig idee of er ook zaken zijn die korting geven op Cannondale fietsen. Er lijkt een strikte prijsafspraak te zijn gemaakt tussen de winkels. De Caad10 vind ik erg mooi maar er zijn concurrenten die, omdat daar wel korting op gegeven wordt, beduidend goedkoper zijn... Hoor graag of iemand er ervaring mee heeft.
     
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand Vuelta vandaag gekeken? Wat een finish! Contador dacht het al binnen te hebben. Laat toch maar weer eens zien wat een geweldige sport het toch is, ondanks al die rottigheid.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zag het net bij studio sport. Wat een laatste meters _O_
     
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
  10. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Met prijsafspraak bedoel je de advies verkoopprijs die gegeven wordt door de leverancier zelf? ;) Voor iedereen hier natuurlijk lastig te zeggen of er dealers bij jou in de buurt zijn die korting geven. Beetje handelen is hier in ieder geval helemaal niet vreemd. Misschien zit er ook wel een dealer bij je met wat overjarige modellen, wordt vaker grotere korting op gegeven.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2012
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Merckx is toendertijd bestraft door de toengeldende protocollen en Armstrong is bestraft volgens de huidige protocollen. Dat is toch logisch?

    In de tijd van Merkcx was doping nog niet zo'n 'big thing'. Je kreeg een boete en voila.
    Trouwens, Merkcx is wel geschrapt uit alle wedstrijden waarin hij daadwerkelijk positief heeft getest.

    Als Merkcx 7 keer de Tour had gewonnen sinds 1999 en Armstrong in de tijd van Merkcx reed was het precies andersom geweest en hadden we nu over Merkcx gepraat.
    Daarnaast: Armstrong heeft meerdere malen positief getest, o.a. in 1999 en 2001!

    Sowieso is het verkeerd om te denken dat USADA zelf de strafmaat heeft bepaald, want dat is niet waar. De straffen en protocollen waren allang bekend, zelfs voordat USADA hun onderzoek uberhaupt zijn gestart. Nee, dit stond allemaal al vast. Lance wist dus ook wat de exacte gevolgen zijn voor zijn keuze, maar doet nu alsof hij niets anders kan ofzo.
    Vanuit de PR van Armstrong begrijp ik zijn reacties natuurlijk, het is ook typisch des Armstrongs. Net zoals hij met Bassons omging, met Simeoni, met Andreu... Het is slim te noemen, maar ik vind het maar schandalig.

    Maar hoe er wordt gereageerd vanuit onze media snap ik niet. Nergens zie ik dat het complete verhaal wordt belicht. Mensen zoals Mart Smeets (zijn grootste fan, zenk joe Lens!) schrijft gewoon pertinente onwaarheden in kranten waardoor het inderdaad lijkt alsof Armstrong daadwerkelijk het slachtoffer is en USADA de grote boze wolf.
    Dat is gewoon bullshit! Iedereen die ik spreek zegt in meer of mindere mate "tja Armstrong heeft vast wel gebruikt, dat moet wel" en is ook van mening dat doping iets slechts is voor de sport. Als een anti-dope agency dan eindelijk eens een goed onderzoek klaarzet naar 1 van de grootste schandalen van de laatste 10 jaar is het opeens een 'heksenjacht'.

    Ik vind het onbegrijpelijk. Ik hoop gewoon dat de wereld beseft dat Armstrong helemaal niet die sympathieke renner is die zichzelf nu in een slachtoffer rol opstelt. Het was gewoon een cheat, that's it.
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Het meest opvallende is dat bij andere merken er zaken zijn die al adverteren met lagere prijzen, bij Cannondale zie je overal de adviesprijs. Bij Van Herwerden bijvoorbeeld krijg je ook geen korting, als je geluk hebt een bidonhouder. Nu is dat een goede zaak om een fiets te kopen, maar persoonlijk ben ik iemand die weinig te vinden is in de zaak voor service. De fiets onderhouden en afstellen kan ik zelf. Kortom, ik wil een fiets voor de scherpste prijs.

    Wat betreft overjarige modellen, de 2013 modellen worden nu langzaam op de markt gebracht... en dan vragen ze voor het 2012 model dus nog gewoon de hoofdprijs.

    Ben straks in Italie, misschien daar is even kijken wat de fiets moet kosten.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat een heerlijke finale _O_
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Bron?

    Btw, wat is het toch jammer dat de Rabo geen echte toprenner heeft, want wat zou een meesterknecht als Ten Dam wel niet kunnen betekenen voor een Conta of een Valvarde. Echt jammer dat hij bij de rabos rijdt die onder geen geding podiumkandidaten zullen worden.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2012
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    dubbelpost, excuus
     
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Let even op met de Cannondale frames. De frames zijn namelijk na CAAD3 minder geworden vanwege te dun aluminium (en dus niet stijf genoeg) Tot CAAD8 is dit in ieder geval zo, erna durf ik niet te zeggen. Zou je niet gaan voor een carbon frame?
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Onzin, Cannondale zijn de allerbeste alu frames! Edit: o ik lees een beetje verkeerd :+ Anyway, caad8 en caad10 scoren zeer goed in de tests, helemaal op stijfheid.

    Editie: @jordo: post ik vanavond. Die van 2001 was redelijk bekend (Tour Zwitserland) en die van 99 is ontdekt door journalisten en Ashenden. Ik zal straks ff bronmateriaal posten.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2012
  18. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ook voor recreanten hier?!

    Tijdens de vakantie de fiets thuisgelaten (helaas). Sinds gister terug en net ff gefietst weer. Ineens donders veel last van mij rug, heb dus ook niet zo'n lange rit kunnen maken :mad: Komt denk doordat ik anderhalve week op een lichtbed geslapen heb, met maar een (rot) kussen...

    Hoop dat ik er snel minder last van heb...
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Jij hebt net een nieuwe fiets toch?

    Ik zag dat je ook op Fok zit :p

    Ik heb vandaag nog 90km gedaan.
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Jup, eerste fiets ook... 90km is mij momenteel nog te ver, heb in totaal pas 6-7 keer kunnen fietsen. Maar het bevalt me wel uitstekend. Dit is mijn fietsje trouwens:

    [​IMG]

    Maargoed, vandaag dus erg last van mijn rug ineens... Morgen ff niks doen en woensdag weer proberen denk ik.
     

Deel Deze Pagina