Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    bron? Voor zover ik weet moeten de supps in Nederland aan behoorlijk wat eisen voldoen.

@Dusky: niet helemaal waar: spiermassa die je wint over de langere tijd blijft ook veel langer zitten. Echter dat houdt ook in voor de wel kuurders. Bij ons op de gym lopen een paar lui rond die echt jaren en jaren hebben gekuurd en het nu niet meer doen en verdomde weinig hun best hoeven te doen om groot te blijven.

edit: overgestapt op myfitnesspal om voeding een beetje bij te houden. Werkt echt perfect en bijna alles staat er wel in tot en met de ES havermout en pain de madeleine aan toe :)

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Maarja, dan heb je het ook over jaren kuren. En dan wordt je echt sick groot lijkt me. Iig groter dan ik zou willen zijn. Om maar eens een teveel gebruikt voorbeeld te nemen, groter dan Zyzz zou ik niet willen worden. En met een paar jaar kuren kun je volgens mij makkelijk even groot worden als hij was.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Bijna 10kg afgevallen, voorbereiding op het seizoen is dus goed geweest. Zit al bijna op het niveau en pijnvrij sporten komt ook steeds dichterbij. Awwyeah

Zondag overigens strongmanrun, gaan er hier nog mensen die loop ook doen? Ik ga ws een Go Pro opzetten ofzo, leuk filmpje maken oid.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zei de vriendin van een maat van. Die doet psychologie en die had er een boek over, wetgevingen enzo. Daar stond zoiets in.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Voor je 25e kuren is sowieso behoorlijk onverstanding, het effect op je testosteron aanmaak is behoorlijk en dat wil je lijkt mij niet? ;)

Blijf gewoon lekker knallen, goed eten en je komt vanzelf bij je doelen als je mentaal goed zit. :)

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Volgens DBB moet het op je 20e / 21e kunnen. Maar ik ga het toch niet doen hoor. Heb het gevoel dat ik nu ook wel lekkere gains maak.

7. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik gebruik iFitness voor in de sportschool. Vergat altijd hoeveel kg ik bij oefeningen deed en trainde daarom soms niet zwaar genoeg. Deze is perfect om je schema bij te houden :thumbs:.

Ik vroeg me trouwens af wat een beetje de verhouding tussen oefeningen moet zijn qua gewicht. Kom namelijk al een tijd niet meer vooruit met schouders. Ik doe 90 squat/dl, 70 bp en 35 overhead press.

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Verandering van reprange wil nog wel is helpen met sterker worden, al geprobeerd? Over het algemeen hoort je DL wel hoger te zijn dan je squat.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zoiets had ik ook hoor. Volgens mij is dat een redelijk veelvoorkomende verhouding. Op de piek van mijn stronglifts schema had ik 100kg Squat, 70kg Bench Press en 45kg overhead press.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    overhead press = staande military press (dus ook met een barbell)?

die mag wel iets omhoog. Daarnaast zou je normaliter meer moeten kunnen DL-en dan squatten,

Mijn 1 rep max:

190DL, 160SQ, 140BP, 90MP

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Deadlift en squat je eigenlijk met een riem Kevf? Want ik heb echt weken last van m'n rug gehad van m'n 130kg deadlift, omdat ik ws m'n rug niet goed hol hield.

12. Drzapper

Drzapper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeg ik me ook af, maar zo te zien is het redelijk gelijk met de rest hier. Ik doe ook stronglifts 5x5. 105DL, 90SQ, 72.5BP, met de MP kom ik ook niet meer echt vooruit lijkt het, paar week geleden 3 x gefaald op de 50KG toen naar 42.5 gegaan dat ging goed maar was ik vanmorgen weer toe aan de 50KG en faalde in de 3e set al weer bij de 4e rep. Jefit is ook een goede app trouwens.

Hoe lang ben jij bezig geweest met het stronglifts schema? En volg je nu een ander schema? Zo ja, welke?

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik het geloof ik 4 a 5 maanden vol gehouden. En toen ben ik gestopt omdat ik geen progress meer boekte omdat ik niet consequent meer 3 keer per week kon gaan, aangezien je ook per se tussen elke training een dag rust moest hebben.

Ik volg nu m'n eigen split schema.

Dag 1: Rug/triceps

Pullups 3xfailure
    Deadlift 3x5
    Bent over row 3x8
    T-bar row 3x8
    Dumbell row 3x10
    Lat pulldown 3x10

Weighted dips 3x8
    Skullcrushers 3x8

Dag 2: Borst/biceps

Incline bench press 3x8
    Incline dumbell press 3x8
    Cable crossover (vanuit onder) 3x8
    Incline cable flye 3x8

Ez-bar curl 3x8
    Zottman curl 3x8

Dag 3: Schouders/benen

Standing military press (behind the neck) 3x8
    Dumbell side raise 3x8
    Reverse flye 3x8
    Dumbell shrug 3x8

Barbell squat 3x5
    One legged leg press 3x8 (met 2 benen werd het te licht op het maximale gewicht, 200kg)
    Stiff legged deadlift 3x10
    Seated calf raise 3x10

En dan op dag 1 en 2 ook nog buik meestal.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom 3 verschillende row oefeningen?
    En waarom alleen maar incline borst oefeningen?

En achter je nek oefeningen wil je altijd vermeiden. Vinden je schouderkapsels niet leuk en kan je een slijmbeurs krijgen.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dit is de rug training van Arnold, zoals ie op Simplyshredded staat. Chille training hoor. En alleen incline omdat m'n bovenkant borst achter loopt en je zo nog steeds genoeg onderkant borst meepakt. Achter de nek oefening doe ik gewoon, voel hem veel beter in de zij en achterkant van de schouder zo. Zoveel mensen doen hem achter de nek.

Dit schema heb ik gemaakt met de focus op breedte pakken in m'n rug en massa op zij en achterkant schouders en bovenkant borst, omdat deze achterlopen / extra aandacht nodig hebben.

Laatst bewerkt: 7 sep 2012
  16. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Stronglifts gaat nog steeds lekker. SQ zonder riem 125, deadlift ook 125 (weet niet wat ik hier precies fout doe, want hoor toch wel dat ik diep genoeg ga op de squat), MP 60, BP 87,5 en BOR 77,5. Fysiek staat er beter voor dan ooit. Deze zomer stond ik voor mij doen ook goed droog. Beetje geexperimenteerd met Intermittent Fasting en weinig carbs.

Ik ga met een maandje 3x in de week MMA doen. Ik wil daarom sowieso afstappen van de 5x5 trainingen. Ik kickboks nu ook al 2x in de week en ik merk echt dat ik er redelijk kapot aan ga. Ik zat de te denken aan 2x in de week krachtraining. Een training iets van: Squat, benchpress, bent over row, dips. (misschien nog dumbell flys erbij). De andere training: deadlifts, overhead press, pull ups (msschien leg press erbij). Jullie meningen/kritiek?

@dusky
    Ik heb inderdaad een keer een onderzoek gelezen waarin stond dat oefeningen achter je nek langs niet echt goed voor je zijn.

Laatst bewerkt: 7 sep 2012
  17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat je hem beter voelt wilt niet zeggen dat het ook beter is, dat veel mensen het doen wilt niet zeggen dat het ook een goede oefening is. Ik zou hem ook niet achter mn nekmdoen om dezelfde reden die flix geeft.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik doe hem nooit meer achter de nek nadat ik een blessure heb gehad. Het is voor je schouder vaak ook niet aan te raden. Echter als je de flexibiliteit hebt maakt het al een stuk minder uit. Blessuregevoeliger blijft het wel :)

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hoppa, ben sinds 30 juli, dus dat is nog geen anderhalve maan ongeveer 0,6 - 0,8 kg spiermassa aangekomen. Dus dat gaat wel lekker. En ook nog 0,5% in vet achteruit gegaan. Zit nu op 15,1%. Zo wil ik het ongeveer houden, misschien nog 16%, maar niet hoger, dan kan ik met het cutten gemakkelijk terug naar 9%. Dat is m'n doel voor volgende zomer. Denk dat ik dan intermittant fasting ga doen icm low carb.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klinkt goed :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina