Hoi jongens (en meisjes),
Ik heb weer eens een vraagstuk voor mij liggen waarvan ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen. De vorige keer wisten jullie ook veel goede informatie te geven middels mijn enquete.
Maar ik vind enquĂȘtes een van de saaiste en onpersoonlijkste dingen in de moderne tijd dus ik wil jullie iets anders vragen.
[gb] Info [/gb]
In opdracht van Openbaar Ministerie doet Designthinkers < een conceptbureau, onderzoek naar het openbaar vervoer. De campagne die ze hier aan hebben toegewijd heet: "Van Hot Naar Her". De focus hiervan ligt voornamelijk bij onze reis van huis naar onze eindbestemming. Wij als User Experience Design studenten zijn uitverkoren mee te mogen helpen het openbaar vervoer prettiger te maken. (NS, Connextion, etc)
Daarvoor heb ik jullie hulp nodig!
Wij zijn op zoek naar ongemakken of zelfs frustraties tijdens je reis van huis naar je eindbestemming.
Voorbeelden: Je vindt de OV chipkaart een raar ding... of het is koud op stations...
Waar we niet naar zoeken zijn vertragingen, afwezigheid van wc's in sprinters en dat soort algemene problemen. Trust me we know!
Nee, wij zijn op zoek naar alle kleine (grote) dingetjes waaraan je je kunt ergeren. Ik wil dit topic gebruiken om een kleine focusgroup of brainstorm te stimuleren. Deze opdracht is namelijk 100% echt en jouw bijdrage kan net datgene zijn waarnaar we zoeken en uiteindelijk echt uitgewerkt worden.
[gb] De vraag [/gb]
Om toch een beetje structuur te houden wil ik enkele focuspoints introduceren in de vorm van vragen.
- Wat zijn punten van ongemak tijdens jouw reis naar je bestemming. (trein, bus, tram, overig OV)
- Wat zou jij verbeterd willen zien?
- Mocht je geen OV gebruiker zijn, wat is dan jouw reden? We zijn net zo zeer op zoek naar waarom mensen juist niet voor het OV kiezen.
Voor de mensen die twijfelen. Dit is jouw kans om eindelijk een verschil te maken in het OV. Klopt de aansluiting van je bus niet of lukt het je steeds niet uit te loggen met je OV. Spuw je gal! De beste input wint taart!
|
Laatst bewerkt: 23 sep 2012