1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Noo man, smeer er wat rode pesto op en dan in de oven :+
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Je wil het juist voor de snelle hap, niet om weer lang te wachten :p Als je het bakt/grilt is het in 2 min klaar xD
     
  3. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Zoals mensen zeiden veel meer eten. Lukt misschien in het begin niet, maar je moet het ook opbouwen. Steeds zoveel eten als je kan. Uiteindelijk kan je steeds meer eten.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net 2 scoops Jack3D gebruikt en ik begin nu de tintelingen van de Beta Alanine te voelen. M'n oren en m'n nek tintelen. Persoonlijk vind ik dat wel een fijn gevoel. :p Was bij Hemo Rage BUC ook altijd, terwijl daar volgens de site niet eens Beta Alanine in zit. Die 2 scoops Jack3D waren wel echt ultra ranzig. Had daarna ook ff moeite om het binnen te houden. Ik moest bij de laatste slok letterlijk kokhalzen.

    Trouwens wat is precies L-arganine?

    [​IMG]

    EDIT: Ah nu weet ik het. DMAA, maar dat staat inmiddels niet meer op de site van Nutrex, de Hemo zal ook wel vernieuwd zijn. Deze komt van XXL Nutrition:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2012
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Afgezien van die tintelingen heb ik echt niets gevoeld. En ik denk dat als ik 3 scoops Jack3D pak dat ik dan echt moet kotsen. Waardeloos spul dus. Ook al lijken de ingrediënten best veelbelovend.
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb een vraagje. Ik ben afgelopen tijd flink aangekomen. Toen ik begon woog ik 65 kg en nu zo'n 90. Helaas ben ik ook wel wat vet aangekomen :p . Ik wil nu dus wat vet verbranden en heb hier een voedingsschema voor gemaakt.

    Enige is ik had dat via dat sheetje gedaan en die zei dat ik rond de 2600/2700 kcall moest eten. Maar die myfitnesspal zegt dat ik maar 1900 zou moeten eten. Best wel groot verschil, welke moet ik aanhouden?
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    niet dat ding van Myfitnesspal. Collega gebruikt die ook en eet nu 1600kcal per dag omdat de site dat zei....gast is 5 kg zwaarder dan dat ik ben, wel een stuk vetter maar doet wel aan krachtsport |:-

    Daarnaast is het fijn als je wat ruimte over houdt om te minderen. Dus eet eerst eens een week 2700, kijk wat dat doet en haal er dan eens 5% vanaf en repeat. Zorg er vervolgens voor dat je iig 1 dag in de week die 2700 weer eet. Dat zorgt er voor dat je lichaam gemakkelijker blijft afvallen
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Tnx :thumbs:
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ow ja, afvallen is voor de meeste mensen het effectiefst als je het kcal tekort vooral uit je carbs haalt. Voldoende eiwitten heb je nodig voor maximaal spierbehoud en voldoende gezonde vetten om alle hormonale processen netjes aan de gang te houden. Veel bb-ers plussen hun dagelijkse eiwitinname met zo'n 10%
     
  10. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Van 65 naar 90 is best wel wat. In hoeveel maanden tijd en met welk vet% eigenlijk?
     
  11. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Bizar gevoel in mijn knie tijdens het zwemmen vandaag. Kracht in mijn benen is echt afgenomen, voelde het een beetje gaar knikken zeg maar. Niet pijnlijk, maar wel bizar.
     
  12. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Dat is over behoorlijke lange tijd (denk 2 jaar ofzo). Geen idee wat m'n vetpercentage is.
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, zojuist 3 kg kip, een zak tilapia en 1 kg biefstuk staan bakken. Zo wat zoete aardappels, silvervlies rijst en beetje pasta koken en in bakjes flikkeren. Kijken of het zo makkelijker werkt dat ik t een voor de hele week al klaar heb staan.
    Voeding gaat sowieso de goede kant op. Oog weer droger en ben wat kracht ook weer als een achterlijke vooruit aan het gaan.

    Gister 54kg db row staan doen, 118(max) reversed middlegrip lat. Pull
    Vrijdag 46kg db press. Ga vanavond voor de 50kg db press.

    Na 8 weken de db press ipv de bench press ben ik wel benieuwd hoe ik daar nu op ga presteren.

    Allemaal 3x8 overigens.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  14. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    46kg db press per hand? wel ziekelijk veel voor mijn doen haha zit aan 26kg:p
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    één of andere manier doet deze shit het echt voor mij, voor de gym, luisterend als ik onderweg naar de gym ben en als ik op punt sta te beginnen.
    [yt]lsSC2vx7zFQ[/yt]
    [yt]HpFroMCKiuM[/yt]
    [yt]STp1UtMrKR4&list=PL6B3FB57BC0646979&index=1&feature=plpp_video[/yt]
     
  16. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben sinds kort begonnen met hardlopen op eigen tempo van 2:1, rennen:lopen. Maar nu wil ik er misschien ook nog bij gaan zwemmen om het een beetje compleet te krijgen, is dit verstandig en hoe moet je ermee beginnen?
     
  17. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooral die eerste doet me iets, ga ze zeker gebruiken :)
     
  18. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Hangt heel sterk af van het feit hoe die schema's er uit zien. Als ik je de illusie dat minder calorieën meer afvallen betekend maar even keihard mag doorbreken. Je kan als je wil met 2400 nog met gemak afvallen, ook wel hoger nog (Dit hangt ook weer sterk per persoon af), belangrijkste is dat je je verbranding hoog houd, en de dingen die je wel eet gezond en gevarieerd zijn.

    Mensen denken vaak dat ze aankomen omdat ze teveel Kcal binnenkrijgen, maar dit is de grootste bullshit ooit, ja het heeft er mee te maken, maar het hangt af van welk eten je binnen krijgt, en hoe hoog je verbranding is. Ik heb een klant bij mijn sportschool gehad, die kreeg niet meer als 1400 Kcal op een dag binnen, ze was denk ik bijna 1,80 m, maar woog zeker 140 kilo. Ze at allereerst zeer onregelmatig en soms gewoon uren niks, maar ook veel te weinig, alleen alles wat ze wel at was door en door slecht, vandaar dat ze veel moeite had met afvallen.

    Zie het als een waak vlammetje, als je dat vlammetje heel laag hebt staan dan duurt het heel erg lang om iets, laten we een reep chocolade nemen, te verbranden. Heb je een dik kampvuur aanstaan, en je verbranding is dus erg hoog, dan is het poef, die reep is zo weg. Dit bereik je door gewoon veel, verantwoord en intensief genoeg te sporten.

    Hiermee elimineer je ook meteen alle nadelige effecten die crash diëten hebben, diëten die dus gebaseerd zijn op het zo min mogelijk binnen krijgen van Kcal.

    Afvallen hoeft dus niet met een Kcal tekort, het is zelfs beter om dat niet te doen. Ja een crashdieet zal in het begin zeker misschien wat sneller gaan, maar dat heeft op den duur alleen maar nadelige gevolgen. Het welbekende jojo effect, het effect dat het nog erger wordt dan het was, en zo nog veel meer nadelige effecten.

    Oja, in dit geval beschouw ik dus een dieet van ca. 2000 Kcal per dag terwijl je extreem veel sport en relatief groot bent ook als een crashdieet. Ondanks dat 2000 Kcal over het gemiddelde gezien niet eens extreem laag is en er crashdieten zijn die wel zo laag als 400 tot 600 Kcal per dag gaan. Crashdieten is jezelf gewoon keihard uithongeren, en dat is nooit goed, in welk opzicht dan ook.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2012
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik eet nu het volgende:

    "s ochtends
    Brinta/whey shake
    4 (geroosterde) boterhammen met pindakaas
    appel

    Dan sport ik meestal en neem er vaak een whey shake na (maar las ook weer dat ervoor eigenlijk beter is).
    Daarna 4 geroosterde boterhammen met 150 gr kipfilet en 5 gebakken eiren en later in de middag nog een handje ongezouten pinda's.
    's Avonds eet ik meestal iets van aardappelen/rijst, veel groenten en mager vlees/vis. Later op de avond neem ik dan nog een bakje tonijn.

    Komt uit op 2500 kcall en 207g eiwitten, 228g kh en 92 gr vet. Is dit goed qua verdeling en eten?
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    2000kcal?! 2400kcal?!

    En jij werkt in een sportschool?

    Wil je alsjeblieft mensen geen 'tips' gaan geven als het om hun gezondheid gaat wanneer je er duidelijk 0,0 verstand van heb!

    Het is wat weinig als je er intensief bij sport.
    Probeer brood te vermeiden. Dit zijn koolhydraat bommen welke het afvallen in de weg gaan zitten. Zelfde als het eigeel.

    Probeer ook overdag een bak rijst met vis/kip of 2 te eten, of een maaltijd salade, als vervanging van het brood en je bent al een heel stuk op weg.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina