1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Gaat er bij hem meer om dat hij nogal 'crash gevoelig' is en nog geen stoeltje heeft voor volgend jaar. Hij heeft goede resultaten nodig, anders is 'ie begin november werkloos. Hij lag op podium koers en maakte een onnodige fout.

    Zolang je de reacties op Nu.nl vermijdt, kom je weinig zeikers tegen volgens mij.
     
  2. math1js

    math1js Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Vooral nummer 2 en 3 springen er uit! Erg leuk! Mbt de ruis, who cares? Ik zie het iig niet als punt.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Nummer 3 :thumbs:
     
  5. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik doe een cursus en de opdracht was Patronen. Hier 1 foto en graag wat tips vooral over nabewerking wat beter zou kunnen. Heb namelijk het gevoel zo vind ik de nabewerking tof alleen ook weer wat te bewerkt op een of andere manier. Dus wat vinden jullie ervan ?

    [​IMG]
    Pattern by JeffreyKoopman, on Flickr
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik zou het vignet wat minder doen, en daarnaast staat hij niet helemaal recht, of de foto is niet helemaal haaks op de muur genomen. Qua bewerking verder wel prima. Het is geen boeiende foto verder, wordt pas leuk als je echt patronen gaat zoeken die niet zo voor de hand liggend zijn.
     
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Oke bedankt! De opdracht was patronen en niet te veel "gedoe" er omheen dus daar bedoeld die mee alleen het patroon. En diafragma boven de 20. En nabewerking was belangrijk.

    Hier nog 1 :

    [​IMG]
    Paraplu by JeffreyKoopman, on Flickr

    En is dit nou wel of geen patroon :+

    [​IMG]
    Green by JeffreyKoopman, on Flickr
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2012
  8. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Damn, wat een fijn weekje fotograferen :D

    [​IMG]
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    De 2 linkse vind ik erg nice!
     
  10. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Thanks thanks!

    Gisternacht:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Op vakantie geweest in Canada. Heel veel foto's gemaakt. Hier een paar:

    [​IMG]
    Groenblauwe spiegel

    [​IMG]
    Blauw

    [​IMG]
    Hoorn

    [​IMG]
    Vuurtoren op bewolkte dag

    [​IMG]
    Vissen in ijskoud water

    [​IMG]
    Van stad naar bos
     
  12. math1js

    math1js Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ze goed gelukt hoor, kijkt lekker makkelijk weg.
    Rechtsonder! mooi licht.
    Damn mooie locaties, jammer van de bewolking bij de vuurtoren, wel echt een prachtige plek!
     
  13. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Vind de foto met de beer wel een beetje te onrustig, maar verder heel fijne platen (vooral de eerste twee!)
     
  14. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    +12 _O_
     
  15. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Laatst bewerkt: 24 okt 2012
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    De 3e foto is gaaf!
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Vooral die 4de vind ik tof (die hond ff wegdenken :+) Je gaat een leuke tijd tegemoet met een DSLR! :)
     
  18. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha ja dat is mijn eigen hond maar die vond die Bilbo Baggins daar veel te interessant dus rende steeds mee.

    Maargoed, thanks!

    Verder nog enige tips? Waar moest ik beter op letten?
     
  19. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ziet er goed uit Ananas Joe!

    Ik ben zelf aan het kijken naar een nieuw opslagmedium, eentje met grote capaciteit. Belangrijk is: voor fotobewerking wil ik eventueel vanaf het opslagmedium kunnen werken. Of ik verwerk eerst de foto's op een toekomstige SSD, en verplaats ze daarna naar het opslagmedium. Nu heb ik op dit moment drie opties:

    1 Een RAID-driven (noem je dat zo?) hardschijf met thunderbolt > 6TB
    + vet snel, werken vanaf de schijf
    - niet overal toegankelijk, steeds weer aankoppelen (ik werk vanaf een laptop)

    2 Een NAS met optionele USB aansluiting (6-8TB)
    + ik kan werken vanaf de schijf
    - USB ipv Thunderbolt, steeds weer aankoppelen

    3 Een NAS zonder USB aansluiting (6-8TB)
    + Ik ga werken vanaf de interne SSD van mijn laptop, en verplaats daarna de bestanden naar de NAS
    - Trage verbinding met NAS?? (veel grote bestanden)

    Ik vroeg me af of iemand me kan helpen met de keuze, wellicht heeft iemand wat tips of ervaringen die hij kan delen?
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Ik had laatst bij een driftevenement een discussie met 2 fotografen, die hebben ook geprobeerd de foto's te bewerken op een SSD om daarna alles weer over te pompen. Conclusie was dat het echt weinig scheelde.

    Tip die ik destijds kreeg: Zet Lightroom gewoon op je SSD, houd je collecties allemaal op een gewone of externe (bijv. USB 3.0) schijf. Maak voor elke set een nieuwe collectie en pomp alles als je klaar bent over naar je NAS.

    Als je een Gigabit connectie hebt is de snelheid nog acceptabel. Dan is 5 GB zo gedaan. Ik zie alleen de toegevoegde waarde van die USB op je NAS in?

    Heeft je Mac USB 3.0? Dan zou je een portable 2,5 " USB 3.0 kunnen nemen, daar elke keer je collectie op pompen en die gebruiken om op je NAS te zetten.....maar dan haal je de "Network" definitie wel weg van je NAS.

    Belangrijkste vraag is dus voor jou: Wat wil je? Snelheid? Veiligheid of gebruiksgemak?
     

Deel Deze Pagina