1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Best leuke auto ja! Ik zou die misschien ook krijgen als Lease bak, krijg nu een VW Polo, wel Bluemotion dus :+
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Motor niet eruit natuurlijk, maar moet wel ondersteund worden.
    Kan misschien op een burg op m'n oude school, of misschien bij een collega thuis. Als ik geen brug tot m'n beschikking krijg, dan laat ik het doen.
     
  3. TripMode

    TripMode Novabetting

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan donderdag mijn rijbewijs ophalen dus ga ik direct kijken voor mijn eerste auto. Ik ben er bijna 100% zeker van dat het een Toyota Celica gaat worden uit 2000-2002. De auto rijd vrij zuinig 1 op 13 en op de snelweg 1 op 16. Ik rij 100 km per dag waarvan 75 op de snelweg. Maar ik heb niet veel verstand van auto's en vraag mij af of ik ergens voor moet opletten of dat een bepaald model niet goed is etc. Dus kortom wat is jullie gedachte bij een Celica rond het bouwjaar 2001.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ga naar het Celica forum en zoek daar een 'waar moet je op letten bij aankoop' topic op, die er ongetwijfeld is. Die mensen daar kunnen je veel beter helpen dan hier, waar waarschijnlijk niemand zo'n ding heeft gehad.

    Overigens is 1:13 niet 'vrij zuinig'.
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Kan je nu al vertellen dat je met een 1.8 blok nooit die 1 op 16 op de snelweg gaat halen (misschien als je 80 gaat rijden). Ga er maar vanuit dat je op de snelweg 1 op 13/14 rijd en in de stad 1 op 8 tot 1 op 10.

    Verder heb je de vvti en de vvti-t sport (zoiets dacht ik) waar de laatste veel meer pk's heeft.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2012
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Halen wij wel met een 1.9, Seat Toledo uit 2005. 80Km/u in de 5e is ~ 1 op 22.
    Dus om nou te zeggen dat ie dat niet kan halen puur door de motorinhoud is nogal kort door de bocht.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127172.0


    Weet niet wat je budget is, maar indien van een liefhebber houd je genoeg cash over om de roestplekken weg te werken. Het blok zelf is volgens mij erg betrouwbaar.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dude, die auto is 10 jaar ouder dan wat hij zoekt :+

    Wel een vette bak
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Pssssstt.... Diesel
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Durf te wedden in een betere staat dan 9 van de 10 1.8'jes die hij op inet tegenkomt voor zijn budget.

    Zijn die koppakkingen niet gevoelig bij het "nieuwe" model Celica?
     
  11. Acrisius

    Acrisius Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ie 100km per dag rijdt, wordt m.i. diesel interessant voor hem?
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Wellicht. Maar een Celica is er niet in diesel-uitvoering.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    A.s. vrijdag ga ik als het goed is er ook zo eentje kopen. Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic Titanium. Hij komt uit 07-2011 met 40.000 km op de teller. Foto's volgen snel.

    Volgens de fabriek zit het gemiddelde op 1/27 maar ik denk dat je net de 1/20 redt? Heb jij dat toevallig een beetje in de gaten gehouden?
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Even op het display kijken voor het gemiddelde verbruik moet hem wel lukken, toch? :+
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Je zou de mensen die geen idee hebben hun tanden moeten poetsen....:+ Ben je wel ff zoet hoor....:+
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zeg ik toch ook? misschien als je 80 gaat rijden haal je dat wel. Ennneee is jouw Toledo 1.9 toevallig geen diesel?
     
  17. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Vanwege een nieuwe baan en meer woon-werk kilometers gaat mijn auto de deur uit. Mogelijk zijn er hier mensen met interesse.

    Seat Ibiza (3deurs) 1.4 16v Signo (bj 2003 )
    Champagnegrijs
    km-stand: +/- 128.000 (wordt nog mee gereden)

    Opties:
    - Airco
    - Lichtmetalen velgen (15")
    - Eind september APK gekeurd, dus APK t/m eind september 2013
    - Cruise control
    - Radio/cd-speler
    - Set winterbanden Goodyear (2e uit test 2011)

    Geen bijzonderheden. We hebben de auto sinds 26 september 2011. Destijds bij aflevering een nieuwe distributieriem (hele set) gekregen, plus een grote onderhoudsbeurt (geen bijzonderheden). De auto heeft eind juni van dit jaar een reguliere servicebeurt gehad. Daarbij zijn geen bijzonderheden geconstateerd. Er is alleen 1 draagarmrubber vervangen. Verder geen reparaties of andere onderhoudskosten gehad.

    Vraagprijs: ca. 3.200 Euro
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2012
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Die raak je best snel kwijt voor 3k....
     
  19. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Best een leuke auto zo, ook gezien de onderhoudshistorie :)
    Waar staat deze auto?
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Koppakkingen wel. Echter hebben de T23's wel een probleem met de cilinders. BJ 2002 niet meer. Die daarvoor hebben in een coulance regeling kunnen vallen. Is dat niet gebeurd dat zuipen ze olie.
     

Deel Deze Pagina