1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Stopped reading at crossfit.

    Wat versta je onder echte sportschoenen?
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Sowieso, iemand uitschelden wegens verkeerde schoenen? Hoezo klein-piemelgehalte..

    Sinds gisteravond loopt m'n rechter bicep constant te trillen. Hele nacht last van gehad en nu ook weer. Hopelijk stopt het snel..
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    goed plaatje van xxl op FB

    [​IMG]

    ik zit zelf tussen de 12 en 15 in op het moment.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Muhaha nu weet ik wie je bent op Facebook! }:] En jij ook wie ik ben op Facebook. :+ Goeie coverfoto trouwens.

    Anyway, gisteren echt lekker getrained. Squatten begint weer op gang te komen, na een tijd ongeveer stil te hebben gelegen na overbelasting van m'n onderrug. Maar het is nu wel key om niet te snel weer te gaan beasten, want anders doe ik het meteen weer.
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Brrr die huid van die gast bij 3-4%. Fucking bruine piccolo.
     
  6. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Gister weer eens gemeten, zit weer onder de 8%, en heb bijna de 50% grens spiermassa bereikt, zit nu op 48,4 ofzo. Gewicht op een mooie 84 KG. :)
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Schoenen met een juiste pasvorm, structuur en goede demping maar niet teveel. Als je met echte hardloop schoenen gaat gewicht heffen, is ook kut wanneer je zwaardere gewichten gaat pakken.

    Wel apart, nu anderhalve week rust genomen. Eerste 3/4 dagen zat ik echt vol energie en had ik zo veel zin om te gaan trainen. MAargoed, vanaf januari 4-6 dagen per week aan het trainen geweest dus moest echt even rusten.
    Na die eerste 3 dagen begon m'n energie te dalen en merkte ik dat ik juist erg vermoeid raakte. 12 uur per dag slapen etc.
    Wel ben ik 2kg zwaarder geworden en weer 1% lager.
    Verder echt continu honger. Niet zoals normaal, dat ik om de 2/3 uur moest eten zonder al te veel honger, ging ik nu echt na 2 uur met knorrende maag helemaal stuk.

    Zo ook nu, ivm werk pas kwart over 8 gegeten, nu nog steeds aan het werk en ik zit nu alweer met een knorrende maag.

    Gister trainen weer opgepakt. Eerste 40 min benen gedaan, ging lekker, nog steeds sterk, geen kracht verlies. Nog steeds alle apparaten full rack.
    Echter pakte ik daarna schouders, en toen merkte ik dat m'n energie echt aan het wegebben was. Continu gapen etc
    Morgen middag maar even rug en triceps pakken, kijken of ik weer in de zone kan komen.
    Aan motivatie ligt het igg niet want die is nog steeds skyhigh.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2012
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Eindelijk weer eens een dagje vrij waarop ik me daadwerkelijk fit voel.
    Zometeen voor het eerst in 2 tot 3 maanden weer eens naar de sportschool.

    Tijd niet gekund ivm veel werk, lange dagen, ziekte en blessures.
    Ready to rock! :cool:
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Gisteren gewogen en huidplooimeting laten doen. Ben 2,2kg spiermassa aangekomen en geen vet! Zelfs nog een heel klein beetje vet afgevallen, maar dat is te verwaarlozen. Dit is sinds mijn vorige meting, 6 weken geleden. Aardig resultaat al zeg ik het zelf. :D De bulk begint z'n vruchten af te werpen.
     
  10. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet hoe oud je bent en hoe goed je eet en traint, maar 2,2kg in 6 weken is zeer onwaarschijnlijk veel.
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    21, aardig goed, aardig hard. Check m'n DBB log maar als je uitgebreide info wilt. Maar heb het 2 keer laten meten, bij de eerste meting kwam m'n vetpercentage zelfs nog 0.6% lager uit, dus ik heb al het 'slechste' resultaat aangehouden. En al is het iets minder, dan is het nog steeds een aardig goed resultaat naar mijn mening. Het gaat erom dat er flinke vooruitgang in zit, nu ik beter train en beter eet.

    Trouwens, gisteren rug en triceps getrained. Na een rugtraining voel ik me altijd extra buff omdat ik dan m'n lats goed voel. Doordat je ze de hele tijd voelt voel ik me dan extra breed. :+
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2012
  12. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik ben sinds een paar weken bezig in de sportschool. Dit moet vanuit de voetbal vereniging waar ik voetbal. Op het begin nam ik het niet heel serieus op en deed een paar oefeningen maar niet heel intensief. Ik heb van mezelf uit een heel laag vetpercentage 11% en ik snoep veel en heet heel ongezond.

    Nu wil ik het liefst wat breder worden, maar weet niet waar ik moet beginnen.
    Dit sport ik in de week:
    Maandag:Fitness
    Dinsdag:Voetbal training
    Woensdag:Fitness
    Donderdag: Voetbal training
    Vrijdag:Fitness/voetbal training
    Zaterdag: Vrij
    Zondag: Voetbal wedstrijd

    Ik hoef niet perse snel breed of sterk te worden (liefst wel natuurlijk) maar ik wil gewoon dat ik de fitness niet voor niks doe. Misschien een beetje lastig uit te leggen maar heb nu soms het idee dat als ik klaar ben met fitnissen dat ik niet heel veel gedaan heb.

    Nu vroeg ik me af of jullie mij iets kunnen vertellen over een goed eetpatroon en enkele fitness oefeningen met hoeveel herhalingen erbij. De voetbal betaalt mijn fitness abbonement en wil hun er ook wat voor terug geven.

    Excuses als mijn verhaal te onduidelijk is.
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik denk dat je, als je 2 dagen in de week traint en vooral ter ondersteuning voor het voetbal traint, het beste niet met spiermassa als doel kan gaan trainen. Maar meer sportspecifieke oefeningen. Alleen heb ik daar niet zoveel verstand van, Flix iets meer volgens mij. Misschien kan hij je daarmee verder helpen. Of crossfit ofzo.

    Wat betreft voeding kun je beginnen met het overduidelijke: minder snoepen, gezonder eten. Als je zoveel sport maakt het voor je vet-aanmaak niet zoveel uit dat je een paar keer per week wat ongezond eet, aangezien je toch superveel verbrand. Maar voor de algemene fitheid van je lichaam kun je het beste toch wat gezonder eten. Dat zal je uiteindelijk ook helpen bij het voetbal. En wat gezond is, kun je zelf ook wel bedenken: veel groenten, complexe koolhydraten (volkoren producten en zo), genoeg proteïne, dus kip/kalkoen en rood vlees. 2 stuks fruit per dag, af en toe een visje eten voor de gezonde vetten. Op brood kun je ook eens pindakaas doen. Het is allemaal niet zo moeilijk, zeker als je zoveel sport, dan kun je redelijk wat hebben, qua vet-aanmaak.
     
  14. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Alsof je met wat extra trainen gelijk een bodybuilder wordt :x

    Wat jij moet doen is een trainingsschema zoeken dat kracht en snelheid ondersteund. Dan zoek je zoiets als rippetoe of 5x5 in combinatie met plyometrie. Welke positie sta je btw?

    Een goed eetschema bestaat uit de juiste verhouding koolhydraten, vetten en eiwitten. Ga naar forum.dutchbodybuilding.com, kijk daar in de voedingssectie en lees je goed in, dan kom je al een heel eind ;)

    Ohja nog 1 ding, ga je benen juist wel trainen, daar ga je alleen maar baat bij hebben met het voetbal. Je wordt er heus niet trager van als je ze op de goede manier traint.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2012
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Voor rippetoe of stronglifts 5x5 moet je minimaal 3 keer per week naar de sportschool, dus dat zit er niet in. Ik weet niet precies wat plyometrie is, maar ik hoor wel vaak dat sporters dat doen ter ondersteuning van hun sport, dus je zou daar wat meer naar kunnen kijken idd.

    En wat Alex zegt over benen trainen: ik zag in je verhaal nergens iets staan over benen niet trainen, dus daar ben ik niet op in gegaan, maar het is inderdaad erg belangrijk dat je je benen traint. Als je het puur ter ondersteuning van voetbal doet is dat denk ik zelfs het belangrijkste om te trainen.
     
  16. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Eem plyometrie training komt snel gezegd neer op het ontwikkelen van je explosiviteit, en dit te doen in een zo kort mogelijke tijdsperiode.
    Er komt een beste theorie bij kijken, maar dit is een traingsvorm waarbij in verhouding tot andere vormen nog relatief weinig bekend is.
     
  17. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Mua, het heeft ons al een paar zwemkampioenen opgeleverd hoor, er is toch al voldoende over gepubliceerd. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt?
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Head Ninja, wat ben je toch ook een vreemde vogel. Tot twee weken geleden had je nog nooit een post gedaan in dit topic en nu geef je ineens iedereen advies. :p
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Plyometrisch trainen is idd een manier om je explosieve kracht te doen toenemen.
    Explosief wil zeggen zoveel mogelijk kracht, in een zo kort mogelijke tijd uit te oefenen.

    Dus waar ga je hierbij baat bij hebben? Bij het sprinten, springen, je behendigheid,(of in mijn geval iemand een flinke optater kunnen geven).

    Plyometrisch trainen is vaak met lichaamsgewicht. Denk aan jump squats, Box jumps, Vanuit een Lunge houding opspringen.
    Dat zijn de oefeningen die ik meestal in een plyometrisch schema gooi.
     
  20. Maikel BRL

    Maikel BRL Active Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil al een jaar lang beginnen aan 'Air Alert' voornamelijk gefocused op springen, hierbij doe je ongeveer dezelfde oefeningen als waar jij op doelt; squat hops, leap ups met en zonder springtouw, calf raises, step ups, thrust ups en burn outs. Maar deze worden na 10 weken behoorlijk intensief, waar je bv met burn-outs al 1000 herhalingen doet 8)

    Mijn trainingsschema ziet er nu zo uit:

    Ma: Borst + Biceps
    Di: Basketbal
    Wo: Rug + Triceps
    Do: Basketbal
    Vr: Schouders + Benen(niet te zwaar)
    Za: Wedstrijden, meestal 2

    Heb geen plek meer om die oefeningen te doen 8) Aangezien Air Alert ook voor 3 dagen per week is bedoeld. Ik weet ook niet zo goed waar ik me benen moet plaatsen, ik train ze vrijdag heel licht ivm met mogelijke spierpijn op zaterdag.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina