Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kevf: Ik kan me herinneren dat jij laatste een link naar bb.com poste waarin uitgebreid werd uitgelicht hoe je het 'beste' je caloriebehofte kunt berekenen. Zou je dit nog een keer kunnen posten? Er zat dacht ik ook een filmpje bij.

2. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ben 1.74. MTS squat is een squat machine. Daar lig je in. met dezelfde beweging met je benen. Echte hoeft je boven lichaam niks te doen. Dit doe ik om eerst mijn rug aan te sterken voor echt te gaan squatten. waar ik volgende week dus mee begin.

Nieuw schema gemaakt. Om mijn spieren weer meer te prikkelen gekozen voor een 5x5 schema 3 keer per week full body.

Workout A:
    Squat 5x5
    Bench press 5x5
    Barbell rows 5x5

Workout B:
    Squat 5x5
    Overheadpress 5x5
    Deadlift 1x5

Het is de bedoeling dat ik 3 keer per week ga trainen. met elke keer 1 dag rust. Dus Maandag, woensdag, vrijdag.

Week 19 november: ABA
    Week 26 november: BAB
    Week 3 december: ABA
    Week 10 december: BAB
    Week 17 december: ABA
    Week 24 december: BAB

Overige 6 weken doe ik tegen die tijd wel. Want weet niet of ik de eerste week van januari train namelijk.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    if it fits your macro's

iifym

even googlen incl bodybuilding.com

ik kan het zo snel even niet vinden

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ah, dat is gewoon het stronglifts programma. :) Ik ben daar vorig jaar in oktober mee begonnen, heb het zo'n 5 maanden gedaan. 1 tip: doe assistance oefeningen voor je biceps en triceps. Toen ik weer begon met een split schema nadat ik gestopt was met stronglifts en m'n biceps heb getrained kreeg ik meer spierpijn dan ik ooit in m'n leven gehad had. Ik had gewoon het gevoel dat m'n armen eraf vielen. Teken dat ze niet genoeg getrained zijn. De redenering dat je met squatten je armen ook traint omdat je een stang met 100kg omhoog houdt is bullshit.

Ik zou overigens ook niet de MTS squat doen, maar gewoon meteen de gewone squat. Aangezien je toch met een lege barbell begint en dan langzaam in gewicht omhoog gaat bij stronglifts krijgt je rug tijd genoeg om aan te sterken. Bovendien doe je met een normale squat ook niets met je bovenlichaam.

Laatst bewerkt: 14 nov 2012
  5. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Inderdaad stronglift programma om mee te beginnen. weer wat anders als split. En thanks voor de tip, zal wel wel wat bicep / triceps oefeningen bij doen waarschijnlijk op maandag biceps erbij en vrijdag triceps zodat ik die nogsteeds 1 keer per week pak net als nu.

Squatten kan bij onze gym alleen in een smith machine. kan dit ook gewoon? Wij hebben helaas geen power rack...

6. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zou ook wat anabolen er bij nemen!

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mag ik jou even bedanken voor je bijdrage? De thread is ineens een stuk informatiever zo.

8. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit wat om mee te beginnen?

9. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    lol @ die beentjes van die gast

10. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  11. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Hij raadt als assistance oefeningen volgens mij ook dips en pull-ups aan. Doe ze ook en heb het gevoel dat dit meer dan genoeg compenseert. Helemaal als je op een gegeven moment met extra gewicht gaat dippen/pullen. En met deadliften en de BOR train je ook zeker wel je biceps. Vooral na het deadliften knapten mijn biceps soms uitelkaar.

12. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Graag gedaan :)

Maar ontopic,

Hoe houden jullie dat in godsnaam vol?
    Ik werk 40 uren in de week ben kapot als ik thuis kom en echt geen puf meer om dan nog een sport school te gaan bezoeken :)

Hoe weet ik dat? Heb dit 2,5 maand volgehouden toen was ik het gevlieg zat!
    Enige relaxte vond ik na de tijd lekker in de sauna hangen :)

Wel respect voor jullie volhouders! Schema's voor eten en trainen etc

13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Deadliften voel ik mijn biceps niet hoor? Maar gaat sowieso goed komen. Moet alleen nog ff weten of squatten in een smith machine ook kan ipv losse barbell. ivm het missen van een squadrek.

14. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Weten wat je wilt bereiken... en ipv alleen maar zeuren zoals velen over gewicht / uiterlijk etc er gewoon voor gaan. En als je eenmaal verschil gaat zien motiveerd dat goed. ( Vind ik hea )

15. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Maar jij woont nog thuis toch?

Ik werk tot 16:30, dan met de hond uit, eten maken ben blij dat ik dan om 19:00 even zit! Dan is de puf er echt uit!

16. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doe het nu al een jaar lang. Gewoon als je thuis bent direct eten, omkleden en gaan! Misschien een pre-workout proberen? Echter is er dan wel een risico dat je slecht slaapt.

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dan gaat het wel een stuk sneller ja!

Ik heb hem thuis ook en hij past tussen geen een deur in ons huis. Geen een deurkozijn is breed genoeg. Heb hem dus nu maar aan een plafonbalk gemonteerd.

BOR ok, maar bij deadliften voel ik mijn biceps niet volgens mij. Hoewel veel mensen op DBB het daar wel over hebben.

Je moet het gewoon goed doen. Goed voeding en trainingsschema, telkens zwaarder trainen. Anders krijg je geen resultaten. En zonder resultaten geen motivatie. Zo werkt het bij mij iig.

Also, van niet sporten wordt ik juist lui en moe. Ik zit nu ook 40 uur per week op kantoor en in het weekend werk ik ook nog bij het tankstation en ik ga zo'n 4 keer per week naar de sportschool momenteel. Moet wel zeggen dat ik niet veel tijd over hou nu. Je moet de tijd er voor over hebben vooral.

Losse barbell is wel het beste. Maar smith machine is denk ik nog altijd beter dan een apparaat (MTS squat).

Ik snap trouwens niet, what's the deal met de smith machine? Waarom bestaat dat ding? Ik hoor er echt alleen negatieve dingen over, volgens mij heb je er echt geen zak aan. Waarom hebben zoveel gyms dan zo'n ding?

18. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Denk dat ik gewoon de discipline er niet voor heb :) Als je het goed wil doen moet je ook van die rotzooi eten. Zoveel op een dag etc.. kan niet zo leven volgens een schemaatje haha

Hou het wel bij af en toe beetje hardlopen en zaalvoetballen

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat noem jij "van die rotzooi"?

Hardlopen en zaalvoetbal is ook prima. Tis net wat je leuk vind en wat je doelen zijn. Spiermassa zul je er niet mee aankomen iig, maar als dat je doel niet is, prima toch? :)

20. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Woon thuis ja. Niet lang meer maar momenteel wel. Maar ook als ik samen ga wonen ga ik gewoon trainen, dan maar later op de bank zitten :). Iedereen traint ook anders. Ik doe mijn warm up, oefeningen en ff cooling down en naar huis. Niet tussendoor half uur staan kletsen of sauna of al die troep. Meestal ben ik met 50 minuten tot 1 uur wel klaar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina