1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Remco

    Remco Guest

    300mm kom je aardig ver mee. :) Succes in ieder geval, altijd spannend zoiets.
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik heb een vraag aan jullie. Ik wilde een Nikon AF-S 50mm F/1.8G kopen omdat ik daar goede dingen over lees en de prijs is niet al te hoog. Ik wilde hem niet specifiek ergens voor gebruiken, behalve dat ik ook een objectief wil hebben dat geschikt is voor fotografie bij minder licht. Dus een beetje een allrounder. Op de twee sites waar ik ging kijken zag ik dat de 50mm niet op voorraad is, maar ik zie dan voor dezelfde prijs wel de Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX staan. Ik heb zelf een Nikkon D3100. Dat betekent dat ik met de 50mm een brandpuntsafstand van 75mm heb en met de 35mm een brandpuntsafstand van 52mm heb.

    Hoe kies ik nu welke van de twee beter is of meer geschikt voor de vage, allround doelen (iig binnen/ weinig licht) die ik heb?
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Binnen? 35mm.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    35mm is een no-brainer. Zo goedkoop, zo scherp, zo tof en iets meer all-round toepasbaar dan een 50mm.
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Thanks!

    Edit: 35mm gehaald. Mooi ding. Paar foto's van mijn vriendin waren scherp. Moest wel weer een heel verhaal aanhoren van die verkoper over dat ik alles verkeerd doe. Fotografen zijn echt allemaal nerds die boos doen tegen elkaar dat ze de verkeerde spullen kopen en zoals gewoonlijk heb ik geen idee wat ik aan het doen ben, maar ik vind het allemaal wel leuk...
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2012
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey, een fotografietopic! :thumbs:

    Heb zelfs sinds kort een D90 met 18-105mm kitlens, samen met mn vriendin gekocht. Spiegelreflex omdat we het allebei al een tijdje wilden, en ook echt lang er mee willen fotograferen. Bedoeling is om er ook echt goed in te worden.

    Na het zien van jullie foto's toch een Flickr-accountje aangemaakt, maar vind een hoop door mij zelf gemaakte foto's al een stuk minder mooi. Moet wel zeggen dat ik helemaal niets met nabewerking doe, krijg nu net color saturation een beetje onder de knie :p

    Wat foto's die ik wel de moeite waard vind om te delen:

    Favoriete fotomodel, helaas niet altijd even fotogeniek. Vind dit een mooie foto door de serieusheid en de bokeh, waar ik een groot fan van ben.
    [​IMG]
    DSC_0157 by SjoerdV NL, on Flickr

    Persoonlijk vind ik de compositie en de rust die deze foto uitstraalt erg goed gelukt.
    [​IMG]
    DSC_0229 by SjoerdV NL, on Flickr

    Na een beetje experimenteren met zoom in combinatie met een ondergaande zon, vind vooral mooi hoe het licht weerkaatst op het takje.
    [​IMG]
    DSC_0318 by SjoerdV NL, on Flickr

    Na een middagje motorfotografie, weet niet precies wat ik gaaf vind aan deze, ik denk het totaalplaatje.
    [​IMG]
    DSC_0404 by SjoerdV NL, on Flickr

    Ik hoop graag van jullie feedback, voorbeelden en tips gebruik te mogen maken \o/
     
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo, Wat had die wijsneus te vertellen dan?


    Je kunt feitelijk niks verkeerd doen met fotografie, Camera aan en afdrukken maar.
    Of het resultaat het bekijken waard is moet iedereen voor zichzelf maar bepalen en niet voor een ander, En dat geld dus ook voor welke apparatuur er gebruikt wordt en hoe deze gebruikt wordt.
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    @Sjoerd:
    Vind de eerste drie foto's zeer geslaagd. Zal denk liggen aan het rustige beeld wat over wordt gebracht. Laatste foto vind ik minder, veel te druk.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Dat ging dus over mijn apparatuur. Hij was op zich wel aardig, maar ik word er altijd zo moe van joh. Hier drie plaatjes die ik met de nieuwe lens heb geschoten (niet dat ik hiervoor die lens nodig had, maar toch):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    De laatste in het groot aub? _O_
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Inderdaad! Die heb je geschoten vanaf de Maashaven of niet? Ik woon daar :+
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Nee, achter Hotel New York aan de rand van het water. :)

    [​IMG]
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Oh ja, zie het nu :+ Gebouw van het scheepvaartcollege steekt er bij de MH ook altijd bovenuit.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Serieus is dit van jezelf? Die 2e foto wilde ik vandaag op een site waar ik werk plaatsen... Hoe zit het met rechten? Kun je mij PM'en.


    O het is een ander haha. Hij lijkt wel sprekend. Mooie foto!
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2012
  16. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Word ik hier ten onrechte van diefstal beticht!?!?

    Op zich een mooi compliment. *)
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Haha ja, ik dacht al, dit is bizar toevallig :+

    [​IMG]

    Ik dacht dat het deze was. Zat ook op mn mobiel hoor :+
     
  19. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb 7 dec een lezing georganiseerd, in Eindhoven:

    [​IMG]

    Hij gaat het vooral hebben over reis- en onderwaterfotografie.
    Mocht er iemand interesse hebben, voeg me even toe op facebook of meld je aan via het mailadres :)

    [Mods, mag dit qua reclame?]
     
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat vind ik interessant!

    Dat reis gedeelte dan. Ik ga 13 december een maand naar Vietnam toe, dus dit vind ik wel cool.
     

Deel Deze Pagina