1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Gefeliciteerd met je DIKKE aanwinst Xfreak! 750 is echt super qua vermogen. Rij voorzichtig met die bladeren en ander glad gespuis op de weg!

    Die buell is zeker dik. Echter gaat me voorkeur toch uit naar een KTM SuperDuke :9
     
  2. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik ga maar eens een druppellader bestellen voor mijn Bandit.
    Suggesties voor degelijk materiaal?
     
  3. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een optimate 4. Werkt prima!
     
  4. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Optimate 3 is wat goedkoper en werkt ook gewoon goed op 'normale' motoren (geen bwm starships enzo). De connector van optimate is zowieso echt super handig.
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Had je niet gewoon oordopjes in kunnen doen? 80% van alle motorrijders rijd daar mee en ik wil niet anders meer.

    Bij de motordealer voor woekerprijzen of ebay als je prijsbewust bent. Monteren kan je zelf wel met een beetje hulp van internets.


    Motorport een goede zaak, right :emo:
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2012
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    edit: dubbel
     
  7. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja kentekenplaat is wel makkelijk, maar ik wil ook rem & koppeling-hendels veranderen dat lijkt mij wel wat lastiger dan een paar schroefjes los maken.. :cool:
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Hendels stellen ook weinig voor :)
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, ik betaal geen 450 euro voor een Schuberth helm die een dikke pokkeherrie maakt. Je koopt een Schuberth omdat het de stilste helmen op de markt zijn. 80% van alle motorrijders rijd met oordopjes? Waar haal je die statistieken dan vandaan?
    Ik weet best dat oordopjes beter of zelfs essentieel zijn, maar ik heb er gewoon geen zin in voor de korte ritjes die ik maak. Daar mag je het niet mee eens zijn, maakt voor mij verder weinig uit.

    Dat jij Motoport geen goede zaak vindt ligt waarschijnlijk aan het feit dat Motoport een franchise is. De onderlinge zaken kunnen dus nogal van elkaar verschillen. Ik zeg er ook expliciet Motoport Zelhem bij, daar heb ik gewoon erg veel goede ervaringen mee.
    Aangezien je verder ook niet met argumenten komt kan ik er verder niet meer dan dat over zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2012
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Max 10min werk

    Kentekenplaat houder verschilt per motor, bij mijn motor moest het hele kontje er zowat af voordat ik bij de bevestiging kon aangezien deze aan het subframe zit. Daar was ik ongeveer een uurtje mee bezig aangezien er van die heerlijke plastic drukschroefjes gebruikt worden die al afbreken als je er naar kijkt.
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Een schuberth mag dan wel de stilste helm zijn je kan niet verwachten dat je geen windgeruis op de snelweg/hogere snelheden hoord. Met oordopjes filter je 50 tot 70% windgeruis weg terwijl het verschil tussen een normale helm en een schuberth nog geen eens 30% is. CBS heeft helaas geen statistieken maar bij menig MF mega meeting zie ik toch (bijna iedereen?) oordopjes in/uit doen bij het weg/aankomen rijden. Korte ritjes gebruik ik ze ook niet maar een kort ritje houd voor mij in binnen de stad waarbij ik niet harden dan 70 ga rijden.

    Mijn ervaring met Motoport is dat ze ongelovelijk veel geld vragen voor onderhoud en onderdelen terwijl ze een stage loper aan je splinternieuwe motor laten sleutelen. 270 euro voor een achterbandje is volgens Motoport een normale prijs. Ook de Motoport vestigingen waar ik geweest ben ben ik in mijn studententijd nooit in de showroom geholpen zonder het zelf te vragen, en wanneer ik een proefritje wou maken werd er moeilijk gedaan en moest er eerst maar een koopcontract ondertekend worden voordat ik uberhoud ergens mee mocht rijden.

    Ik woon in Groningen en ga voor de gein nog weleens naar Motoport Leek en Motoport Assen maar klantenservice heb ik daar nog nooit gezien. Het liefste ga ik naar Goedhart Motoren wat voor mij een dikke 200km rijden is maar daar wordt je wel direct geholpen zonder dat ze je wat willen aansmeren en zelfs de verkoopprijzen zijn netjes. Ik heb daar de afgelopen jaren al 3 motoren gekocht en zou er zo weer heen gaan. Maar onderhoud en banden wisselen doe ik daar niet aangezien ik dat zelf kan.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2012
  12. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Zijn hier nog rijders die doorgaan in de winter? Vraag me toch echt af hoe men dat doet met sneeuw en gladheid? Heb het toen op me scooter ook wel is gedaan, maar niet met al te veel succes.
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb altijd doorgereden... Maar eenmaal spijt gehad toen er sneeuw lag en er dus een aannemelijk risico op ijs op de weg was, dat bleek dus ook zo te zijn en kwam ik pas achter bij het aanremmen voor een kruising. Gleed doodleuk voor een vrachtwagen die voorrang had langs (wel gewoon op z'n wielen, niet plat). Daarna besloten nooit meer te gaan rijden als er ijs/sneeuw ligt.

    Verder: lekker doorrijden. Goede kleding doet het halve werk. Pekel is een persoonlijke keus, ik hield de motor volledig in tectyl, maar dat was wel ieder jaar een gigantische klus om alles weer goed schoon te maken (weekend werk).
     
  14. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij pekel is het voor mij over, hoewel je dan nog wel kan rijden.

    In de sneeuw is gewoon vragen om problemen. Vorig jaar iemand heel ongelukkig zien reiden in een sneeuwstorm. Dat was echt stapvoets met benen aan de grond en toen zag je hem nog gleiden. Ingelovelijk
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik wil hier wel heel even op inhaken.
    Gebruik echt die oordopjes, ik heb door te hard geluid last gekregen van tinnitus en daar wordt je echt niet blij van.
    Stel je voor dat je lekker in je bed ligt om te slapen en je hoor continu ruis/piep geluiden in je oor :x

    Dat je wat doof wordt is misschien nog overheen te komen maar die tinnitus is echt niet grappig dus gebruik altijd oorbescherming!
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn dat is kut. Keer docu over gezien, zou knettergek worden.
    Heb zelf een HJC en amper last van windruis. Zelfs bij hogere snelheden niet. Heb wel oordopjes, maar die liggen nog bij mn ouders en vergeet ik steeds mee te nemen als ik er ben.

    Qua winter: ik rijd door zolang het niet glad is of er sneeuw(resten) liggen. Dan vind ik het gewoon te gevaarlijk worden en is vragen om ongelukken en schade. Tegen die tijd vind ik het ook echt te koud. Vorig jaar 2 weken niet gereden. Jaar ervoor paar maanden niet gereden (langdurig sneeuw en resten).
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De helm die ik had gekocht had alleen aan 1 kant enorm harde windruis, zo hard dat ik na een ritje van nog geen 2 min al een piep in mijn oor had. Aan het andere oor was het gewoon perfect stil. Omgeruild voor een nieuwe maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik zeg toch ook niet "hij was helemaal niet volledig windstil dus ik heb hem geruild"? Hij suisde gewoon enorm hard aan 1 kant, en dat is gewoon absoluut niet acceptabel, of je nou oordopjes in doet of niet.

    Tsjah, en bij de vestiging in Zelhem doen ze dan weer helemaal nergens moeilijk over. Toen ik de helm wou proberen gaf ik aan dat ik geen kleding had dus niet met de motor daarheen kon komen. Was geen probleem, ik kon zo kleding meekrijgen en/of een demomotor daar meepakken, kon allemaal. Onderdelen bestel ik ook altijd daar, is altijd snel binnen en als het op de een of andere manier toch niet goed is kan ik het altijd omruilen.

    Motoren kopen of onderhoud laten doen doe ik toch niet, dus daar kan ik verder niks over zeggen. Dus zoals ik zei, prima dat jouw ervaring anders is, maar dat zegt niks over de vestiging waar ik het hier over heb.

    Het probleem is dat ik van die Alpine goedkope prutsdingen had. Die dingen deed ik in m'n oor, en 5 min later zaten ze helemaal verkeerd waardoor ik juist meer last van de wind kreeg..
    Dus ik moet van die dingen laten maken, maar dat kost me weer ~100 euro.. En dat is zo duur als je elke dag maar 2 ritjes hebt van 18km..
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2012
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb van die simpele gele doppies, die je gebruikt als je bijvoorbeeld met een vriendelijke Hilti boor aan de gang gaat. Over het algemeen gebruik je die enkele keer. Ik gebruik een paar al een hele lange tijd, niet heel koosjer maar ach 8). Ben benieuwd als ik in het voorjaar me nieuwe helm ga halen (Icon) of die meer herrie maakt, dan mijn huidige Bayard. Kan haast niet..
     
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
  20. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een klapper, makkelijker dan dit krijg je de koffers er niet van af! :thumbs:
     

Deel Deze Pagina