1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Goed, de camera is gekocht en vandaag ook al beetje zitten uit proberen. Ben er al achter dat ik nog veel moet leren, dus ga me komende weken maar eens goed inlezen en meer uitproberen. Ben er iig zeer tevreden mee.

    Nou wil ik alleen dus ook graag een goede tas ervoor kopen, zeker gezien we dus volgend jaar 4 weken naar Amerika gaan. Ben zelf erg fan van het merk Incase en heb meerdere producten van hun waar ik zeer tevreden over ben, dus ik ben al snel uitgekomen bij hun Camera Collection. Ik twijfel nu over de volgende twee tassen.

    De DSLR Case
    [​IMG]
    [​IMG]

    De DSLR Sling Pack
    [​IMG]
    [​IMG]

    Aan de ene kant wil ik het liefst een zo klein mogelijke tas omdat ik geen zin heb om in de steden en natuurparken met iets groots en zwaars op m'n rug rond te lopen. Heb nu ook maar alleen de 18-135mm lens en krijg in februari nog de 50mm lens, dus dat zou prima moeten passen in de DSLR Case.
    Aan de andere kant denk ik aan de toekomst, mocht het fotograferen me echt bevallen, dan zullen er naar alle waarschijnlijkheid nog wel één of twee lenzen bijgekocht gaan worden. Daarnaast lijkt het me ook wel erg handig om ook mn iPad in dezelfde tas mee te kunnen nemen. Dus wat dat betreft zou de DSLR Sling Pack weer een betere uitkomst bieden.
    Wat raden jullie aan. Zijn er misschien andere cameratassen die veel beter zijn? Ik hoor het graag van jullie!
     
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Even wat gespeeld met photoshop om wat nieuwe verscherp methodes uit te proberen en om bepaalde details terug te brengen.
    Hier het eerste resultaat, niet heel bijzonder maar ben wel blij met de hoeveelheid detail die nu zichtbaar is in zijn hand terwijl dat hiervoor echt weinig was.
    [​IMG]
     
  3. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Denk dat je met die 2e een mooie hebt. Al zal mijn volgende tas denk ik een rugtas worden. Vind ik persoonlijk wat comfortabeler.
     
  4. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb altijd rugtas en nog een schoudertas om. Maar ik ben om een of andere reden sowieso wel iemand die vaak minstens drie tassen bij zich heeft. :+
     
  5. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Het is voor mij wat te overduidelijk dat er aan geknoeid is. Komt niet zo natuurlijk meer over. Vooral de knokkel van de middelvinger en de wijsvinger. Lijkt te veel wit bij gekomen te zijn ofzo.

    Verder vind ik zijn hand erg vlekkerig (geel etc), maar dat kan natuurlijk echt zo zijn.
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Thanks voor de feedback, wel geinig dat je de knokkels juist aanwijst als nep, dat zijn net de plekken waar ik het minst aan heb gezeten omdat ik bang was het te nep te maken :+
    Heb vooral de lichte zijdes wat lichter gemaakt en de donkere zijdes wat donkerder, knokkels ben ik van af gebleven, huid is in het algemeen donkerder gemaakt om het textuur naar voren te brengen.

    Dat de huid vlekkerig is klopt ook, is ook echt in zijn hand. Hij werkt in de bouw en heeft vrij ruwe handen, zal eens kijken of ik het origineel een keer kan posten.

    Nogmaals bedankt voor je feedback :)


    Die lens is ook gewoon baas!
     
  8. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Laatst bewerkt: 14 dec 2012
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Zie net de Nikon 1 V1 op ibood.
    Vind nikon vaak wel prettige camera's hebben en deze sprak me ook wel aan.

    Heeft iemand er ervaring mee of dat het wat is?
    Specs zeggen mij niet zoveel meestal heb ik em toch op auto staan als ik foto's maak.
     
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    De Nikon 1 is echt wel een leuk cameratje om gewoon mee te schieten en dan toch net iets meer dan de standaard compact.
    Als je fotograferen leuk vind maar geen spiegel reflex wilt dan is zon camera echt wel aan te raden
     
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er zelf ook over te twijvelen om de Nikon V1 bij Ibood aan te schaffen. Edit: uiteindelijk ervoor gekozen dit niet te doen.

    Zoek namelijk nog een camera voor erbij, (Heb al een Nikon D5100 DSLR.)
    Het andere alternatief zou een Canon S95/S100 of een Olympus XZ-1 zijn, (Kosten allen 299,- of iets meer.) de Canon G12 (349,-), Of een 4/3 m4/3 SysteemCamera

    Budget ligt op €400/500,-
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2012
  12. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Sony NEX 5N?!
     
  14. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier!

    Ik wil graag eens statief kopen voor m'n D3100.
    Iemand een goeie aanrader of idee van onder de 50eu?
     
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Kan ik van iemand een externe flitser lenen voor m'n Nikon volgende week?
    Liefst iemand in de buurt of weet iemand anders waar ik (goedkoop) kan huren?
    Heb er echt een nodig voor een shoot binnen
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Die vind ik met lens erop niet veel kleiner dan een instap dslr. (Zoals ik heb)
    Ik ben echt op zoek naar iets compacts wat ik altijd bij me kan hebben. (Broekzak hoeft niet perse, Jaszak toch zeker wel.)
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Canon EOS M met een Canon 40mm F2.8 pancake, je kan niet zoomen maar wel compact en goede foto's :)
     
  18. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn meer lenzen voor de EOS-M ook een standaard zoom.
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ja, maar die zijn dat niet zo compact dat ze in je jaszak passen ;)
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Zocht eigenlijk meer naar iets met een kleinere sensor dan APS-C.
    m4/3 / Canon G1 X of compacter.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012

Deel Deze Pagina