1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    "Geen zin" is misschien niet het goede woord. Voor whey/casein heb ik het geld momenteel gewoon niet (over). En 600g groente op een dag lijkt me gewoon wat overdreven. 400 a 500g lijkt me al meer dan voldoende. Dat is waarschijnlijk al 4 keer zoveel als "normale" mensen eten.

    Anyway, ik heb m'n voedingsschema nog wat aangepast:

    Ontbijt:
    50g havermout
    20g rozijnen
    1 appel
    5g creatine
    1g l-arginine
    2g bcaa's
    5000iu vitamine d3

    Tussendoor 1:
    1 banaan
    200g wortelen

    Lunch:
    150g kipfilet
    70g volkoren pasta
    100g spinazie
    20ml olijfolie
    10g pesto

    Tussendoor 2:
    80g pinda's
    125 tilipia filet

    Avondeten:
    150g kip
    200g brocolli
    70g rijst

    Voor/tijdens training:
    2g bcaa's
    1g l-arginine
    40g dextrose

    Avond:
    450g magere kwark
    1g l-arginine

    2573kcal (tekort van 377 op trainingsdagen, 470 op rustdagen), 197g eiwit (31%), 265g carbs (41%), 79g vet (28%).

    Al ben ik er nog niet uit of ik de tilapia bij tussendoortje 1 of 2 neem. Maar dat maakt ook niet zoveel uit lijkt me. Als ik niet afval is het eerste werk de banaan vervangen door een appel.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2012
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zonder whey doe ik het zoals ik hierboven beschreef, met whey gewoon whey + havermout + water

    edit: @ Dusky dat schema ziet er super netjes uit :) Je zou eventueel nog kunnen spelen met je carbs wat omlaag en je gezonde vetten omhoog.

    edit2: mbt avondeten: rijst, pasta en aardappelen vind ik behoorlijk uitwisselbaar. Het is mij een raadsel waarom in al die bb dieten altijd alleen rijst wordt genoemd.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vond m'n vetten juist al hoog. :eek: Ik had ze namelijk op 84g staan, maar toen heb ik er 10g pinda's afgehaald. Carbs omlaag kan idd best makkelijk. Eerste werk zou dan zijn de banaan door een appel vervangen. Alleen ik heb net 6 bananen gekocht. :+
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het is wel frapant, dat ik pas op de eerste dag van m'n cut zit en ik kan nu al nergens anders aan denken dan eten / m'n volgende maaltijd. :p

    Ik heb trouwens vanmorgen weer havermout met water geprobeerd:

    50g havermout
    250ml water
    20g rozijnen
    stevia
    kaneel
    1,5 minuut in de magnatron

    Zonder die rozijnen was het maar ranzig (had het gisteren ook iets te dun gemaakt), maar nu is het goed te eten, bedankt voor de tip Kevf! :thumbs:
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vetten hebben een essentiële invloed op je hormoonhuishouding (dus ook je testosteron), carbs in veel mindere mate. Tijdens het cutten is het noodzaak om die gezonde vetten hoog te houden. Qua afvallen is immers toch vooral je totale hoeveelheid kcal van belang. Dat tekort kan je dan beter veroorzaken door in je carbs te snijden. Een jongen bij ons op de sportschool zou laatst met zijn 1e wedstrijd meedoen maar moest zich uiteindelijk terug trekken omdat hij het niet redde.

    Algemene opinie: hij had nooit zo laag moeten gaan in zijn vetten.

    Al voel je je op te weinig carbs ook niet altijd even goed.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik eet al 20 - 25g vet per dag meer dan in m'n bulk nu. Ik hield altijd aan: 0,9g vet per kg vvm.

    Maar met laag in carbs voel je je idd niet super. Ik eindigde mijn cut vorig jaar met 150g carbs per dag en dat was echt niet chill tijdens trainingen en zo.
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Na een maand te bulken ben ik van 60kilo naar 67 kilo gegaan. Mijn vetpercetage was 7.5 en is nu 10.5 geworden. Ben erg blij dat ik vooruit gang boek! :)
     
  8. Nireal

    Nireal Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen wat je voedingsschema is/was? Ik wil namelijk ook erg graag aankomen aangezien ik 54 kilo weeg bij 1.75.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @Leis: Als ik jou was zou ik iets langzamer gaan bulken. Je bent 4.5kg vetvrije massa aangekomen (wat zeer veel is, goed werk), maar ook 3.5kg vet. Nou is je vetpercentage natuurlijk nu nog steeds laag, alleen zou ik voor in de toekomst naar andere verhoudingen streven. Misschien een iets minder groot calorie overschot.
     
  10. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb niet echt een schema, waar ik mij precies aan houdt.
    Dit eet ik ongeveer:
    Brood met filet 150gram
    Fruit (Bananaan, Appel, Peer, Mandarijnen.
    Brinta 50gram (Met melk)
    Noten
    Drink 1 pak Melk leeg.
    Wat ik normaal drink - Limonade met water. (Veel)
    Veel Kwark met Limonade erin (Elke avond 450gram)

    Dit was het wel zo'n beetje, ik bereken niet precies hoeveel calorierem ik nodig moet hebben. Tot nu toe is dit ook niet echt nodig, want ik kom aan en mijn vetpercetage gaat ook omhoog. ;)


    Zal in de toekomst, wat minder gaan eten. Dit idd erg snel, vond ik ook al. :+
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou beginnen met je melk intake te halveren.
    Niet alleen is melk heel vet, je kan er lactose intolerant van worden.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wil je je vetpercentage omhoog brengen? :confused:

    Ik ben trouwens nu aan het cutten en het gaat tot nu toe echt raar.

    Dinsdag woog ik 83,5kg. Woensdag ben ik begonnen met cutten. Zaterdag woog ik 0,8kg minder, dus 82,7kg. En vanmorgen woog ik me en woog ik ineens 84,2kg, 1,5kg meer! 8) Ik heb me in het weekend niet 100% aan m'n voedingsschema gehouden, maar m'n macro's waren goed, ik zat zeker in een calorietekort. Raar dus. Het kan natuurlijk te maken hebben met vocht. Ik weeg me trouwens altijd 's ochtends voor het ontbijt, na een toiletbezoek, dus daar kan het niet aan liggen.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  13. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Onzin, je kunt vanaf jongs af aan lactose intolerant zijn of je kunt het later pas krijgen maar of, en hoeveel melk je drinkt heeft hier geen enkele invloed op. Nederlanders hebben sowieso de laagste lactose intolerantie in de wereld (<1%), ook de kans dat je het later krijgt is extreem klein. Ga vooral door met melk drinken als dat past in je dieet. Je kunt er wel acne van krijgen, en teveel van alles is altijd niet goed. :b:
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Goh....Wat raar....



    @Flinter: Heb je hier toevallig ook een bron van? :)
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Jij staart je echt blind op je gewicht he, tering. 8)
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Tuurlijk niet. Ik vind juist altijd dat die gasten op youtube teveel naar gewicht kijken en te weinig naar vetpercentage. Maarja, het doel van een cut is toch om vet af te vallen. En dat heeft ook gewicht. En de makkelijkste manier om dat te meten is toch op de weegschaal te gaan staan.

    Hoe kijk jij tegen een cut aan dan?
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    En wie zegt dat als je op de weegschaal staat en je weet wat minder kilootjes dat automatisch betekent dat je vet hebt verloren? Een makkelijke manier ja, maar niet echt accuraat imo. Zou gewoon na een paar weken je vetpercentage meten en op de weegschaal staan. Mocht je gewicht hetzelfde blijven maar je vetpercentage wel lager ben je ultiem bezig. Niet 4x per week op de weegschaal only. Ik weeg ook verschillend elke dag, hangt ook van je vochtbalans en het feit of je nog poep in je kont hebt enzo. ( 8) )
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben ik ook wel benieuwd naar.
    Geloof dat Kevf het hier zelf meegemaakt heeft.
    Denk dat je het uiteindelijk op de spiegel moet doen. Merk je na een maand nog geen verschil, gooi je je carbs wat omlaag.
    Volgens mij denk je een beetje te erg op het korte termijn.
    Rome is ook niet in één dag gebouwd.
    Sowieso geloof ik niet in eens cut van 3/4 weken, maar dat moet je zelf allemaal weten.

    Wil je echt op de weegschaal gaan, pak dan één dag in de week, bv. maandag ochtend waarop je je weegt. Om elke dag nou op de weegschaal te gaan staan heeft al helemaal geen nut en zal een vertekend beeld aangeven.
    Poep zit in je darmen ten eerste, maar hij gaf ook aan dat hij dat hij elke keer in de ochtend na 't dumpen doet, zoals het opzich hoort.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2012
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dit, dagje niet opletten en meer zout et voila je houdt vocht vast.

    Waarom ga ik hier ook op in, je schema was aardig, nu je motivatie en je training nog....daar schort het aan. Hup, cardioën met die luie reet van je, voor het ontbijt 30 min, complexe carbs en eiwitten als ontbijt en na je KT wat BCAA (10 gram minimaal ipv die nutteloze 2 gram) en minimaal 30 minuten op hoog tempo cardioën.

    Dat....is een cut. Een combinatie van eten en je kont er af trainen.

    Oh, en niet zuipen, maar dat doe je toch wel. Iets met "geen zin" enzo....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina