1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    2012 was echt een jaar waarin ik de camera veel te weinig heb gebruikt. In 2013 moet dat anders!:cool:

    Onderstaande foto heb ik eind Oktober in Zuid Frankrijk gemaakt. Deze heb ik in RAW geschoten. De rest van mijn vakantie foto's in JPG. Maar ik ga nu overstappen naar RAW ivm de berwerking acheraf.

    [​IMG]
     
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Lekkere foto, alleen zou ik hem rechtsonder wel lichter maken, die weg is nogal een vormende lijn in het plaatje maar wordt nu een beetje weg gemoffeld door de donkerte.
    Wolken staan er goed op, en RAW schieten zou ik zeker doen ja :)

    Ik was afgelopen maandag in Brussel en ben weer zwervers gaan fotograferen.
    Hierbij de 1e zwerver die ik op dit moment maar Obi wan Kenobi noem:
    [​IMG]
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heel prettig om te ontdekken en erg mooie kleuren!
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Mooie blik gevangen. Heb je hem gecropt? Want ik zou 'm liever nog iets naar onder zien en dan boven wat meer aangesneden, iets meer de hoek van de arm erin zeg maar.

    In januari maak ik trouwens onderdeel uit van een groepsexpositie van mijn jaar van fotografie, dit is misschien een beetje spam maar op zich wel leuk voor hier; https://www.facebook.com/lookexpo en een gelijknamige website, voor de mensen die geïnteresseerd zijn!
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Thanks both!

    @Henrive, nee niet gecropt, dit is de volledige versie (op 1% na ofzo, heb hem recht gezet, dat is alles)
    De arm er meer op was inderdaad beter geweest, had ik zelf ook al gezien maar helaas nu niks meer aan te doen.

    Als iemand btw nog een goede expo wilt zien, tot en met zondag is er in Rotterdam de expositie: NOIR, een vriend van me doet daar aan mee voor zijn eindexamen van de fotoacademie waar hij cum laude voor is geslaagd.
     
  6. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Vind het ook een goed shot
    Ben je bezig met een serie over het leven op straat?

    Iemand?
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Alleen maar Canons hier Mireille, helaasj
     
  8. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet de instellingen van mijn laptopscherm eens iets gaan bijstellen. Op mijn laptop is het vlak rechtsonder namelijk niet eens zo donker. Maar nu ik hem op de pc van mijn ouders bekijk snap ik wat je bedoeld. Idd aan de donkere kant. Thanks voor de feedback in ieder geval;)
     
  9. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit er aan te denken om een battery grip te kopen voor mijn Canan 550d. Zijn er hier mensen die een battery grip gebruiken? Zoja, raden jullie me dan aan om voor de originele van canon te gaan, of zijn de goedkopere alternatieven ook goed genoeg? :)
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2012
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik had een Phottix op mijn 500d en nu ook op mijn 7D, prima dingen hoor :)
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
  12. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Deze staat voor 55 euro op Fotoshopaalten.com :) De originele van Canon gaat het zowiezo niet worden. Ik lees bijna overal dat het zich niet loont om daar (toch al snel 130 euro) voor neer te leggen.
     
  13. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Zijn er mensen in voor een urbextripje eind komende maand of begin feb?
     
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Hoe zit het met de rest?
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
  17. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooie foto:b: Die lichtinval is gaaf. Alleen jammer dat er geen boot of iets dergelijks in beeld is. Dat zou de foto net iets meer geven denk ik.
     
  18. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Waar is die andere foto gebleven? Nja, dit was wel de mooiste idd
    Wat waren je instellingen?
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Staat op mijn flickr, heb ze iets meer bewerkt :)

    Was een klein portretje aan het schieten, dus had dit niet eens in de gaten, had alleen de 70/200 bij mij, niet de meest optimale lens voor dit werk :+

    F11 gezet, ISO100 en sluitertijd zat ruim boven 2x het aantal mm's, 250 uit mijn hoofd (Flickr opent hier niet, volgens mij is mijn exif openbaar)
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nou...daar gaat die...Ik vind het van kinds af aan al geweldig om met een camera in de weer te zijn maar door tijdgebrek en de kosten ervan ben ik er nooit aan begonnen. Echter begint het elk jaar meer te prikkelen en ik wil er nu toch wel eens aan gaan geloven. Ik heb me inmiddels wel redelijk ingelezen m.b.t. alle termen en de startpost heeft ook goed geholpen. Maar dit is wat ik wil:
    - 's avonds fotograferen zonder ruis, dus een camera die een lage ISO hanteert is een must.
    - Een goede macro lens.
    - Een groothoeklens of iig iets waarmee ik beter grote omgevingen in een foto kan pakken.

    Mijn budget is ongeveer 1500 voor de camera + lens, beide lenzen zal dan denk ik geen optie zijn maar dan heeft de macro de voorkeur en eventuele tassen of andere extra's reken ik hier niet mee en vallen buiten het budget. Maar wat ik mij eigenlijk afvraag is er of er dit jaar nog iets leuks uit komt. Een maat van me raadde me sowieso aan om even te wachten op een actie van bijvoorbeeld de mediamarkt die ze regelmatig hebben met 20% korting en dat is verder ook geen probleem want het heeft geen haast. Dus ik heb nog even de tijd om mij nog meer in te lezen en om eventuele tips uit dit topic verder uit te pluizen.

    Alvast bedankt iig :)

    Edit://
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/produc...-mm-Tamron-objectief,10259,350653,550157.html

    Zie nu dit bij de MM, maar als ik de reviews zo lees dan is dit niet iets voor mij.
     

Deel Deze Pagina