1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Het grote producer (ik-wil-een-plaatje-maken) topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lethal AK47, 18 jun 2012.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ok nice, zal me er binnenkort even wat verder in verdiepen :).

    Dit is ook een vet apparaat zeg_O_.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Zo had ik het in een klein studiotje ook op gehangen, werkte perfect!
    Een goedkopere manier (uiteraard minder goed, maar werkt beter dan niks) is van die oude eierdoos matrassen die veel mensen vroeger hadden.
    Wij hebben daar een basisstudio mee ingericht en natuurlijk werkt het nooit zo goed als het professionele spul liet het het geluid toch wel veel beter klinken.
     
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Oh da's wel een goed idee ja, alleen al een paar monitors is voor mij al een rib uit m'n lijf :+.

    Over monitors gesproken, die KRK's worden me toch te duur, 2 stuks voor 260,- en tweedehands zijn ze amper te vinden.
    Ben dus even aan het kijken geweest voor een ander paar, iemand die me verder kan helpen?
    Ben nog aan het twijfelen tussen deze 2:
    http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mo...r-set-van-2/product-details.html#.UKE1dIc0KX1
    http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mo...nitoren-set/product-details.html#.UKE1cIc0KX1

    Wil eigenlijk niet meer dan 150 euro uitgeven, tweedehands kan ook maar liever nieuw.
    Ga ze waarschijnlijk begin volgend jaar kopen.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2012
  5. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Crosspost met het pats-topic:

    Vanavond een hoop oude tracks van mezelf op Youtube gezet, gewoon omdat het kán! Voor de liefhebbers, in playlists:

    Archetype Releases
    Tracks van mij die gereleased zijn op Bionic Recordings (vinyl), en op diverse verzamel-CD's hebben gestaan (Hardcore)

    Random Noise
    Nooit uitgebrachte tracks (Hardcore)

    Patriottism E.P.
    Tracks die ik tijdens mijn stage bij Mental Television / Patriott Records heb gemaakt. Bad Boy Bass is verschenen op een Bounzz-CD en de remix van Bass Bumpers - The Music's Got Me is verschenen op Patriott Hardbeat (vinyl). (Oude hardstyle, dance, hele foute commerciële clubtrance)

    Being Original Is Way Overrated E.P.
    Paar remixes van bekende platen die ik heb gemaakt in opdracht van een discotheek hier in de buurt. Tof om tijdens het stappen je eigen tracks te horen! (Oude hardstyle)

    Voor de liefhebbers! En omdat ik erg trots ben om een oude klassieke clubhit te hebben mogen remixen, deze nog even:

    [yt]tO5FxscAAB8[/yt]
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gratis te downloaden tot 31 december! :)

    [​IMG]
    (klik)
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    LOL, dat Synplant is echt grappig en kan je aardig vette sounds mee maken. :cool:

    [yt]PifZZ2TUw_g[/yt]
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Iemand die hier ervaring heeft met Logic?
    Ik wil graag een paar goede piano plugins maar kan ze nergens (gratis) vinden. Iemand die hier ervaring mee heeft?
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Een goede en handige video over de werkwijze van Avicii in FL Studio. :)

    [yt]-dIcuU58Oy8[/yt]
     
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Hij werkt wel snel :+ maarja als je het dagelijks gebruikt gaat het natuurlijk vanzelf.
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ja dat klopt. :p Ik ben er zelf ook nog niet zo snel mee, maar je hebt natuurlijk veel shortcuts en als je die onder de knie hebt gaat het al veel sneller. :) Het is trouwens wel grappig dat Avicii over het algemeen samples gebruikt omdat hij te lui is. 8)
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Het stelt ook echt niks voor he :p Hij is wel aan het klooien met die noten.
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Da's een beetje overdreven, want er komt meer bij kijken dan je denkt. ;) En de meeste producers/DJ's weten niks van noten. Armin van Buren is een van de weinige die het wel beheerst. Meestal staat er een keyboard in de studio om sounds te checken of een korte melodie in te spelen, de rest via de pianoroll in de software. Dat doe ik zelf ook. Produceren is niet zo zeer makkelijk, maar tegenwoordig toegankelijker en het gaat vooral om je creativiteit! :)
     
  14. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    En presets8)
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    LOL, ja ook nog. 8) Maar ja, hij flikt 't wel. :p

    Het resultaat is best lekker! :)

    [yt]ZMScU2bRORE[/yt]
     
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Wtf die clip 8)

    Maar klinkt idd nice.
     
  17. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hehe, nice! :D Zo'n ding heb ik hier dus ook staan. Perfect voor in de studio en live performances! :)
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn zoon is druk bezig met muziek maken. Op dit moment in FL studio.

    Zijn pc is echter maar mwoah en hij gebruikt een creative sound blaster (weet het type even niet) als externe geluidskaart.

    Zijn huidige pc (2,6ghz) en 1gb ram trekt het toch allemaal wat zwaar, zo zwaar dat hij het vaak maar op geeft

    Wat is een budget systeem waar hij zich een beetje mee kan redden? Moet echt zoveel mogelijk budget zijn :)
     
  20. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ligt eraan wat je ermee wil.. Wil je 50 zware VSTi's tegelijk draaien, dan mag je wat dieper in de buidel tasten. Snelle multicore processor, 8 gb geheugen, dat soort grappen. Wil je gewoon simpele dingetjes doen dan is bijna elk verkrijgbaar systeem voldoende.. Dual/quad core processortje, 2/4 gb geheugen, videokaart niet relevant dus daar kun je rustig op besparen. Als je dit systeem een upgrade zou geven kwa processor en geheugen ben je al een heel eind! Vooral het geheugen opkrikken naar 4gb doet al een hoop.

    Als je serieus muziek wil maken kun je overigens eerst beter investeren in een fatsoenlijke geluidskaart (+/- 150 euro), een setje monitoren (+/- 300 euro voor een simpel setje) en een midi-controller (+/- 100 euro). Soundblaster dingetjes zijn prima voor gaming, maar eigenlijk niet of érg matig geschikt voor het maken van muziek.
     

Deel Deze Pagina