1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Originele shit :+
     
  2. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Wanneer ik nog een 2e accu wil, kan ik dan het beste kiezen voor de orginele Canon accu? Of kan ik net zo goed een goedkope compatilble accu kopen?
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2013
  3. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Zover ik weet, zijn third-party accu's minder goed, omdat ze vaak sneller leeg zijn, en sneller een kortere levensduur hebben. Maar ik geloof dat de meningen hierover verdeelt zijn. Correct me if i'm wrong.
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Tom is zo eentje die alles van Canon wil hebben :+

    Ik heb nog nooit gezeik gehad met mijn 3rd party accu's, kan makkelijk :)
     
  5. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Hobbyfotograaf :+
     
  6. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm oke. Ik vraag ik dit omdat een batterij grip van Phottix wil gaan kopen (via www.fotoshopaalten.com). Nu bieden ze daar ook compatible accu's aan voor 10 euro per stuk. Maar mischien is dat wel iets 'te' goedkoop.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2013
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Onder de gordel :+

    Ja doe maar zo :mad: Bij de L van de 100mm krijg je er wel één maar bij de non-L niet, ook lekker kansloos. Maar Ebay heeft ze inderdaad voor een prikkie dus zo erg is het ook weer niet, maar een beetje jammer dat ze niet standaard bij elke lens zitten.
     
  8. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ja, dat heeft Nikon een stuk beter geregeld.
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Inmiddels bij de Saturn vaak genoeg accu's voorbij zien komen, conclusie: originele shit gaat even vaak kapot gemiddeld als de 3rd party shit.
    Mensen zijn er vaak gewoon huiverig voor, maar accu's zijn eigenlijk allemaal even goed voor de camera's.
     
  10. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Check je je histograms? Wit lijkt echt zwaar ondervertegenwoordigd, of is dat bewust?
    Al je inhoud zit bijzonder laag in het spectrum.
     
  12. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Persoonlijk hou ik wel bij zwart wit van wat donkerder. Maar misschien staat mijn beeldscherm te licht waardoor het mij niet zo opvalt?

    Is het heel erg?

    Persoonlijk vind ik de foto van Erasmusbrug wel te donker ja.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2013
  13. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Allright, dan had ik het dus mis. Maar is het niet zo dat ze sneller hun capaciteit verliezen?
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Zover ik heb gezien niet, tenminste, zie beide af en toe terug komen met dat soort klachten maar het is nog niet echt opgevallen dat ze sneller hun capaciteit verliezen.
    Misschien is het een beetje hetzelfde als 3rd party lenzen die soms beter kunnen zijn dan de originele (kunnen ook slechter zijn natuurlijk) maar omdat ze 3rd party zijn dat ze een beetje bestempeld worden.

    Daarnaast, als je een echte accu koopt voor 60 euro die 4 jaar mee gaat, een een 3rd party voor 20 euro die minder lang mee gaat, bijv 2 jaar dan maakt het achteraf toch niet zo veel uit voor zo'n gok toch? :)
     
  15. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    I guess you're totally right. Zit voor een groot deel tussen de oren denk ik.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Hipster he :+
     
  17. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Haha :+
     
  18. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Maybe niet helemaal op de juiste plek, maar het heeft wel enigzins met fotografie te maken! Ik kan namelijk met één van mijn iPhoneography shots een Olloclip winnen (opzetstuk voor iPhone met fisheye, wideangle en macro lens). Als je mij dit gunt, stem dan even snel op me, door bij onderstaande link een comment achter te laten met; "I vote for Joep Smeets!"
    Alvast bedankt :)!

    http://www.backpackerbanter.com/blog/the-olloclip-comp-help-pick-the-winners
     
  19. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Eindelijk weer wat vrij werk kunnen doen:

    [​IMG]

    Watcha think?
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kan dat begrijpen, maar wit hoeft niet grauw te zijn. Je kunt je highlights anders behandelen dan je midtones en shadows.
     

Deel Deze Pagina