1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je genoeg afstand had gehouden had je er ook niet tegen aan gezeten, of je was met iets anders bezig (sms'en, bellen enz) of met je hoofd ergens anders. Klinkt heel bot maar zo is het eenmaal, je hebt reactie tijd en remafstand en als je hier rekening mee houd is de kans erg klein dat je iemand van achteren aan rijd.

    Als de ABS had ingegrepen had je dat zeker wel gevoeld of gehoord, ik zou dit zeker laten uitlezen. Niet dat je er dan nog wat aan hebt maar voor je eigen gevoel is het wel fijn.

    Ik weet dat het met langzaamrijdend verkeer lastig is want als je het gat te groot laat drukt iemand anders zijn auto er tussen.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Niemand is altijd 100% alert, zeker in files niet. Maar daar heeft Cyrax allemaal niks aan. Wees blij dat hij of de andere bestuurder zelf niks hebben.
     
  3. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, de kogel is door de kerk.

    Na een vrij lange zoektocht ben ik bij de BMW 1-serie uitgekomen. Eerst had ik mijn zinnen gezet op een BMW 116i, maar deze vond ik qua vermogen iets te licht waardoor ik mijn interesse naar een BMW 118i verlegt had. Deze 118i leek op het eerste oog perfect totdat er (ik werk bij een autodealer) een BMW 120i met M-pakket, xenon, half lederen sportstoelen, navigatie, etc. binnenkwam. Gauw even een proefritje gemaakt van de week en vandaag besloten de auto te kopen.

    Uit eindelijk wel ruim 1000 euro boven het budget uitgekomen, maar ach, mede dankzij het M-pakket dat op de auto zit, is het wel een unieke 1-serie want die zie je er niet zoveel rijden.

    Ik zal morgen wel even wat foto's plaatsen.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Zwart mag ik hopen? Alleen dan vind ik hem mooi :9
     
  5. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard. :) Hoewel ik zo'n donkerblauwe ook wel behoorlijk netjes vind.

    Zwart blijft echter de beste kleur voor zo'n auto. Zeker in combinatie met zo'n shadowline trim.
     
  6. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Al een paar keer een stuk mogen rijden in een sportieve BMW 1 serie (2012), heerlijke auto's _O_... Zien er ook stoer uit.. Je zal heel veel plezier hebben met deze auto.. Veel plezier:b:
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Gefeliciteerd, zelf heb ik ook een zwarte auto gehad maar werd echt gek hoevaak ik hem moest wassen. Op zwart zie je alles, stof, zand, stuifmeel enz enz. Ook kleine krasjes vallen direct op. Maar verder staat zwart heel chic idd!

    Ook een M pakket! dat is echt een must op zo'n auto, maakt het helemaal af. En een 120i ook nog \o/
     
  8. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou bij een witte auto is dat nog 10x erger. Kan je beter een zwarte hebben.
     
  9. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    De beste neutrale kleur waar je niks op ziet is zilvergrijs, maar man, wat is dat altijd een saaie kleur.

    Op 100 meter afstand van mijn werk zit overigens een wasstraat dus als ie gewassen moet worden, is dit ook geen probleem.

    Ik heb de auto vanochtend opgehaald en gelijk al een stuk gereden. Heerlijke auto met voldoende vermogen.

    Ik ga vanmiddag nog even wat foto's maken!
     
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil net zeggen, post eens snel een zooi fotos:9
     
  11. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet de beste foto's. Mobiel, regen, overbelichting en mooie Paint Skilz, maar het geeft een goede indruk:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    (bij de laatste foto was de auto net ons binnen, dus nogal rommelig)
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik vraag me altijd af waarom je een kenteken zou verbergen. 8)
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nice,

    Mag ik vragen uit welk jaar hij komt?
     
  14. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    2010 oid? hij kijkt iig te "vriendelijk" voor 2012 :p wat ik eerst dacht, een nieuwe auto bij de dealer van 2012 :)
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Voordeel van wit is dat je krasjes niet/nauwelijks ziet. Stuifmeel, zand en stof heeft ook een lichte kleur waardoor je het minder snel ziet. Heb nu een witte auto en dan is alleen de winterperiode erg k*t :x

    Opklapbare iDrive dus ook nog voor 2010. Volgens mij was de iDrive niet meer opklapbaar na 2008?

    Wel slecht dat de dealer de auto niet even heeft uitgezogen voor de levering. Zijn trouwens ook niet de originele velgen die bij een M-pakket horen, maar ga ervan uit dat dit de winterset is?

    Idd, voor diefstal hoef je het niet te doen xD
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar als nu iemand met eenzelfde auto/kleur dit ziet em de mogelijkheid tot drukken van kentekenplaten heeft zou hij met zijn kenteken rond kunnen rijden met alle gevolgen van dien.
    Better safe than sorry
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Je weet dat als je even naar buiten gaat er duizenden auto's rondrijden met onafgeschermde kentekens?
     
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek:
     
  19. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Je ziet tegenwoordig een omschakeling bij dealers die naast nieuwe auto's ook occasion gedeelte hebben.
     
  20. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Die dealer is mijn eigen werk. Ik werk namelijk daar als autoverkoper en heb de auto dus min of meer aan mezelf verkocht. :+ Voordat een auto überhaupt de showroom in mag, wordt ie van binnen en buiten helemaal schoongemaakt door een reinigingsbedrijf! Bizar hoe 'nieuw' de auto er dan weer uitziet als ie terugkomt. En zoals ik al zei, was deze foto gemaakt na ongeveer 10 minuten nadat de auto bij ons binnen gekomen is dus dan is het vrij logisch dat deze rommelig is.
    Onze visie ligt overigens op jong gebruikte occassions. We doen alle merken en hebben in de werkplaats ook alle apparatuur om elk merk uit te lezen. Ook kunnen we elke auto nieuw leveren indien dat nodig is. Het voordeel hiervan is dat je klanten gewoon een klant kan blijven wanneer ze bijvoorbeeld eerst een Volkswagen hebben en daarna voor Toyota kiezen.

    En dat kenteken verberg ik omdat er programmas zijn die adresgegevens kunnen achterhalen op basis van het kenteken. Ik denk niet dat ze voor consumenten bestaan en ook op werk heb ik zo'n programma niet maar ik weet wel dat ze bestaan bij sommige dealers.

    De auto is uit 2008 en heeft 72.000 km gereden. Nieuw zal ik zo een auto nooit gekocht hebben omdat de nieuwwaarde 40.500 euro is. Dat vind ik een beetje teveel van het goede voor een 1-serie.

    Overigens heb je meerdere setten velgen voor het M pakket. Deze zijn namelijk wel origineel. :)
     

Deel Deze Pagina