Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies. Gewoon een oud tshirt dat net Ff te strak zit of tanktop, shorts aan en goan!

Hoewel ik nog steeds een naar goede schoenen moet gaan zoeken.
    Knieën begonnen beetje te etteren.

2. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik moet vooral schoenen idd, maar wil ook gelijk ff wat shirtjes en shorts inslaan. :cool:

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    squatten, deadliften, mp etc doe ik op sokken. Alleen met legpress zou ik graag betere schoenen willen

Voor trainen: een oude korte broek die ik op mijn 17e ooit eens veel te groot gekocht heb en een oude trainingsbroek van kung fu. T-shirts zijn oude shirts waar ik vaak de mouwen van afknip.

Het zal me echt een zorg zijn hoe ik er bij loop op de sportschool:+

4. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nadat ik er een paar maanden heb uitgelegen met een zware schouder blessure ben ik maandag begonnen met StrongLifts 5x5 en houd ik me aan een strak voedingschema.

Heb persoonlijke begeleiding van een instructeur (is een oud bodybuilder) en alle oefeningen gaan me tot nu toe goed af (de vorm dus) met uitzondering van de barbell row. Heb toch veel moeite om deze in de juiste vorm uit te voeren. Ben namelijk nogal lang en kost me veel moeite om mijn rug niet te laten bollen tijdens het uitvoeren van de oefening.

Al met al wel tevreden, hopen dat de Barbell row morgen beter gaat.:thumbs:

Heb trouwens echt enorme spierpijn, vooral in de de bovenkant van mijn borst, biceps, traps en schouders. Dit terwijl ik met alle oefeningen met een lege stang begonnen ben.:+

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Goed bezig :thumbs:. Ik kwam er pas veel te laat achter dat mijn deadlift eigenlijk niet zo netjes was. Beter eerst de oefening goed uit kunnen voeren en dan pas focussen op gewicht.

6. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik zie hier bijna iedereen op Adidas Power Perfect 2 lopen, zien er ook nog best tof uit eigenlijk.

7. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Ben ook erg blij met mijn trainer, hij legt de nadruk op de uitvoering en we blijven steeds samen oefenen tot ik de oefening perfect uitoefen. Barbell Row lukte dus helaas nog steeds niet maar we hebben toch afgesproken dat ik dit thuis voor de spiegel ga oefenen en het gaat steeds beter.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    120E, ik lijk wel gek. En daarnaast mij ook veel te hip. Heb ik eerlijk gezegd best een broertje dood aan. Sommige van die gasten bij ons op de gym hebben dan ook 3 lagen kleding aan: hoody met rits, shirt met lange of korte mouwen en daaronder een hemd. Past allemaal bij elkaar en dan steeds een laagje uit |:-

gewoon simpel

9. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Gewoon korte broek aan en Feyenoord shirtje aan. #YOLO

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb ook altijd m'n hoody op en aan als ik binnenkom. hou ik tijdens de warming up meestal aan dan in shirt/tank verder.
    Is meestal wel goed teken naar andere van oprotten laat me met rust ben aan het trainen.
    + is hele grote zaal met hoog plafond dus is vaak best koud binnen.

Merk dat ik of iets rustiger moet gaan trainen of wat meer calcium/mineralen in m'n dieet moet doen. Krijg laatste tijd wat pijn in m'n gewrichten als ik een dag echt zwaar ben gaan trainen. Met name in m'n elleboog last van.

11. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe doe je dat dan als je alleen traint? Doe nu al een tijdje 5x5 in m'n eentje en baal er soms echt van dat er niemand is die op mijn vorm let. Train nu ook net bij basic-fit, dus moet nog even kijken wie er een beetje verstand van heeft.

Train nu ook al een tijdje meerdere malen in de week bij een MMA-school en ik merk echt dat vooral de squat retezwaar wordt in de benen. Weet iemand nog andere powerliftschema's die de nadruk iets minder op de squat leggen? Wil het vooral bij een 5x5 achtig schema houden. Simpel,maar effectief. En vooral ook erg uitdagend door steeds het verhogen van je gewicht.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Of van de winny afblijven? :+

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De Pooh?

14. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volg je op dit moment Stronglifts 5x5? Als de je de squats op een gegeven moment echt niet meer aankunt (je blijft dus een tijd op het zelfde gewicht hangen) dan kun je er voor kiezen om over te gaan op 3x5 voor de squats.

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Dat vind ik dus het nadeel van dat soort sportscholen. Bij mij lopen er altijd trainers rond die altijd even mee willen kijken of spotten bij het bankdrukken. Anders kan je altijd iemand anders die de oefeningen goed doet vragen of ie met je mee wilt kijken.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Pijn in gewrichten....

classic klacht van hoge dosering Winstrol

:+

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Joh, meen je niet!

Maar is ook classieke klacht van zwaar trainen.
    Menselijk lichaam is er gewoon niet op gebouwd om zulke zware gewichten te trainen eigenlijk. Met bv. een 100kg+ komt er zo giga veel stress op je ellebogen te staan, en gezien ik dat wekelijks doe zal 't daar wel vandaan komen.

18. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Wat voor een maaltijd raden jullie aan de dag voor het trainen? Combi van carbs en eiwitten of voornamelijk carbs en juist op de dag van en de dag na het trainen meer de eiwitten?

Sport op dinsdag / donderdag / zaterdag.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Joh, meen je niet! :+

Optimale i.m.o. is een combinatie van complexe carbs en eiwitten voor de training.
    Maar goed, ik neem ook carbs tijdens en na mijn training......

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waarom complexe carbs? In een filmpje van de Hodgetwins (ja het zijn mongolen, maar dit klonk wel logisch) hoorde ik eens dat je vooral geen vet moet nemen voor de training, omdat er anders teveel energie gestoken moet worden in de spijsvertering, terwijl je dat eigenlijk nodig hebt om te knallen. Het lijkt me dat dit ook geld voor complexe carbs en langzame eiwitten. Dus dan kun je toch beter simpele koolhydraten nemen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina