1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Leuke baan heb! je toevallig link naar de website van je werk? benieuwd wat jullie hebben staan. Vandaar dat die nog een beetje vies is, ik heb niks gezegt dan ;)

    Programma's om je adres te achterhalen aan de hand van een kenteken heeft alleen de RDW, maar op straat rij je toch ook met de auto dus ik snap het nut niet zo. Op bestelling jatten zullen ze niet doen, eerder wanneer ze een auto van hoge waarde(niet ouder dan 2 jaar) of VAG (makkelijk te jatten dmv ODB hacking) zullen ze mee nemen.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk dat de meeste criminelen wel toegang hebben tot het register van het RDW ;)

    Je mag wel even geilen op mijn kenteken :+
    [​IMG]
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Lijkt me sterk, en als ze toegang hebben hoef je niet eens een kenteken te hebben. In hun register kan je ook zoeken op type auto en daarbij alle adressen opvragen waar zo'n auto staat.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Tijdje geleden hebben ze iemand aangehouden die weg was gereden na het tanken.
    In de kofferbak vond de politie naast de originele kentekenplaten ook nog 4 andere.

    Je kan als boef ook kijken op sites zoals Autotrack.
     
  5. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    www.marchuisman.nl

    De leukste auto is een BMW M5 touring met de bekende V10 motor. Ik heb er ook al een paar keer in gereden en man, dat gaat hard maar klinkt vooral super mooi. :9

    De baan is super. Je rijdt in zoveel verschillende merken auto's en van Toyota Aygo's tot in een Range Rover Sport.

    En nee, op straat kan iedereen gewoon mijn kenteken zien. Maar dan rijd je ergens voorbij, ziet iemand je auto en is het even later alweer vergeten. Hier op internet zal de foto voor 'altijd' te vinden zijn i.c.m. met kenteken. Niet dat mijn auto gelijk gestolen zal worden of dat iemand iets aan mijn adresgegevens heeft, maar ik hou dat soort dingen liever privé. Maar misschien ben ik wel een beetje een zeikerd in dat soort dingen. :+
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    [​IMG]

    [​IMG]

    Geen idee waarom hij het niet doet....... Probeer foto's te plaatsen, maar hij doet het niet.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Direct link gebruiken. :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Thnx....
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bevalt de Twingo jou goed Melbuuln? Hoe is ie op de snelweg? En voor die auto betaal je geen wegenbelasting toch? :)

    Ik heb vorig jaar een Fiat Punto 1.4 aangeschaft maar realiseer me maanden na de aankoop pas dat het voor mij een te dure auto is in vergelijking met de kilometers die ik rijd. Auto staat geregeld twee weken stil op de parkeerplaats omdat ik meestal met de fiets naar het werk ga. Ben maandelijks 125 euro kwijt voor verzekering (Volledig casco, misschien dat ik dat maar naar beneden gooi) en 32 euro per maand aan wegenbelasting (96 per kwartaal).

    Ben nu maar eens aan het rondkijken of bijvoorbeeld een Renault Twingo/Peugeot 107/Citroen C1 me minder zouden kosten :)
     
  10. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    125 euro verzekering?! Mijn Fiesta, oktober 2012 nieuw gekocht, kost net 40 euro, full risk zonder eigen risico :eek:
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Maar jij hebt vast je rijbewijs iets langer :p Ik ben 22 en heb voor ik deze auto kocht eerst een jaar rond gereden in een 17-jaar oude Fiat Cinquecento -> _O_
     
  12. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ben 31 dus dat zal wel iéts schelen, maar maar 1 schadevrij jaar.. Kreeg natuurlijk wel wat overstap-korting bullshit, maar dit verschil is wel bizar groot..

    Edit: Even via Independer gekeken, en ik ken natuurlijk je situatie niet, maar voor een Punto 1.4 Dynamic uit 2012, leeftijd 22, rijbewijs behaald op 18 jarige leeftijd en 1 schadevrij jaar, full risk verzekerd, kun je al naar de 88 euro in de maand. Nog steeds een boel geld, maar toch bijna 5 tientjes minder in de maand dan nu.. Met 3 schadevrije jaren ga je al onder de 70 zitten! Toch wel de moeite om even in te duiken..
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    En daarom heb ik al sinds mijn 16e een puch op naam staan welke in de verzekering zit, bouw ik heerlijk schade-vrij-jaren mee op..
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Thanks, heb het ook even ingevuld daar en kom met WA+ Volledig Casco en 0 euro eigen risico op 98 euro bij Allsecur. Scheelt in ieder geval 25 euro per maand :) Hangt verzekering ook nog af van waar je woont of is dat alleen met wegenbelasting zo?

    Edit:
    Op de website van Allsecur kom ik toch weer uit op 120 euro per maand 8)
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat dacht ik dus ook, maar schade vrije jaren van een brommer kan je niet meenemen naar een auto/motor verzekering.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wegenbelasting betaal ik vanaf 2014.

    Ondanks dat er ECO2 achterop de auto staat is het autootje behoorlijk pittig.
    Ik zet de cruise control altijd op 110Km en dan is de auto behoorlijk stil.

    Als ik wil scheuren dan pakt ik mijn servicebus (Renault Trafic 150Pk) wel.

    Ik betaald voor mijn All-Risk + NO-Claim garantie nog geen €18 per maand 8)
    Rij al bijna 20 jaar schade-vrij en ik rij (prive/werk) ±50.000km per jaar.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Was een klein dieseltje dan niet goedkoper met 50k kms per jaar? :eek:
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat staat in de 4e regel van mijn vorige post ;)

    Heb begin van het jaar tientallen folders aangevraagd en daar zat de Twingo niet tussen.
    Mijn voorkeur ging uit naar de nieuwe Panda maar ik zou €14.100 kwijt zijn :mad:
    Heb meer vertrouwen in de Twinair technologie van Fiat dan in de 3 cilinders die de andere merken gebruiken.
    Bifeul motoren vind ik helemaal niets.

    Kwam toen de Renault Twingo2 phase2 Collection tegen en was meteen verkocht.
    De auto is behoorlijk compleet met 4x airbags , airco , radio+usb+Bluetooth+carkit , cruise control , uitgebreide boordcomputer.
    Het belangrijkste waren wel het gemiddelde verbruik van 1:22 en dat de auto geen start/stop functie heeft.
     
  19. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is het belangrijk dat de auto geen start/stop systeem heeft? Die kan je altijd gewoon uitschakelen + dat het bij schakel auto's altijd zo omslachtig werkt dat je het toch niet gebruikt.

    Mijn ma heeft een Volkswagen UP en die heeft ze sinds mei 2012 maar pas tot op een paar weken geleden kwam ze erachter dat de motor 'opeens' afsloeg waardoor ze half in paniek raakte. :+ Die auto heeft ook zo'n start/stop systeem.

    Tegenwoordig moet je als fabrikant een start/stop systeem altijd in een auto bouwen wanneer je de auto in de markt wilt zetten als zuinige auto. Sowieso is dat gemiddelde verbruik van hun allemaal flauwe kul (grappig dat het gisteren eindelijk eens in de media terecht kwam). Zo zegt BMW dat mijn 120i gemiddeld 6,4 liter maar de boordcomputer staat constant tussen 8,7 en 8,9 liter per 100 km. Niet dat mij dat veel uitmaakt, want ik wist het van tevoren al dit het verbruik ongeveer zou zijn.
     
  20. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dan is je rechtervoet gewoon te zwaar want met elke auto die ik tot nu toe heb gehad kon ik de fabriekscijfers redelijk benaderen.
     

Deel Deze Pagina