1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Bij normaal gebruik haal je fabrieksopgave vrijwel nooit
     
  2. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Dat.
     
  3. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik zeg ook niet dat je ze precies haalt maar je kunt er prima in de buurt komen. 2 liter verschil is te veel, dat ligt echt aan je rechtervoet.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens Renault is het gemiddelde verbruik 1:22 , zelf haal ik 1:21 en ben daar zeer tevreden over.
    Rij wel zoveel mogelijk op de cruise control.

    Auto heeft wel een paar rare dingetjes.
    1. Moet de auto handmatig voltanken en niet de pistool eruit halen als de pomp automatisch afslaat.
    Tank ik de auto handmatig helemaal vol dan verdwijnt het 1e tank lampje rond de 150Km.
    Bij de automatisch afslag gaat het 1e lampje rond de 80Km al uit.

    2. Als ik de auto op contact zet dan gaat het lampje van de robotversnellingbak en water in de diesel een paar seconden branden ?
    Ik heb een normale 5 bak op benzine.

    3. Als ik per ongelijk de motor laat afslaan dan gaan er geen lampjes branden.

    Het aller belangrijkste is dat de auto behoorlijk zuinig is vergeleken met mijn vorige Seicento Sporting.
    Sericento = 30 liter met ±450Km.
    Twingo = 36 liter met ± 900Km.

    De auto is vanaf 1 januari nog zuinger geworden want ik werk nu op 900 meter van mijn huis :lol:
     
  5. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg dinsdag een nieuwe Polo 1.2 TDI Bluemotion geleverd. Erg benieuwd of ie inderdaad zo 'Slowmotion' is als gezegd wordt.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens een auto journalist zou de Twingo rijden als een kleine vrachtwagen :lol:

    Ik moest de 1e 3000Km wel eerder terug schakelen omdat het koppel in de lage toeren stukken minder dan van mijn vorige auto.
    Kon ik vroeger een bocht maken in de 3e nu moest ik soms zelfs terug schakelen naar de 1e versnelling.
    Had daarvan niets gemerkt met de auto waarmee ik had gereden bij de dealer.
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22

    Die M5 is idd erg vet! In touring heeft het ook wel iets, maar het mooiste vind ik het interieur zoals die bij jullie staat, echt precies mijn smaak _O_

    [​IMG]

    Yep :) Bij mijn vorige werk hadden we die dingen, 3 cilinders en klonk net alsof je met een trekker onderweg was. Om redelijk vooruit te komen zat je constant plankgas te geven.

    Ik heb samen met mijn vriendin een Polo BlueGT besteld, we waren opzoek naar een auto met iets boven gemiddelde prestaties maar ook wel zuinigheid. Het liefst een automaat omdat wij dat beide relaxter vinden rijden. De Polo BlueGT heeft 140pk, sportief interieur en exterieur en cilinderuitschakeling wanneer je weinig vermogen gebruikt (cruisesnelheid) waardoor je op 2 ipv 4 cilinders gaat rijden. Opgegeven verbruik van 1op23 dus wij hopen ongeveer 1op16 te halen (mijn vriendin rijd er voornamelijk in, dagelijks 60km woon-werk via de snelweg). Wij hebben de BlueGT besteld met DSG-7 automaat met dubbele koppeling, dure optie maar in de demo auto reed het geweldig.

    Zo komt de auto er ongeveer uit te zien maar dan in het wit (vond mijn vriendin mooier dan blauw |:- )

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Pff goede dag zeg!
    Vrijdag met m'n pa bij de Volvo dealer geweest omdat onze volvo voor wat werkzaamheden moest opgehaald worden.
    Daarna even een rondje door de showroom gelopen.
    Even bij de nieuwe XC70 stil gestaan. Pa heeft het er eigenlijk al en tijdje over om de oude maar eens te gaan inruilen maar is nog nergens van gekomen.
    Binnen no-time stond de verkoper naast ons.
    Na praatje besloot m'n pa toch beetje te happen, wij mee het kantoortje in om een pakket samen te stellen. We hebben nu een luxe uitvoering(Voor/achter stoelverwarming, premium sounds system etc etc) en wat luxe betreft wilt m'n pa dus niet echt inleveren. Nou, die verkoper stelde wel even een pakketje voor waar we op luxe niet op achteruitgaan. Kosten: €97.500,- ongeveer8)
    Gaat toch wel een klein beetje te ver haha.
     
  9. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: kan zo gequote worden voor 't WTF topic ;)
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    huh? Kreeg je er dan 2 ofzo? Zo duur zijn die toch niet? Of ben ik nu in de war met een andere Volvo?

    Of was dit inclusief gouden wielen en happy end?
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Nja, M'n pa wilt Benzine blijven rijden met de T6 motor(304pk) en dan zit je al op 75k.
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    vanaf prijs van 45k, beetje opties en leuke motor erin en je zit zo op een ton xD
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn 2 werkgevers blijven beide ook in benzine auto's rijden.
    1. BMW 523i
    2. Mercedes ML320

    Paar keer de ML320 (2000) mee gehad en rij een tank leeg van Enschede>Brede>Enschede 8)
    Heb ook nog de hele tijd maximaal 110Km gereden en met cruisecontrol.
    2 maanden geleden heeft hij eindelijk naar een andere auto gekeken en zijn voorkeur ging uit naar een Chevrolet Captiva :F:
    Weer zo'n ontzettende zuipbak.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Vind dat echt een hele toffe bak!
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Sja, Iedereen in ons huishouden gaat met de fiets naar het werk dus dat scheelt al een hoop, maar auto wordt wel regelmatig gebruikt.
    Verder zou ikzelf ook de meerprijs voor benzine t.o.v zo'n pruttel diesel zeker er voor over hebben.

    Staat nu nog een XC70 uit 2001 voor de deur met de T5 motor. Begin dit jaar heb ik er 2 weken mee rond geregen toen m'n ouders in Spanje zaten. Kleine 300km gereden schat ik zo en heb er 45liter doorheen geramd.
    Zat 2x Hilversum-Schiphol en een keer naar lelystad geweest, verder zat er wat tripjes naar de sportschool etc tussen en rij ik vrij sportief met dat ding omdat die echt gaat als de brandweer!

    Maargoed, schrokken wel een klein beetje van die nieuwprijs.
    Bij een auto van een ton denk ik eerder aan een Porsche, Jaguar, Mercedes AMG serie, miss zelfs een Aston Martin maar niet aan een Volvo8)
    Toch maar kijken naar een occasion.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2013
  16. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Nieuwe diesels zijn allang geen prutteldingen meer joh 8)
    Het rijdt inmiddels zoveel rustiger dan benzine op de snelweg, lekker laag in de toeren cruisen.
    Voor sportief werk blijft toerenjagen met benzine leuker, maar wie kan dat tegenwoordig nog betalen :+

    Daarbij heeft Volvo inmiddels toch ook de 2.0T van de Fords, niet? Stuk zuiniger en krachtiger dan de T5?

    Edit: Oh, nog niet. Zal wel in een volgende versie komen te liggen.
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ging ook om het 2013 model waar we naar gekeken hebben, ondertussen zitten ze al bij de T6 motor.
    En zijn tegenwoordig niet de meeste volvo motoren ford en visa versa. Behalve de T5/6, de paradepaartjes van Volvo
    Zo staat de S40 ook op het onderstel van een Focus.
     
  18. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Laatst met opa mee geweest naar Blankespoor voor een nieuwe Jaguar XK, de 'oude' XK die hij heeft komt uit 2007 en heeft er nu iets meer dan 18 000 kilometer op staan. Dus "tijd voor een verse" zoals m'n opa dat zegt. 8)

    Een kale XK 2013 kost 135k euro, een paar optie's er op en uiteindelijk kwam de leveringsprijs op 151k uit.
     
  19. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    De tankpassers \o/
    Maar mijn keuze is dan weer beperkt, mag maar kiezen tussen de Focus, Megane of Ibiza Station :mad:
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    De huidige turbo motoren staan ook erg lage toerentallen bij 120km/h toe. Een 1.2 TSI motor draaid zelfs maar 2200rpm bij 120, dat is evenveel als mijn (inmiddels verkochte) Civic met 2.2 liter diesel.

    Mijn Polo is in NL aangekomen trouwens, BlueGT met 1.4 TSI en DSG (140pk) _O_

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2013

Deel Deze Pagina