1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nice man.... Gelijk lekker sneeuw erop :thumbs:
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Prachtig, ga je geen spijt van krijgen. :)
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wel lastig zo'n witte auto zoeken in dit weer.
     
  4. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ja, maar die gaan niet voor een dikke motor vanwege de bijtelling.. net als jij dus :p
    En niet klagen, de nieuwe Megane 1.5dci is nog steeds 14% bijtelling. M'n zus krijgt hem over 2 weken met alle mogelijke opties (incl panoramadak en Bose systeem etc) voor €210,- per maand.. niet normaal 8)

    True. Maar ik zou zeggen dat de nieuwe 6/7-bakken daarvoor zorgen.

    En feli met je nieuwe auto, gaaf ding!
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En de Megane mag ook 1500 kg trekken volgens mij. Daarom is die ook zo populair. :)
     
  6. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een vast contract krijg, dus ik mag nu echt de keuze gaan maken, haha tis moeilijker kiezen dan ik dacht!
    De megane mag idd meer trekken, maar de ford vind ik er weer beter uitzien, howwww!
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gewoon even gaan proefrijden. Ik ben wel van de Megane gecharmeerd mits je hem een beetje aankleed. Niet dat de Ford niet OK is ;).
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zolang je maar niet de keuze krijgt uit Ecoflex of ECOnetic motoren want dan kan je beter kiezen voor een bedrijfsfiets met 24 versnellingen :+
     
  9. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Lastig zo weinig keuze.

    Bij ons hebben ze blijkbaar sinds dit jaar de lease-regeling aangepast.

    Kan nu alleen kiezen voor een Fiat 500 standaard. Pas als ik volgende functiegroep zit, over 4-5 jaar, kan ik zelf kiezen. Zo'n fiat is natuurlijk niks, maar voor 70 euro netto in de maand zal ik niet klagen. Mijn auto kost me toch stukken meer.
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Fiat 500 is nog best grappig hoor (scheurbrommetje ^^), en hé het is een auto en houdt je droog!
     
  11. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Het is ook wel geinig, maar wel een stapje terug. Ach ja, het is goedkoop en het rijdt. Bovendien kan ik het leasecontract goedkoop afkopen mocht het nodig zijn.
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zou zelf voor de Megane gaan, en dan met GT-line. Dan krijg je heerlijke sportstoelen en een mooi sportief interieur er voor en een iets stijver onderstel. De Focus heeft een hoog plastic-fantastic gehalte vind ik.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik zou dan weer voor de Focus gaan. Vind ik overall gewoon een betere auto, zeker qua wegligging en rijgedrag. Persoonlijk vind ik hem ook veel mooier dan een Megane.
     
  14. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Vind de Focus ook een stuk mooier. De Renault is wat dat betreft (imho) wat saaier van binnen (even alleen naar de standaard uitvoering gekeken). Overigens is de Econetic motor in de Fiesta (1.6 tdci, weet niet wat er in de Focus ligt) behoorlijk vooruit te branden en absoluut vlot genoeg. Tuurlijk, voor de JeePeetjes onder ons zal het wel niet cool zijn en tel je pas mee vanaf 200 PK en witte velgen onder een vieskleurige auto (petje verplicht), maar ding gaat aardig vooruit.
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De auto die nu total loss is was een een 1.6 TDCi 95PK. Die wilde wel hoor. Het was geen racewagen, maar hij was sneller dan je zou denken. Nu heb ik een 82PK benzine en dat is een wereld van verschil. Die is wel traag helaas.

    Probleem daarmee is, dat ik hem wel sneller krijg, maar dan gaat het verbruik naar 1 op 13 en dat is belachelijk voor een B-segment auto uit 2012. Ik rijd nu dus als een oud wijf en zit al in zijn 5 als ik 60 rijdt. Anders heb ik echt een belachelijk verbruik. Eigenlijk heb ik een beetje spijt van de benzineversie en snap ik niet dat die dingen zoveel verkocht worden. Ja, hij ziet er mooi uit, maar dat verbruik als je een beetje fatsoenlijk wil rijden. Ik kijk het nog even aan en dan ga ik hem inruilen voor de 1.6 TDCi diesel versie. Dan maar een jaar ouder en meer km op de teller en wat minder luxe dan mijn huidige auto.

    Ik heb geen AC aan, rijdt voornamelijk snelweg en gebruik de cruisecontrol veel en rijd niet harder dan 110. Dan zit ik net op de 1 op 14. WTF???? Ik heb vooraf veel test gelezen en die kwamen op 1 op 16 met normaal rijgedrag. Dat haal ik dus echt niet en ik rijd nu echt op de schakelindicator.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2013
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Klinkt als een behoorlijke miskoop, vriend van mij heeft een Ford Ka en die rijd ook ongeveer 1op14 met dat ding, zodra je boven de 100 gaat rijden verdubbelt het verbruikt zowat :x
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, het voelt ook wel een beetje zo aan. Qua auto, rijgedrag en uiterlijk ben ik er heel blij mee, maar het verbruik is een behoorlijke domper. Maar goed, ik moet er nog even wat meer mee rijden om een goed beeld te krijgen, maar vooralsnog ziet het er niet zo best uit. En als het zo blijft dan gaat hij er gewoon weer uit. Waarom worden die dingen dan zoveel verkocht vraag ik mij af.
     
  18. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik rijd in een Ford Focus 1.8 TDCI uit 2004 en dat ding start met dit weer niet eens in één keer. Staat nu voor de 4e keer in 2 maanden tijd bij de garage, want elke keer is het hetzelfde liedje. Ze hebben al van alles en nog wat vervangen (zeggen ze), maar normaal starten doet hij niet. Een beetje gas bijgeven na het voorgloeien kan ik nog wel inkomen, maar de motor bij het starten in de 4000 toeren jagen om 'm aan te laten slaan vind ik echt kolder.

    Zou er een mogelijkheid kunnen zijn, ze weten namelijk niet wat het probleem is, dat ze de auto terugkopen? Daar zullen ze allicht niet happig op zijn, maar ik wordt er wel een beetje moe van zo langzamerhand.
     
  19. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    In koud weer verbruikt een auto altijd wat meer benzine dan bij een normale temperatuur. Daarbij, zorg ervoor dat je auto volledig sneeuwvrij is. Sneeuw beïnvloed de aerodynamica van een auto in zeer negatieve zin. Zitten er toevallig ook winterbanden onder je auto? Ook daarmee gaat het verbruik iets omhoog omdat het wat zachter rubber is wat meer rolweerstand biedt t.o.v. zomerbanden.

    Overigens moet je je niet volledig op de fabrieksopgave focussen. 9 van de 10 keer kan je die toch nooit halen bij normaal gebruik.

    Mijn BMW moet volgens BMW 6,7 liter/100 km verbruiken en ik heb de auto nu precies een week (oke, eerste paar dagen heb ik wel even flink lopen trappen met die auto en stond ie op een gegeven moment op gemiddeld 9,5 liter/100km). Nu heb ik de boordcomputer weer gereset en staat deze op 8,6 liter/100km bij zuinig rijden. Ik lig er niet echt wakker van omdat ik van tevoren wist dat dit ongeveer het normale verbruik zou zijn en zo bijster veel kilometers rijd ik niet waardoor het voor mij niet veel uitmaakt of het een slurper of zuinige auto is.
     
  20. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Mijn Focus rijd ong. 1/19 - 1/20. Niet heel slecht, maar die ecomotive diesels van tegenwoordig halen zo de 1/22.
     

Deel Deze Pagina