[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand ervaring met het kopen van een occasion die uit de lease komt?

    Heb er eigenlijk niet zo'n goed gevoel bij. Erg t idee dat mensen de lease bakken erg aftrappen onder t motto van het is toch niet mijn auto.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  2. Mortax

    Mortax Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Let wel dat zulke auto's vaak goed worden onderhouden.
    Heb hier voor zelf een ex-lease gehad, en heeft elke x aantal kilometer keurig zijn beurten gehad (boekje was geheel ingevuld inclusief stempels).
    En ook nog bij de officiële VW dealer.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Sja, een auto kan nog zogoed onderhouden zijn maar als er flink mee geraced is laat het gewoon schade achter in bv het blok. Een plek waar niet zosnel onderhoud gepleegd wordt door de bedrijven.
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb een ex-lease gehad, toen ik hem kocht was de turbo al stuk (wist ik niet) en later nog meer problemen mee gehad ondanks dat hij alle beurten heeft gehad (waarschijnlijk gewoon stempel gezet en geen olie ververst). De reden voor mij om dit keer voor een splinternieuwe auto te gaan ook om de 3 jaar garantie.

    Een auto zonder turbo zou ik nog wel uit de lease overnemen maar als er slecht onderhoud gepleegt wordt en er is verkeerd met mee om gesprongen (turbo niet laten nadraaien en met koud blok volgas wegrijden) dan is de turbo het eerste wat stuk gaat.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zoveelste wazige "probleem" met de Renault :mad:
    Reed gisteren avond naar huis en op het dashboard bleven 2 lampjes heel zwak branden.
    Tijdens de koude rit naar huis ging het STOP lampje ook eventjes zwak branden maar ging naar 1 minuut gelukkig weer uit.
    Had geen om de auto met -7 langs de snelweg stil te moeten zetten.

    Kom thuis trekt de contactsleutel uitboet slot en de lampjes bleven toen nog 30 seconden zwak branden.
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zelf zou ik nooit een ex-lease kopen. Bij ons op het werk zie ik maar al te vaak hoe mensen met hun leasebak omgaan. Het is heel simpel, die auto is niet van jezelf, dus ben je er gewoon minder voorzichtig mee.

    Als die auto kapot gaat, dan breng je hem naar de garage en het wordt gefixed. Na vier jaar gaat ie terug, en that's it. Je hoeft je geen zorgen te maken over inruilwaardes of wat dan ook.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    In deze tijd is het juist beter. Mensen met een leasecontract brengen hun auto eerder naar de garage bij kleine mankementen, particulieren blijven langer doorrijden.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat ben ik dan wel met je eens, er zitten ook wel mogelijke voordelen aan, maar persoonlijk vind ik de mogelijke nadelen groter. Daarbij zijn die ex-lease bakken in verhouding vaak te duur. In mijn zoektocht heb ik er ook naar gekeken en het viel me op dat de prijzen i.c.m. het aantal gereden kilometers nogal hoog liggen. Ik keek naar Ford Focussen, die zat je vaak op 80k aan km'ers en prijzen lagen dan rond de € 14.000,00. En dat voor een auto uit 2008!!! Dan vind ik met gemak een focus met de helft aan kilometers en vaak nog nieuwer ook.
     
  9. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd. Electronica kunnen ze nog steeds niet bij Renault.


    Ik ben me al even aan het oriënteren, maar ik kan nog niet echt een knoop doorhakken met het kopen van een auto, het is echt lastig!
     
  10. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Kan van een collega van mijn vader een Audi TT uit 2000 kopen.

    205.000 KM gelopen
    Grijs
    Leren bekleding
    Quattro
    AWD
    224 PK
    1.8 liter
    Benzine


    Vraagt tussen de 3.500-4.000 euro. Volgens mij een zeer nette prijs voor deze auto (ondanks dat die zoveel gelopen heeft). Vind het grijze zelf niet meer van deze tijd dus ben van plan 'm te laten wrappen (mat zwart) en nieuwe velgen eronder te plaatsen. Dan ben ik dus alweer zo'n slordige 2.000 euro meer kwijt.

    Iemand ervaring met oude TT's? Distributieriem en remschijven zijn net vervangen. APK keuring is in april maar de auto is pas vanaf mei beschikbaar dus zou nog voor hun kosten zijn.
     
  11. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Tsjah, op zich een mooie auto, maar je gaat je scheel betalen aan verzekering en belastingen, en het verbruik zal ook niet echt meewerken.
    Ook een benzine die ruim 2 ton gelopen heeft zou niet mijn voorkeur hebben. Ik weet niet hoeveel zo'n blok kan hebben, maar als je hem laat wrappen en er andere velgen onder knalt ben je dus zo richting de 6.000 euro kwijt, en dan is het zonde als je binnen afzienlijke tijd voor hoge onderhoudskosten komt te staan..

    Edit: Ruim 100 euro verzekering (WA + beperkt casco, niet eens allrisk) en ruim 50 euro wegenbelasting per maand, even simpel berekend op 3 schadevrije jaren en een gewicht dat ik zo op het internet vond. Ik vind het een pens met geld per maand... Maargoed, als je echt heel graag een snelle/zware auto wil ga je dat sowieso wel betalen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    De 1.8T blokken zijn behoorlijk betrouwbaar, verder is het de vraag of je WA+ beperkt Casco beter is dan gewoon WA. Je auto is 3,5K waard bij aankoop, om hem dan voor 100 euro WA+ te verzekeren is misschien iets te veel van het goede?

    Zou het wrappen en de velgen lekker laten zitten en apart zetten voor zaken als de ophanging en dergelijke.

    Maar goed, dat is mijn keuze.
     
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Belasting is 60 per maand. Verzekering zet ik op mijn vaders naam. Dus betaal belasting+all risk 100 euro p/maand. Hij rijdt 1 op 13 maar denk dat ik dat niet ga halen.

    Maargoed, heb nog wel even om na te denken. En misschien gewoon kopen en doorverkopen. Dit soort modellen staan namelijk tussen de 4000-6000 te koop.
     
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Zou je 'm ook uitzoeken als je niet zo'n dealtje zou kunnen maken? Ik bedoel, koop je 'm voor de prijs, of vind je de auto ook echt tof? Is misschien persoonlijk hoor, maar vooral die ouwe TT vind ik echt een vrouwenkarretje.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja inderdaad, te rond. Nog net geen Beetle :+.
     
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf meer into BMW, maar de Audi TT is nog steeds mooier dan 70-80% dat er op de weg rijdt, helemaal als hij straks nog is "gepimpt"..

    Maarja los hiervan deel ik wel de mening van iemand hierboven, is het al dat geld wel waard? Dit soort auto's zijn eigenlijk vooral voor mensen die goed in de slappe was zitten. Aanschafprijs is meestal goed te doen, maar je verkijkt je zo makkelijk op de onderhoudskosten. Moet er iets vervangen worden dan is het meteen 't volle pond.

    Je "ik verkoop 'm wel even door" is wel erg optimistisch in deze economisch gezien lastige tijden.

    Maarja leuke topic wending in elk geval hier met de potentiële Audi aanschaf:b:

    Edit, vrouwen auto?
    [​IMG]

    Ik denk dat 9 van de 10 mannen hier wel een ritje in zou willen maken _O_
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Kijk eens wanneer de koppeling is vervangen, mag bij deze KM stand ook wel een keer.

    En waarom laat je hem niet verzekeren aan de hand van de dagwaarde? Laten wrappen is zonde, zie je nooit meer wat van terug bij verkoop. Verder erg snelle auto en het verbruik in de stad is om te huilen. Maar als je er een goed gevoel bij hebt en de kosten kan opbrengen waarom niet? je leeft maar 1x ;)
     
  18. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vond het vroeger ook altijd een kappersauto. Vooral de grijze uitvoering. Maar zeg nu zelf:

    [​IMG]

    Dit ziet er best bruut uit toch?
    En dan 1 bescheiden rode lijn aan de onderkant wat terugkomt in de velgjes :cool:..
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
  19. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Tja, ik niet. :+ Hij is bijna nog ronder dan een Mazda 121. De nieuwe TT is al een hele verbetering. Ik ben zelf ook meer van de hatchbacks of een oude sedan.


    Zo in het zwart ziet 't er al beter uit, maar dat komt meer het matzwarte wat gewoon tof is, dan door de auto. :) Ach ja, het is nog altijd beter dan een 1 of ander oud schijthok. :cool:
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ach, de Fiesta wordt ook een vrouwenauto genoemd. En daar rijd ik heerlijk in rond. Ik vind die TT bruut, daarbij sta ik graag dichtbij mijn vrouwelijke kanten.
     

Deel Deze Pagina