1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee. Maar hij rijdt hier wel iemand dood. Klapt met 100 kilometer per uur achterop bij iemand omdat die met zijn telefoon bezig is. Dus heeft totaal niet opgelet en dus roekeloos gereden met een dood van iemand tot gevolg.
     
  2. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dan laat je de straf dus meer afhangen van het gevolg en niet van de daad zelf. De man verloor zijn aandacht omdat hij met zijn telefoon bezig was. Erg dom, maar zeker niet roekeloos. Dat dit iemands dood als gevolg heeft verandert hier niks aan.
    En realiseer je trouwens wat voor impact dit op hemzelf heeft. Die man leeft dus wel gewoon verder wetende dat hij een kind heeft doodgereden door zijn eigen domme gedrag. En daar zou dan een celstraf bovenop moeten? Hij wordt straks er al genoeg aan herinnerd als hij zich iedere week moet melden bij zijn werkplaats, lijkt me ook geen pretje.
    Kijk, dat jullie allemaal kwaad worden als er een taakstraf wordt uitgedeeld bij een of ander geweldsdelict kan ik nog enigsinds inkomen, maar in dit geval is een taakstraf niet meer dan redelijk.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is vrij normaal vind ik. Als die gasten bijvoorbeeld in Eindhoven die jongen hadden doodgeschopt krijgen ze ook een zwaardere straf. Zoals we bij vorige gevallen hebben gezien van zinloos geweld. En ik vind het wel roekeloos. Je bent aan het autorijden dus je eerste prioriteit is je aandacht op de weg houden. Niet je telefoon waardoor je alle matrixborden mist.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    als de man dit had gedaan zonder slachtoffers had hij helemaal geen taakstraf gekregen, dus er wordt wel degelijk rekening met het gevolg gehouden. Je rijdt iemand dood door jouw gedrag daar kom je dan imo niet mee weg met wat schoffelen.

    edit: en een rij-ontzegging van 115 dagen?!?!?! How about een paar jaar....
     
  5. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Maar als je iemand in elkaar timmert is je opzet gericht op iemand anders pijn doen. Dat is iets anders dan je aandacht verliezen in het verkeer, daar heb je in principe geen opzet om een ander te verwonden (evt. voorwaardelijk misschien), en als dit wel gebeurd is het natuurlijk zeer tragisch. Maar daar zit wel degelijk een verschil in, en het gevolg van de actie moet je in beide gevallen dus ook anders beoordelen, vind ik dan.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    uiteraard, als je iemand per ongeluk dood slaat wil ik zo'n persoon een paar jaar niet op straat zien, als je iemand per ongeluk dood rijdt moet er ook heel wat meer achterweg komen dan 150 uur schoffelen.....
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Agree. :)
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dan verschillen we op dat punt van mening.

    Een taakstraf in combinatie met een gruwelijk schuldgevoel wat je hier aan overhoudt is in mijn ogen voldoende.
     
  9. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    @Triplet: Tering wat heb jij een gare, nare manier van denken. Je praat het dus min of meer goed dat je er niet helemaal bij bent tijdens het rijden doordat je op je phone aan het kijken bent?

    En wie zegt dat hij een schuldgevoel heeft? Er zijn zat gewetensloze mensen op de wereld. Als je dat in elke rechtspraak mee gaat nemen zijn we weer lekker zielig bezig zeg.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  10. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Nee.
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Roekeloos rijgedrag dus en die taakstraf is dan ook ronduit belachelijk laag.

    Dat gruwelijk schuldgevoel is leuk en aardig maar daar mag hij ook wat mij betreft een paar jaar in de cel over nadenken
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, hij zegt dat de straf voor zoiets niet zou moeten afhangen van de afloop van een ongeluk. De dader deed iets dat iedereen weleens doet of heeft gedaan. Niemand is altijd 10o% gefixeerd op het verkeer, dag in dag uit. Zo'n ongeluk kan iedereen overkomen. Iedereen is weleens moe, heeft ruzie in de auto, zoekt een radiozender, laat iets vallen, steekt een peuk op of wat dan ook. Dat is genoeg om een ongeluk te krijgen. Moeten die mensen dan ook maar de bak in? Praten met je bijrijder kan ook afleiden, handsfree bellen is ook gevaarlijk, je bent toch minder oplettend.

    Ik praat het zeker niet goed, het is een lul, maar een paar de cel in lijkt me onnodig. Wel zou hij de komende 10 jaar niet meer in een auto mogen stappen wat mij betreft.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me ook oprecht af wat er voor zin het zou hebben die man in de cel te gooien.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Er zit toch een verschil tussen dood door schuld en roekeloos rijgedrag?
     
  15. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat de grootste straf voor die man is dat je dood van een peuter op je geweten hebt.
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vind de rijontzegging wel te kort. Als je half blind bent én niet oplet mag je wel wat langer dan ruim 100 dagen niet rijden van mij.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, dat is een grijs gebied die mij niet geheel duidelijk is en per situatie kan en zal verschillen. In dit geval is het denk ik geen dood door schuld, omdat hij niet bewust een bepaald risico heeft genomen. Wanneer je grove verkeersovertredingen begaat (door rood rijden, dronken achter het stuur) en het gebeurt je, dan is het wel dood door schuld volgens mij, je weet immers dat je een groot risico neemt.

    Nogmaals, iedereen die achter het stuur zit, kent momenten van minder opletten. Als je dan net pech hebt veroorzaak je een dodelijk ongeluk en moet je dan maar de bak in? Het is stom om met je telefoon te kutten, maar ik heb ook weleens ruzie met mijn navigatie gehad en dan let je ook even wat minder op. Ik heb ook weleens gereden terwijl ik hondsmoe was na het werk, dan heb je het zelf niet eens door, maar je bent zeker minder oplettend. Maar daar sta je niet bij stil. Nu ik zelf vorige maand een ongeluk heb veroorzaakt ga je daar toch wel wat meer bij stilstaan.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Bewust (!) je ogen (oog in dit geval) van de weg houden en met 100km per uur doorkachelen om naar een nummer te zoeken op je mobieltje is dus WEL bewust een risico nemen. Meneer had ook even een parkeerplaats kunnen zoeken.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vind dat allemaal nogal hypocriet.

    Ik rij zelf zo'n 70.000 kilometer per jaar en word echt wel eens afgeleid door telefoon/navigatie/bijrijder/radio of wat dan ook maar. En dan gaan mijn ogen even van de weg af.

    Ook stap ik 's ochtends wel eens slaperig in de auto. Of rij ik na een hele lange dag vermoeid naar huis. Of noem al die andere factoren maar op die niet verboden zijn/gecontroleerd worden voor je in de auto stapt en normaal gesproken gewoon geaccepteerd worden

    Wat ik me wel afvraag is waarom iemand met maar 1 oog een rijbewijs mag. Dan zie je toch geen diepte?


    Ben twee jaar geleden ook aangereden toen ik de achterste in de file was. Man zat niet eens te slapen of wat dan ook maar verwachte gewoon geen file in een bocht van een afrit (was bij heerenveen voor een wedstrijd en de afrit naar de A32 vanaf de A7 is ook meteen de afslag naar t centrum, dus die stond bomvol) dus was alweer aan het optrekken om de snelweg op te rijden

    Hij was van alle betrokkenen het ergst geschrokken en voelde zich echt kut dat mijn broertje's auto (die ik geleend had want die van mij stond bij de garage) total loss was (dus ja, het was een behoorlijke klap)

    Moet hij dan ook de bak in? Of blijft het bij een verzekeringskwestie omdat ik mijn gordel om had?
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik hoop dat ze jou opsluiten, gewoon omdat je een hersenloze bent. Criminelen zijn ook vaak hersenlozen, dus statistisch gezien is de kans vrij groot dat jij een crimineel bent.

    Laten we mensen op basis van statistiek gaan veroordelen. Dwaas.
     

Deel Deze Pagina