1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe nu al een paar maanden Starting Strength met als aanvulling een paar dumbbell oefeningen. Gaat prima, het enige wat ik echt niet onder de knie krijg is bankdrukken. Ik vind het zo'n grafoefening, maar ik doe natuurlijk gewoon iets fout. Is er een ezelsbruggetje/duimregel om de goede houding aan te nemen? Ik heb het idee dat ik hem vanaf m'n borst in een soort boogje naar voren duw en dan omhoog, zodat ie wel weer recht boven m'n borst komt. En ik buig m'n onderarmen een beetje naar binnen, waardoor ik weer last van m'n polsen krijg. Zetten jullie je handen op dat streepje dat altijd op een barbell staat of wijder/smaller? Hoop dat jullie wat tips kunnen geven. Ter vergelijking; ik doe elke oefening 3x5, zit met deadlift op 110, squat 70 en bankdrukken met moeite 45.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    Welke oordoppen hebben jullie in bij fitness?
    Wil ff chille die niet in de weg zitten en shit.
     
  3. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Maakt echt geen flikker uit. Zo'n goedkoop MP3 spelertje met een clip kopen zodat je die aan de onderkant van je shirt of aan je broek kan vast clippen, oordopjes onder je shirt en dan heb je er geen last van.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    Hmmmkaaay.
    Ja met die clippies kan ik niet echt goed vinden, behalve de iPod shuffle dan. Maar dat vind ik pure poep (itunes).
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb de Sony MW1. Top ding!
     
  6. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    i.v.m verbouwen train ik nu 1 misschien 2 keer per week. Afgelopen maandag UB gedaan. Alle spiergroepen 2 keer om alles in balans te houden. Misschien vanavond benen even flink aanpakken mocht ik tijd hebben.

    Als je maar 1 keer per week kan, wat is dan het slimste om te doen? FB? en hoeveel oefeningen dan per spiergroep zeg maar. Want 2 keer zal maar af en toe zijn...
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    FB is imo altijd het slimste, maar dat terzijde :+

    gewoon de basisoefeningen doen: deadliften, squatten, bankdrukken (in al zijn varianten), military press (staand), barbell row, optrekken etc

    Aantal oefeningen enigzins afstemmen op de grootte van de spier en zorgen dat je in 50-70 minuten klaar bent.

    oplopend

    1) schouders
    2) borst
    :cool: rug
    4) benen

    Al kan je discussiëren over schouders/borst. Echter schouders doen imo al genoeg werk bij de andere spiergroepen
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou dan idd een FB pakken.
    En dan voornamelijk compound oefeningen pakken om zo meerdere spieren in een klap te pakken. Denk dan idd aan wat Kevf al zei de deadlift, benchpress, squats etc.

    Zorg wel dat je van binnen naar buiten werkt.
    Dus eest borst/rug, daarna schouders, daarna evt. Armen.
    Zou met de squat en deadlift beginnen. Die vergen t meeste energie.
     
  9. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Alright thanks! Ga ik hier komende weken even mee aan de slag. En naar de verbouwing weer volop knallen.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wel goed naar je lijf luisteren. Ik trek Squat, Deadlift en Barbell Row niet op 1 dag. Dan hang ik kotsend boven de pot :+
     
  11. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja sowieso. Als het me teveel word merk ik dat vanzelf. Sowieso had ik maandag alle spiergroepen 2 oefeningen gedaan. En je voelt gewoon dat dat net teveel van het goede is. Dus komt goed. bedankt voor de adviesen!:thumbs:
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Als ik een full body schema zou doen, zou ik het denk ik zo doen:

    1. Deadlift 3x5
    2. Squat 4x5
    3. Barbell Row 3x8
    4. Incline Dumbbell Press 3x8
    5. Standing Dumbbell Military Press 3x8
    6. (Weighted) Dips 3x8
    7. Standing Barbell Curl 3x8
    2 oefeningen voor benen (deadlift en squat), 2 oefeningen voor rug (deadlift en barbell row), 1 á 2 oefeningen voor borst (incline dumbbell press en dips, afhankelijk van hoe je die uitvoert), 1 á 2 oefeningen voor schouders (standing dumbbell military press, incline dumbbell press, al is die meer voor borst, je pakt er wel voorkant schouder bij), 1 oefening voor triceps (dips) en 1 oefening voor biceps en onderarmen (standing barbell curl). Best een compleet schema lijkt me zo. Alleen wel heel zwaar, dus ik weet niet of je (je, als in "men", niet jij specifiek Dagger) dat trekt. Op het begin wel, maar later wordt het denk ik wat te zwaar, omdat je ongeveer alleen zware compounds doet. Al heb jij (Dagger) wel een hele week om te herstellen natuurlijk.

    Dit is mijn huidige trainingsschema:

    I. Rug / triceps

    1. Pullups 3xmax
    2. Deadlift 3x5
    3. Barbell Row 3x8-10
    5. Dumbbell shrugs 3x8-10

    4. Weighted dips 3x8-10
    6. Dumbbell kickback 3x8-10

    7. Plank

    II. Borst / biceps

    1. Incline dumbbell press 3x8-10
    2. Incline dumbbell fly 3x8-10
    3. Bent-arm dumbbell pullover 3x8-10

    4. Standing barbell curl 3x8-10
    5. Alternating dumbbell curl 3x8-10
    6. Hammer curl 3x8-10

    7. Reverse incline crunch

    III. Schouders / benen

    1. Dumbbell side raise 3x8-10
    2. Reverse fly 3x8-10
    3. Standing dumbbell military press 3x8-10

    4. Barbell squat 4x5
    5. Walking lunges 3x20
    6. Hyper extensions 3x8
    7. Seated calf raise 3x10-12
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik zou Deadlifts altijd als laatste pakken ivm de impact op je CNS. Iets wat voor een aantal in dit topic wel relevant is.
    Zeker als je boven je eigen BW gaat liften, heeft Deadliften een enorme impact op je zenuwstelsel. Daarom zou ik zelf nooit starten met de Deadlifts.

    Meestal eindig ik mijn rondes met de deadlifts en pak ik bijvoorbeeld een rondje core of Biceps na mijn rug. Maar goed, dat is wat ik zelf het meest fijne vind werken.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zie het verband niet, doe het zelf ook eerder andersom.

    Prima schema van Dusky trouwens. :thumbs:
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hoe bedoel je? Ik reageerde niet op Dusky i.i.g. :) Was ook niet gericht op hem verder.

    Ik probeer ook geen verband te leggen, ik wil alleen wijzen op iets wat veel mensen negeren; "CNS Fatigue". Iets wat een behoorlijke impact heeft op de rest van je workout als je je deadlifts als 1e doet.

    @Dusky: Wissel je de squats wel eens af met bijvoorbeeld hoog volumes Leg press? :)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ah je bedoelt dat door vermoeidheid in het CZ dat een negatieve impact heeft op de rest van je training :)
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Precies, iets wat tot je eigen lichaamsgewicht niet extreem zal zijn, maar zeker als je boven de 100 ~ 120 Kg gaat komen in je workout zul je merken dat je na een paar setjes Deadlift er veel minder uit trekt.
    Wissel het om, eerst je workout en dan afsluiten met je Deadlifts en je zult misschien niet toppen met de Deadlift, maar de rest van je oefeningen zullen een stuk beter gaan.
    Nogmaals, de impact ligt aan de persoon zelf, maar ik ben tot nu toe niemand tegen gekomen die er geen last van had.

    Maandag en Woensdag in Nieuwegein getraind, bij Gold's Gym. Flix is er geen fan van (sorry Flix ;) ) maar voor NL begrippen vind ik het een fijne gym. De KT zaal is vrij compleet en heeft genoeg schijven.

    Minpuntje zijn de DB's, die niet heel hoog gaan en "oud" zijn.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat blijft een beperking bij veel scholen. Ik moet echt dumbells tot 50 hebben en het liefste tot 60.

    Onze gym gaat een nieuwe locatie openen met een buitenterrein! Ik hoop op hindernisbaan-achtige dingen
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik zou wel zo'n Prowler willen hebben bij ons in de gym......
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is zo'n slee toch? Ik hoop dat ze die ook bij dat buitengedeelte neer gaan zetten :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina