1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus als er voor een auto 25 jaar wegenbelasting is betaald hoeft het niet meer? Wat is de reden dat jij dat goed vindt. Je betaald toch immers ook je hele leven inkomstenbelasting, btw enz. En wat eerder gesteld is je maakt net als ieder ander gebruik van de weg die toch echt onderhouden moet worden. Of ik nou elke 5 jaar een andere auto koop of 25 jaar met dezelfde auto rijdt zou voor het dan wel of niet betalen van wegenbelasting mijn inziens niet uit mogen maken.
     
  2. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Al eens gekeken naar een Kia Picanto? De oude modellen waren nogal saai, maar het nieuwe model vind ik erg tof.. En verrassend ruim, zeker achterin! 7 Jaar garantie, en een stukje goedkoper als de Up denk ik. Mag ook nog eens 700 kg trekken. Schoonvader heeft er net 1 besteld, heb er zelf nog niet in gereden, maar vind het wel erg leuke wagentjes.

    [​IMG]
     
  3. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Wegenbelasting betaald je per specifiek voertuig, dat is niet afhankelijk per persoon. ;)
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb zowel in de Up als in de Picanto(4cilinder) gereden maar de Up was toch meer "auto" dan de Picanto, Picanto ziet er idd wat toffer uit maar kwa rijden blijft die hopeloos achter bij de Up. Ook is het geluid uit de speakers werkelijk bagger en bij 120km/h moet je het volume helemaal open zetten om nog een beetje normaal radio te kunnen luisteren.



    Ik vind dat wij net zoals in Duitsland evenveel wegenbelasting per auto ongeacht uitstoot of gewicht moeten betalen. Heb je een auto die veel brandstof gebruikt dan betaal je immers ook al extra belasting aan de hand van accijns die op de brandstof zit.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013
  5. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ah ok! Heb er zelf idd nog niet in gereden. Dat van die speakers klopt wel, haha, mijn schoonvader heeft er wel meteen betere speakers en een klein subwoofertje onder de stoel laten plaatsen :)
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik had zelf ook een Fiesta 1.6 diesell, dezelfde als jij, alleen uit eind 2011. Die rijden inderdaad heerlijk :thumbs:. Ik heb bij de aankoop van mijn vorige auto er een trekhaak op laten zetten haha. En die dealer heeft niks gezegd haha.. Bitch.


    Ik kan overigens met gesloten beurs mijn auto ruilen voor een Diesel. Die is alleen niet zo luxe als die van mij, en ruim een half jaar ouder. Die dealer van Ford A1 occasions wil dolgraag mijn auto hebben in ruil voor die van hem. Maar ik denk dat die diesels gewoon een stuk minder waard gaan worden als er weer wegenbelasting moet worden betaald. Daarbij vind ik die luxe wel heel chill eigenlijk :+

    Goeie tip, mijn schoonmoeder heeft sinds vorige week een nieuwe Picanto gekocht. Leuk bakkie, ik heb er al even in gereden. Maakt weinig geluid, maar ook niet heel veel snelheid. Maar voor een stadsauto'tje maakt dat niet zoveel uit, de Up! is ook traag.
     
  7. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Er mag ook wel een trekhaak op, maar volgens mij alleen voor een fietsendrager.. Wellicht is in theorie het model iets gewijzigd dat modellen van 2011 het wel mogen trouwens, maar de mijne mag het in ieder geval niet. Stomme regeltjes ook.
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwa de Up! met 75pk is wel een stuk sneller dan de Picanto 4cilinder met 85pk. De Up heeft onderin voelbaar meer koppel waardoor je niet continu hoog in de toeren hoeft door te trekken. Ook als je een bochtje te sportief pakt begon de Picanto direct over de voorwielen te glijden terwijl de Up netjes in het spoor bleef.

    Trouwens, lees ook even gebruikservaringen op het Picanto forum, de meeste eigenaren klagen over een veelste hoog verbruik (sommige zelfs 1op14!) terwijl de Up! wel makkelijk 1op20 mee te rijden is.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vond de Up! in elk geval luidruchtig en daar houd ik niet zo van. Ik weet niet hoe de 75pk variant zich houdt, daar heb ik nooit ingezeten. Ik denk dat het verschil allemaal wel meevalt in snelheid. De Up! is echt niet 2x zo snel ofzo.

    Het probleem met veel van die auto's met weinig pk's is dat veel mensen ze op de staart gaan trappen om nog een beetje snelheid te hebben. Dan noemen ze hun auto lekker 'pittig' maar klagen wel over het verbruik.

    Mijn schoonmoeder maakt zich overigens niet zo druk om het verbruik, ze rijdt amper. Ze kijkt daar nooit naar. Ze vond de Picanto lekkerder rijden, nou prima toch? Je moet niet vergeten dat niet iedereen jouw behoefte om "sportief" te rijden deelt. Mijn schoonmoeder in elk geval niet 8)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Duitsland is geweldig qua wetgeving m.b.t tot auto's.

    Zo krijgt een oldtimer daar past vrijstelling van belasting wanneer deze auto een toevoeging is aan de landelijke auto-historie.

    Daar betaal je inderdaad een vast bedrag qua wegenbelasting en niet op het gewicht.

    ik zou het echt niet erg vinden wanneer duitsland beslist ons kleine twente erbij te pikken..
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Gelukkig was mijn post ook niet aan jouw schoonmoeders gericht maar in het algemeen en wat mijn bevindingen zijn :):
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Haha, dan had ik dat helemaal verkeerd begrepen. Ik dacht dat je post wel voor al mijn schoonmoeders bedoeld was.
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Want een Up! of Picanto koop je ook echt om sportief mee te rijden. 8)
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik rijd veel rond Utrecht dus files zijn helaas meer regel dan uitzondering :mad:
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Verbaas je je nog over hoe lekker je met zo'n klein auto'tje door de stad en over platteland weggetjes je kan scheuren \o/
     
  16. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    *Checkt nog even of JeePee in de buurt is*

    Dat kon met mijn vorige Aygootje al zalig! Ding lag prima op de weg en zolang je hem een beetje hoog in de toeren hield ging ie aardig vlot van zijn plek.

    JeePee draait zich nu om in zijn permban.
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Nee hoor, laatste keer dat JeePee serieus gas gaf lag hij in een weiland....
     
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Dat doet toch nog steeds niet af aan het feit dat je zo'n autootje niet koopt om sportief mee te rijden? Natuurlijk kan je hem door een bocht slingeren, maar dat doe ik toch liever een Focus RS oid. :)
     
  19. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ik doe dat het liefst in een Ariel Atom, maar ook die lijkt niet echt in de klasse VW Up te liggen ;)
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je een nieuwe auto wilt die sportief rijd en niet meer dan 11.000,- te besteden hebt dan ;p

    Heb nu zelf een Polo GT met 140pk, zit ook een "sportonderstel" en sperdifferentieel onder en daarmee kan je ook sportief rijden. Sportief rijden op de openbare weg is natuurlijk anders dan een rasechte scheurbak zoals een Focus RS van 45.000,- of een Ariel Atom waar je nog niet eens een tas boodschappen in mee kan nemen ;)
     

Deel Deze Pagina