1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm. Is opzich wel erg gaaf :D
     
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat je sneller overbelicht kan kloppen, tenminste, je lichte tonen bijten sneller uit en je plaatje kan wat fletser worden.
    Dit komt omdat een variND 2 polarisatie filters over elkaar zijn, ze dimmen elkaar af maar de ene dempt tegelijk bepaalde lichtinvallen terwijl de ander ze versterkt. Daardoor kan het net zo zijn dat als je een tussentrap hebt dat je net iet meer versterkt dan dempt.
    Kleuren wijken inderdaad bij allen wat af, lightcraft neigt wat meer naar geel/bruin terwijl, zoals bas al zei, bw meer paars heeft.
    Scherpte wordt ook ietsjes minder, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met welk merk het is. Met een goed filter kun je die scherptebeperking redelijk vermijden maar het zal ook bij de dure merken een klein beetje zijn, tenslotte doe je wel weer 2 laagjes glas voor je lens.
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Na wat dingen gelezen te hebben neig ik nu naar een B+W filter tien stops. Alleen het paarser worden vind ik dan wel jammer. Ik zal eens kijken of mij dat paarse ook opvalt. Misschien ben ik minder kritisch. *)
     
  4. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de Bigstopper van Lee. Die heeft erg weinig kleur cast. Hij maakt het beeld een beetje blauwer, maar dat kun je met je witbalans zo herstellen.
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Die color cast van een B+W is ook zo makkelijk te herstellen. Die Bigstopper van jou kost alleen wel ff wat meer dan een gewone ND filter ;)
     
  6. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, 35 euro verschil ofzo, dat lijkt me nog te overzien. Ze zijn beide goed idd. Bij de Lee moet je dan ook nog een adapter etc. kopen, en dan wordt het wel al snel een stuk prijziger.


    Samyang is nice bezig! Ze komen met een 50f/1.2 lens
    http://www.digifotopro.nl/content/samyang-werkt-aan-50mm-f-12
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2013
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ja dat bedode ik. De totaalprijs van de Lee ligt een stuk hoger dan een schroef filter.
     
  8. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    WTF is er met 500px gebeurd er staan echt bijna alleen maar crap foto's als beste gerate op de eerste paar pagina's. Allemaal van die overdreven lelijke HDR's en te neppe photoshops.
     
  9. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nou hij is binnen hoor, alleen zo frustrerend altijd dat je eerst de accu moet opladen 8) Ding weegt ook wel echt een ton als je alles erop douwt, dus toch nog maar even op zoek naar een extra schouder strap.
     
  10. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nice, da's altijd zo vet om te zien... net als die slowmo vids. :cool:
     
  12. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.587
    Vind het ook vet, maar persoonlijk had ik het wel mooier gevonden als de achtergrond wat verder weg was
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Idd. Leuk idee. Uitvoering kan nog de puntjes op de I gebruiken. De achtergrond schaduw stoort me. Die grote grijze vlek achter het glas. Liever helemaal wit gezien :)
     
  14. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Die stoort mij ook. Krijg hem niet weg in de nabewerking zonder t glas te overbelichten maar ga daar nog even naar kijken.
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Volgende keer een flitsertje op de achtergrond zetten, of de achtergrond verder weg houden.
     
  16. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.587
    Misschien kun je nog iets met photoshop aanpassen en anders een nieuwe poging doen? ^^
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik zat laatst exact hetzelfde te denken. Ik heb net een boek gelezen over de geschiedenis van de fotografie met alle belangrijke stromen en voorbeelden van foto's. Best tof om te lezen. Dan ga je vervolgens naar bijvoorbeeld 500px en dan lijkt het enige dat van belang is om hoog te scoren dat je mooie kleurtjes ziet. Het onderwerp vind ik zelden interessant. Na 50000 foto's van brandingen met stenen met een lange sluitertijd weet ik het wel. Bij editor's choice vind ik het wel iets beter.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2013
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist het na 50 van dat soort foto's al, Absoluut niet mijn stijl. (Veel te onrealistisch?)
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]
    Geen pro shit, maar gewoon een mooie foto. Een mooie lucht in Utrecht dit keer geen smog, die stippen zijn sneeuw vlokken! 20x ingezoomd (door het raam heen! 8)) met TZ30.
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Lijkt net alsof het bos in de fik staat :p
     

Deel Deze Pagina