Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Is iemand ooit nog een leuk boek tegengekomen voor sprongkracht? Mijn seizoen is bijna afgelopen en wil dan 4 maanden echt snoeihard trainen om volgend jaar een beter seizoen te draaien.

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Verticle Jump Bible. Online wel te vinden.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ga zoeken op plyometrics

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ja ok, daar heb ik al een tijd mee gewerkt. Maar er is weinig echt goede literatuur te vinden voor sprongkracht training.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2013
  5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bankdrukken is niet echt een oefeningen waar je heel hard bij knijpt. Ookal zal je hard knijpen zal dit nooit pijn opleveren omdat het gewicht er niet inhangt maar opligt.
    Anders als met een barbell curl of barbell row etc.

@FunkX Wissel het eens af met een DB press. Dan zul je er heel snel achter komen of een arm achterloopt en ga dit dan corrigeren.

6. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Hey gasten,

Heb er dan toch maar aan moeten geloven, niet meer thuis trainen maar nu ook naar de gym. Want boekte nu gewoon echt 0 vooruitgang. Maar wil nu dus een goed schema opstellen, waar ik zoveel mogelijk kracht opbouw en samen kan met baseball. Train twee avonden in de week, en een wedstrijd op zondag. En honkbal is een blessure gevoelige sport, dus dat moet ik niet vergeten.

Zou maandag:

Benen, onderrug, buik.
    3x8 Squat ATS
    1x5 Deadlift (kan ik nog niet)
    3x5 Calf raise
    3x5 Lunges
    3x8 leg extensions
    3xfail weighted crunches
    3x8 'wood choppers'
    3xfail leg raises

Dinsdag:
    Honkbaltraining

Woensdag:
    Borst, biceps, triceps, schouders en rug

3x5 bench press
    3x5 dumbell press
    5x5 incline bench press
    3x8 db flyes
    5x5 db french press
    3xfail push ups
    3xfail pull ups
    3x8 front raise
    3x8 db rows.

Donderdag:
    Honkbaltraining

Vrijdag en zaterdag:
    Rust en werk

Zondag:
    Honkbalwedstrijd

Schema slaat volgens mij helemaal nergens op. Weet er niet genoeg vanaf om iets logisch in elkaar te zetten. Maar ik wil wel gewoon elke spiergroep in m'n lichaam aanpakken, en heb helaas maar twee dagen in de week waar ik kan trainen.

Echt flinke massa opbouwen en een tijdschrift lichaam krijgen is overigens niet mijn doel. Ik wil gewoon meer kracht voor honkbal.

Dus als je op of aanmerkingen hebt. Alsjeblieft, laat me horen.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Bij een 2 daagse split is bijna altijd full body. Er zijn een aantal goede schema's online. Ik heb mijn vriendin toevallig deze meegegeven:

Maandag en Woensdag in jouw geval. De abs op Maandag zou ik op je core richten: Leg raises, crunches op een bal etc. etc.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2013
  8. Seh

Seh Guest

Ik wil gaan beginnen met roeien, heb van een familielid gratis dat ding kunnen krijgen en staat nu op zolder stof te happen. :+ Heeft iemand tips waarmee en hoe je het beste vet verbrand (kilootje of 8 mag er wel af van mij nog) op zo'n ding? Ik vind voornamelijk basic gebrabbel op sites en vaak spreken mensen elkaar ook tegen (in comments bijvoorbeeld).

Ik wil dit als opstapje doen, eerst wat kilo's verliezen door deze cardio oefening en daarna ga ik weer terug richting the gym. Sinds de zomer steeds minder gaan sporten en nu zo goed als niet meer, maar dat wil ik dus weer veranderen. Ik was goed bezig en begon redelijk wat kracht te kweken, maar goed dat is voor later. :+

Dus, wat voor soort oefening is het beste om vet te verbranden tijdens het roeien?

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Goede voeding + HITT/Tabata

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Erop gaan zitten en het ding gebruiken. ;)

11. Seh

Seh Guest

Ah, dat Tabata is nieuw voor mij. Even naar kijken zo. En het eten let ik al op, alleen nog niet echt in een schema.
    Goeie, bedankt!

12. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Een goed dieet opstellen; kcal behoefte uitrekenen en een schema maken.

13. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Roeien is zo dodelijk saai. Na4 minuten ben ik dat al zat.

14. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Gisteren geprobeerd met bankdrukken een PR te zetten van 80 naar 90kg. Lukte me helaas niet, baalde er wel van. Maat van mij traint nu 3 maanden mee en zetten gister een PR van 110kg. Maar hij weegt zelf ook 110kg en ik maar 64:p maar toch haha.

Train in april precies 1 jaar. dan wil ik toch 90kg 1 keer omhoog hebben.

15. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe oud ben je als ik vragen mag?

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    110kg drukken als je 3 maanden traint lijkt me wel erg veel, dan moet hij wel een traingeschiedenis hebben.

17. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het wat meer opbouwen als ik jou was in plaats van meteen en sprong te maken van 10kg. Als je al op je max zit is 10kg teveel van het goede denk ik. Ik denk dat je beter een plan kan maken om die 90 kg te bereiken (dus week 2,5kg erbij of whatever) in plaats van naar de gym te gaan en het 'maar te proberen'.

18. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    waarom pak je niet gewoon eerst 85 kilo?

19. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik zit nu op een splitschema van 3 dagen. Is het raadzaam om naar 4 dagen te gaan om nog meer vooruitgang te boeken? Of is de winst daarbij nihil?

Eet stevig. Eet kip, biefstuk, rijst, broccoli, walnoten, tonijn, franse kwark, etc. en drink bijna alleen maar water. Probeer ook echt de hele dag door te eten. En af en toe 'zondig' ik door als avondeten een pizzatje te eten ofzo. Aan mijn eten ligt het zeker niet. :+

Merk ook wel progress hoor. Vooral mijn rug, borst en schouders gaan lekker vooruit. Lichaamsgewicht gaat ook omhoog. Was door privé omstandigheden in de kerstvakantie 8 kg kwijtgeraakt..... Daarvan heb ik er alweer 4 terug. Alleen mijn armen blijven dus achter, hence the verzuring bij het bankdrukken en dumbell pressen....

Toch zou ik het niet erg vinden om nog sneller / meer progress te boeken. Tips en Tricks anyone? :)

20. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ik ben bijna 24. Why?

Heeft hij inderdaad. 2 jaar geleden heeft hij 3 jaar getraint ongeveer. hij is nu 27. En 2 jaar lang is die gestopt geweest en heeft gebulkt naar 110kg haha:p

Ik ga eigenlijk nooit naar de gym en maar wat proberen. Wou gewoon kijken wat mijn max 1 keer was. Helaas nog geen 90. Nu inderdaad weer opbouwen met 2,5 of 1kg erbij telkens. En eind april nogmaals kijken hoever ik ben.

Ga ik ook doen haha, dit was gewoon om te kijken of ik het 1 keer kon. Kijken naar wat max 1 keer was i.p.v volledige set. Daarna heb ik gewoon de normale training afgemaakt.

Had in dit jaar nog nooit gekeken hoeveel ik iets 1 keer aankon, dit wou ik gewoon proberen. Zoals hierboven staat ga ik door zoals ik al deed, telkens opbouwen :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina