1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben opzoek naar een leuk auto'tje. Oude Ford Focus gaat de verkoop in omdat hij te duur word, zoveel word hij niet meer gebruikt en aangezien hij diesel is de belasting duur.

    Budget is rond de 1200, 5 deurs zou leuk zijn maar 3 deurs is ook goed. Aangezien ik tegen de 2 meter zit zou het wel fijn zijn om een auto te hebben waar ik ook in pas.

    Graag diesel.

    Sorry dat het zo onduidelijk is maar heb niet zo heel veel verstand van auto's en zou graag hulp willen :)
     
  2. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Toevallig vorige week een stuk mogen rijden in een nieuwe 508 met 1300 km op de klok. Er word wel erg de blits gemaakt met dat elektrische rijden. Wanneer je heel rustig weg rijd word de dieselmotor niet gebruikt, maar wat ik zei, heel rustig. En wanneer je besluit om zo rustig weg te rijden slaat de verbrandingsmotor al bij 15 km/h aan. Daarna is het gewoon de dieselmotor die voor de aandrijving zorgt. Automaat bak is ook niet echt top, schakelflippers zien er trendy uit maar de tijd dat het duurt om op- of terug te schakelen is te lang. Een beetje soepele handbak schakelt sneller. En of dat inschakelen van de dieselmotor telkens bij het wegrijden goed is... Volgens mij krijgt zo'n startmotor telkens een opdonder, maar dat zal de tijd gaan leren.

    Qua looks vind ik het wel een redelijke auto, al vind ik de 607 mooier.
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Waarom wil je weer een diesel wanneer je de focus wegdoet omdat de diesel duur is in de belasting?
    Voor 1200euro zie ik vooral oude golfjes e.d. in diesel met megaveel km's op de teller 200k+
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Voor 1200 euro vind je dan ook vrij weinig.

    Voor dat geld zou ik naar een starlet 1.3 kijken.

    Checken of de onderhoudsintervallen gewoon zijn bijgehouden en of er roest op de dorpels zit. Zonder roest en met de onderhoudsintervallen heb je een goedkoop en betrouwbaar bakkie.

    Bijvoorbeeld:

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=227554208&cd=634956783800000000&asrc=st|s|fs
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=220884788&cd=634835421940000000&asrc=st|s|fs
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=228523498&cd=634974386080000000&asrc=st|fs
     
  5. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry bedoel ook benzine!

    Thanks zal even kijken.

    Had zelf dit gevonden.
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...d941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...d941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2013
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Peugeot zou ik niet doen: Heb je weer Diesel + Kans op electronica probleempjes.

    Deze KM stand spreekt me wat meer aan.

    Deze heeft wel prettige opties.. echter staat er al meer dan 200k op de teller.. misschien dat iemand weet of je hier nog makkelijk 50 bij opzet?

    Zelf heb ik nog een Polo uit 2003 voor erbij: weinig KM's maar heb daar toch ook wel zo'n 200 tot 400 euro onderhoud aan in het jaar..
     
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Was gister niet echt wakker zo te zien, aangezien de Peugeot Diesel was, excuses hiervoor. Hoe bedoel je kans op electronica probleempjes? Algemeen bekend bij peugeot of?

    De 1e Polo met niet al te veel KM ligt beetje ver, ben zelf woonachtig in Nijmegen. Die uit Velp is dichterbij, heeft airco en wat meer opties alleen jammer van de 200k+ kilometer teller. Heb de eigenaar ook al gebeld en kwam erg vriendelijk over en zei dat er net een nieuwe koppeling is ingezet.
     
  8. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Lol, mensen weer terugwisselen naar winterbanden, wat een falerds :lol:.
     
  9. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou wel goed testen of de airco nog werkt bij die Polo. Meestal is de airco bij zo'n bouwjaar defect.

    Kijk anders ook eens naar auto's als een Nissan Sunny/Micra, Toyota Corolla, VW Lupo, Golf 3/4, Peugeot 106/206, Opel Corsa, etc. Of als je wat groters wilt een Volvo V70. Die dingen zijn niet stuk te krijgen maar tegenwoordig ook geen hol meer waard dus dan heb je wel veel auto voor een lage prijs.

    Let er ook even op dat de onderhoudshistorie aanwezig en goed ingevuld is en let even op de distributieriem, dat is altijd weer een dure grap om te vervangen.
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Auto gewassen en daarna IronX erover heen gesprayed, is handig voor het verwijderen van metaal deeltjes (als je bij fabriek/spoorweg woont) en teer.

    Door het transport vanaf de fabriek naar Nederland is er blijkbaar aardig wat opgekomen! De motorkap had 1 heel klein vlekje, daar heeft natuurlijk beschermfolie over gezeten.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Eindresultaat weer een mooie witte auto :) Met de handwassen is meer werk maar resultaat is ook veel mooier.

    [​IMG]
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik verwijderde normaal de hardnekkige smeer met commandant 5.
    Kreeg gisteren bij de pomp weer een tegoedbon van €7,50 voor de "krasvrije" wasstraat maar blijf de auto gewoon met de hand wassen.

    Heb je IronX bij een plaatselijk carshop gekocht of online ?
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Carclean.nl, commandant ben ik niet zo wild op. Ik was de auto met 2 emmer methode (1 emmer schoonwater met shampoo en 1 emmer om de vieze wasmit mee uit te spoelen), een goede wasmit, daarna IronX, dan afspoelen en afdrogen met een droogdoek van Minello, daarna heb ik de auto gekleid en vetvrij gemaakt met Cquartz ontvetter en daarna in de Collinite no845 gezet voor een lange standtijd. Bijhouden doe ik met Cquartz Reload spray.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Halfords aanbieding gemist?

    Heb mijn voorraad aangevuld van de week, Halfords heeft een redelijk assortiment aan spullen en hadden een 3e gratis actie :)
     
  14. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat rode spul deed me ff vermoeden dat je wat anders aan het wegpoetsen was.
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Lol, bloed?

    Zal trouwens wel een lekkere geur verspreid hebben Sjorrit? :D

    Heb een keer het laatste restje Iron-X van iemand kunnen gebruiken, wat een graflucht heeft dat spul.... :+

    Werkt overigens prima, daar niet van.
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Afgelopen vrijdag leuke Golf 3 gekocht, wilde vanochtend met mijn moeder naar het ziekenhuis blijkt de auto weg te zijn.

    Enorm kut dit echt. Krijg niks van de verzekering omdat ze zeggen dat de auto te oud was? + Geen WA+ verzekering.
     
  17. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de auto alleen WA verzekerd hebt (wat ik zou doen bij een auto als een Golf 3 gezien de leeftijd) krijg je inderdaad geen geld als de auto gestolen wordt. Of was ie WA beperkt casco verzekerd?

    Maar wel klote man. Lijkt me echt kut als je tot ontdekking komt dat je auto weg is...
     
  18. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Kwam van 1994. Hij was WA verzekerd als het goed is.

    Men, toen ik de deur open deed en de auto niet zag baalde ik echt enorm. Eerst vroeg ik aan mijn moeder of zij hem had verzet omdat ze al vroeg op was ( Was rond kwart over 11 ) en ze keek me aan en zei nee. Hij was misschien niet zo veel waard maar was mijn eerste auto en was er behoorlijk blij mee, reed prima en voor mijn doeleinden prima.

    Wel meteen politie gebeld en pas donderdag afspraak. Is wel al opgeschreven als gestolen maar ga er van uit dat hij al ergens uit elkaar gestript is en in de verkoop is.

    Hebben ook geen geld voor een nieuwe auto..
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Binnen een week je auto gejat :emo: wtf
     
  20. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af wat er nog te halen valt op een Golf uit 1994. Die dingen zijn meestal zo kaal als het maar kan en hebben standaard nog geen eens een airbag. :9

    Ook weer zo lekker dat de politie pas donderdag tijd heeft. Tegen die tijd is de kans dat de auto (heel) teruggevonden wordt ook weer een stuk kleiner.
     

Deel Deze Pagina